במקום לבוא לסניף: מהיום אישורי מסים לרישום עסקאות נדל"ן יופיעו באזור האישי באתר רשות המסים

האישורים יופיעו באתר עבור עסקאות (החל מ-1983 ואילך),וכך לא יצטרך מבצע העסקה לשמור את האישורים זמן רב ולהגיע פיזית למשרדי מיסוי המקרקעין, או לפנות למוקד הטלפוני בבקשה לשלוח את האישור בדואר

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

רשות המסים משיקה היום (א') שירות חדש לציבור, המאפשר לכל אזרח לקבל לאזור האישי באתר האינטרנט של הרשות את אישורי המסים שניתנו לצורך רישום עסקאות הנדל"ן שביצע בפנקסי רישום המקרקעין ( טאבו ). זאת, עבור עסקאות שבוצעו מ-1983 ואילך.

על פי החוק, לא ניתן לרשום עסקת נדל"ן שבוצעה בפנקסי רישום המקרקעין ( טאבו ) ללא אישור מרשות המסים, שלפיו המסים בגין העסקה ( מס שבח ומס רכישה) שולמו כדין. לאחר שמבוצעת ומדווחת עסקת נדל"ן לרשות המסים, ולאחר שהרשות משלימה את הטיפול בעסקה, היא שולחת את האישורים למבצעי העסקה. 

הרבה פעמים, בעיקר כשחולפות כמה שנים בין מועד ביצוע העסקה למועד רישומה בפנקס רישום המקרקעין, נדרש מבצע העסקה לשמור את האישורים למשך זמן רב, להגיע פיזית למשרדי מיסוי המקרקעין האזוריים, ולקבל את האישור באופן ידני או לפנות למוקד השירות של רשות המסים ולבקש שהאישורים יישלחו אליו בדואר. השירות החדש מייתר את הצורך לפנות לרשות בכך שהוא מאפשר למבצע העסקה להוריד את האישור מהאזור האישי שלו באתר רשות המסים בכל עת.

השירות הנ"ל מצטרף לשירותים רבים אחרים שמעניקה רשות המסים באמצעות האזור האישי, שנועדו להקל על ציבור הנישומים והקלת הביורוקרטיה. מהלך זה מצטרף לעוד מהלכים שמקצרים את ההליך בטאבו. כך למשל, רמ"י הודיעה בינואר על רישום בטאבו כבר בשלב התכנון, ופרסמה ב-2021 הכרזה שלפיה חלק מהחוכרים יוכלו לרשום את השטח שבבעלותם בטאבו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עסקאות נדל"ןטאבורשות המסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...