6,000 דירות ומיליוני מ"ר לתעסוקה ומסחר: אושרה התוכנית לחידוש אזור התעסוקה במערב הרצליה

התוכנית לחידוש אזור ההיי-טק של העיר אושרה היום (ב') על ידי הוועדה המחוזית תל אביב, וכוללת 3 מיליון מ"ר בסך הכל לטובת מגורים, תעסוקה ומסחר, מלונאות ותעשיה. בשל הקרבה לתחנת המטרו המתוכננת בפינת הרחובות לייבוביץ' ואבא אבן הוועדה הכפילה את היקף הדירות מ-3,000 לפי הגרסה המופקדת ל-6,000, רובן קטנות

שיתוף הכתבה
אזור התעסוקה במערב הרצליה (שאטרסטוק)אזור התעסוקה במערב הרצליה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה לאשר היום (ב') את תוכנית המתאר להתחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה, שזוכה למיתוג מחודש תחת הכותרת "רובע ההיי-טק". זאת, תוך שילוב של אלפי יחידות דיור לצד שטחי המשרדים והמסחר שבהם מתאפיין האזור כיום. התוכנית כוללת זכויות בנייה בהיקף של 3 מיליון מ"ר בסך הכל לטובת שימושים שונים בהם מגורים, תעסוקה ומסחר, מלונאות ותעשיה.

בשל הקרבה לתחנת המטרו המתוכננת בפינת הרחובות לייבוביץ/אבא אבן, החליטה הוועדה על הכפלת היקף הבנייה למגורים ברובע, מ-3,000 יחידות דיור שנכללו בנוסח התוכנית המופקדת, ל-6,000 יחידות דיור בנוסח המאושר. כלל יחידות הדיור מתוכננות להיות קטנות ולהתאים בעיקר ליחידים וזוגות, כאשר מתוך כלל יחידות הדיור, 4,800 יחידות דיור תהיינה בשטח של עד 60 מ"ר, ו-1,200 תהיינה בשטח של עד 80 מ"ר. זאת בנוסף לכ-750 יחידות דיור מוגן.

כמו כן, התוכנית מגדילה את היקף השטחים לצרכי ציבור, ומאפשרת שטחים לצורכי ציבור בהיקף של כ-108,000 מ"ר אשר יקבעו בתוכניות המפורטות לאורך הצירים הראשיים, למטרות עירוניות שונות: חינוך, קהילה, תרבות ועוד, לצורך מענה לרובע עירוני משולב. בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על פיתוח מערך תחבורה ציבורית, הולכי רגל, אופניים וכלים קלים אחרים ומעודדת שימוש בהם על פני שימוש ברכב הפרטי, כך שסך התנועות ברכב הפרטי במצב הסופי לא יעלו על 50% מסך התנועות.

תוכניות מפורטות ל-820 יח"ד

אזור התעשייה של הרצליה ממוקם באזור הדרום- מערבי של העיר, ותחום במרינה הרצליה במערב, בכביש 2 במזרח, בשכונת הרצליה פיתוח בצפון ודרך אלטנוילנד בדרום. בעבר אופיין האזור במוסכים ותעשייה קלה, אך בשנת 1971 הקימה בו חברת " גב-ים " בניין ראשון שהפך למשכנה של חברת "סאיטקס", מחלוצות הטכנולוגיה הישראליות. כיום כבר מאכלס האזור מספר רב של חברות גדולות בתחום ההייטק בהן אפל, מייקרוסופט, פלייטיקה, ג'נרל מוטורס, אפספלייר ועוד.

במקביל לקידום תוכנית המתאר, הוועדה המחוזית קידמה בשנים האחרונות 11 תוכניות מפורטות ברוח תוכנית המתאר, בהיקף כולל של כ-600,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, מלונאות ומגורים (820 יחידות דיור),וכ-38,000 שטחים מבונים לצרכי ציבור. התוכנית נערכה על ידי אדר' אלי דרמן, דרמן ורבקל אדריכלים.

הדמיית התוכנית (דרמן ורבקל אדריכלים)הדמיית התוכנית (דרמן ורבקל אדריכלים)

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: "עם ביצוע הקו הירוק שמגיע ללב אזור הרצליה פיתוח, וכן אישור תחנת המטרו במקום, פעלה הוועדה המחוזית בתיאום העיר הרצליה להעצים ולהרחיב אזור זה, המהווה את ליבת פעילות ההי-טק הישראלי. בסופו של יום, הבניינים יתעצמו עד 30 קומות ויכללו גם מגורים, לצד רחובות שיותאמו לטובת צורכי הציבור".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "מדובר בתכנית כוללנית להתחדשות רובע עסקים ראשי במחוז, תוך קידום הנחיות מחייבות בנושא ניצול מיטבי של הקרקע בנושא גגות ירוקים, בניה ירוקה, ניהול אנרגטי, והישענות על תחבורה ציבורית ופיתוח איכותי של המרחב הציבורי".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון ציין כי "התוכנית הינה יוזמה של עיריית הרצליה וקודמה בשנים האחרונות על ידינו, בהמשך לתוכנית האב האסטרטגית שאושרה ב- 2016, מתוך רצון להפוך את איזור התעסוקה לאיזור משודרג, הפעיל 24 / 7 הנותן מענה לצרכים העכשוויים של התושבים והעובדים ומתוכנן על פי התפיסה של " עירוב שימושים ": מגורים, תעסוקה ובילוי. התכנון נעשה בסטנדרטים הגבוהים והמעודכנים ביותר בתחום הקיימות, הנותנים מענה להתמודדות עם משבר האקלים, כגון מתן פתרונות לניהול מי נגר עילי, הוספת שטחים ירוקים וניצול גגות הבניינים, הוספת נטיעות עצים להצללה טבעית והתמודדות עם החום וההתחממות הגלובלית,, צמצום השימוש ברכב פרטי, מינוף הכלכלה והגדלת ההכנסות העירייה, שיאפשרו לנו בסופו של יום את הגדלת ההשקעה בתושבים שלנו. בנוסף, המתחם כולל תוספת מבני ציבור, ייתן פיתרונות דיור של יחידות קטנות, שיסיעו בפתרונות מגורים הן לאוכלוסיה צעירה, כולל דיור בר השגה, והן דיור מוגן לקשישים"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרצליהארז בן אליעזרערן ניצןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביברובע ההייטק הרצליהאזור התעסוקה של הרצליה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...