מתחילת 2023 הגיעו לישראל 3,644 עובדים זרים לענף הבנייה

לפי נתוני מינהל העובדים הזרים ברשות האוכלוסין, יותר ממחצית מהעובדים הזרים שהגיעו לענף הבנייה הם אזרחים סינים. זה גם הענף שאליו הגיע המספר הגבוה ביותר של עובדים זרים מתחילת השנה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו (שלומי אמסלם)מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו (שלומי אמסלם)

רשות האוכלוסין וההגירה דיווחה היום (ג') כי מתחילת 2023 נחתו בישראל 8,768 עובדים זרים מרחבי העולם, המועסקים בענפים השונים, מתוכם כ-3,600 בענף הבנייה. לענף הבנייה הגיעו 3,644 עובדים זרים, שיותר ממחציתם הם אזרחים סינים. זה גם הענף שאליו הגיע המספר הגבוה ביותר של עובדים זרים מתחילת השנה. לענף הסיעוד הביתי הגיעו 1,937 עובדים זרים ממגוון מדינות, לענף החקלאות הגיעו 1,396 עובדים שארץ מוצאם היא תאילנד, ולענף המלונאות התווספו עוד 126 עובדים, אזרחי הפיליפינים.

על פי נתוני ראש מינהל עובדים זרים ברשות, עו״ד עינבל משש, מתחילת השנה נחתו בישראל 119 עובדים זרים מומחים מפולין - המדינה בעל מספר העובדים הזרים המומחים הרבים ביותר שהגיעו לישראל מתחילת 2023. במקום השני נמצאת רומניה עם 84 עובדים, ואת השלישייה הראשונה סוגרת גרמניה עם 78 עובדים מומחים. ברשימה זו תוכלו למצוא גם את איטליה, רומניה וגם את שווייץ.

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, הדגיש את חשיבות ההסכמים הבילאטאליים. לדבריו, מזה יותר מעשור שהמדינה החלה בהעסקת עובדים זרים באמצעות הסכמים בילאטרליים בין מדינות, ונוכחת לדעת שזו המסגרת הנכונה ביותר להעסקת העובדים. הפיקוח, הבקרה והיעלמות דמי התיווך הוכיחו את עצמם. 

עם השנים נחתמו הסכמים עם מגוון מדינות, לרבות מולדובה, סין, תאילנד, אוקראינה, אוזבקיסטן והפיליפינים. אנו עושים מאמצים להרחיב את היצע המדינות״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות האוכלוסין וההגירהעובדים זריםעינבל מששמינהל העובדים הזריםאייל סיסו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...