משכונת מצוקה לשכונה מודרנית ומחוברת למטרופולין: אושרה תוכנית המדיניות שתשנה את ג'סי כהן

ועדת המשנה לתכנון ובנייה בחולון אישרה את התוכנית שתכלול יותר ממיליון מ"ר למגורים, תוספת של יותר מ-5,000 דירות, 126 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה והגדלת השטחים הציבוריים. מנכ"ל הרשות להתחדשות עירונית: "אפשרויות התעסוקה, החינוך ובילוי יתעצמו"

שיתוף הכתבה
מודל תלת מימדי של תוכנית ההתחדשות לשכונת ג'סי כהן (גוטמן אסיף אדריכלים) מודל תלת מימדי של תוכנית ההתחדשות לשכונת ג'סי כהן (גוטמן אסיף אדריכלים)

ועדת המשנה לתכנון ולבנייה בחולון אישרה אמש (יום ג') את "תוכנית המדיניות לשכונת ג'סי כהן", המהווה מסמך תכנון שמתכלל את כלל ההיבטים החברתיים והמרחביים בשכונה ובין השכונה לסביבתה. במסגרת התוכנית ייבנו עוד אלפי יחידות דיור ויוקמו שטחי מסחר, תעסוקה ושטחים ציבורים. 

המדיניות תואמת את עקרונות "עיר הרשת הרב מוקדית", שבו מרכזי העסקים משולבים עם מגורים  שבתוכנית המתאר הכוללנית של העיר ח/2040, שנמצאת ערב הפקדתה, ואת תוכנית ההתחדשות הכוללת המאושרת של העיר ח/619.

התחדשות עירונית בחולון - המדריך המלא 

 תוכנית המדיניות מחלקת את השכונה שממוקמת בדרום-מערב העיר, לחמישה מרחבי תכנון, המאפשרים תכנון יותר מדויק סביב מרכזים רב תפקודיים, שמחזקים חיבורים לעיר ממזרח ואת רשת השבילים הירוקה מצפון-דרום. מטרת המדיניות לתת ודאות תכנונית לשכונה ולמסלולי ההתחדשות בה. הודות לשכבת התכנון הנוספת של המדיניות, ישנה גמישות להתחדשות בשכונה במספר מסלולים כדי להאיץ מימוש וכדי לאפשר לתושבים מספר אפשרויות לפעול בהן. השכונה מדורגת במדד החברתי-כלכלי הנמוך ביותר בחולון, 3.5 מתוך 10, לעומת חולון כולה המדורגת 7 במדד.  

תרשים של השטחים הציבוריים בשכונת ג'סי כהן לאחר יישום התוכנית (גוטמן אסיף אדריכלים) תרשים של השטחים הציבוריים בשכונת ג'סי כהן לאחר יישום התוכנית (גוטמן אסיף אדריכלים)

תוכנית המדיניות הינה בקידום ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ותהליך הכנתה לווה בתהליך שיתוף ציבור לכל אורכו. שיתוף הציבור כלל למידה והסקת מסקנות גם מהליך קודם אשר יזמה עיריית חולון במסגרת מיזם "המרחב הציבורי תחילה", שמתכנן את ההתחדשות העירונית של המרחבים הציבוריים בשכונת ג`סי כהן וזכה באות איגוד המתכננים 2019.

חולון (שאטרסטוק) חולון (שאטרסטוק)

שכונת ג'סי כהן, הנמצאת במערב חולון, ממוקמת דרומית למוקד המטרופוליני יוספטל וקרובה לתחנות  המטרו M3 ו-M1 וכן לתחנות רכבת ישראל מצפון ומדרום לשכונה.

בג'סי כהן מתגוררים כיום 8,155 תושבים ב-3,058 יחידות דיור. שטח התוכנית הינו 478 דונם ומספר יחידות הדיור המוצעות לפיה הינו 8,150 - תוספת מקסימלית של 5,125 יחידות דיור. בתוכנית סה"כ מ"ר למגורים: 1,045,238, סה"כ מ"ר לתעסוקה ולמסחר: 126,000. התוכנית מגדילה גם את שטח השצ"פ (שטח ציבורי פתוח) מ-60.25 דונם ל- 74.6 דונם.

 מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, אומר כי התוכנית שאושרה בחולון מקדמת את שכונת ג'סי כהן אל העתיד ומאיצה את המהפך שעוברת כל העיר, בעבודה משותפת עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. "דיירי השכונה הוותיקים והתושבים הנכנסים יעברו לגור בסביבת מגורים מודרנית, השזורה בצירי תחבורה ותשתיות מתקדמות, בסמיכות לתוואי המטרו. אפשרויות התעסוקה, חינוך, בילוי ועוד יתעצמו, כמו גם היכולת להתנייד ולהגיע לעוד מרכזים בקלות ונוחות". 

ראש עיריית חולון, מוטי ששון מסביר כי "מטרת התוכנית לייצר שכונה שאנשים נהנים וגאים לחיות בה, שכן כל השירותים בה נמצאים במרחק הליכה או נסיעה באופניים והיא מורכבת ממרחבי שכנות, שבלב כל אחד מהם מרכז ציבורי-חינוכי המהווה גם מקום מפגש חברתי. שכונה ירוקה ועשירה בטבע עירוני, שבא תושבים שמגיעים מרקעים שונים, מתחברים זה לזה, יוצרים קהילה ומרגישים בבית. שכונה המקושרת לשכונות אחרות בחולון, ונהנית מהמיקום שלה ביחס לעיר ולמטרופולין ומהקרבה למערכת עתירת נוסעים. שכונה המשלבת מקומות תעסוקה בשכנות למגורים ומאפשרת מרחבי מגורים-עבודה".

 במסגרת תהליך שיתוף הציבור על מסמך המדיניות, תפתח המינהלת להתחדשות עירונית בחולון יום קבלת קהל במרכז הקהילתי לזרוס ומפגשי הסברה לכלל תושבי השכונה. תוכנית המדיניות קודמה ע"י אגף תכנון ופיתוח מואץ במינהל ההנדסה בעירית חולון, בשיתוף ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובשיתוף עם המנהלת להתחדשות עירונית חולון. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמוטי ששוןחולוןהתחדשות עירונית בחולוןג'סי כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...