הממשלה מקדמת את החוק לפיו על השרים להעדיף מינוי חרדים מטעמם למוסדות התכנון

הצעת חברי הכנסת יעקב אשר ואורי מקלב אושרה לקריאה טרומית על ידי ועדת השרים לחקיקה. על פי ההצעה, "עד להשגת ייצוג הולם, יחויבו השרים הממנים להעדיף מינוי נציג חרדי במוסדות התכנון, ככל שהדבר ניתן"

שיתוף הכתבה
ח"כ יעקב אשר (שאטרסטוק)ח"כ יעקב אשר (שאטרסטוק)

ועדת השרים לענייני חקיקה בראשותו של שר המשפטים יריב לון אישרה אתמול (ב') לקריאה טרומית הצעת חוק פרטית של ח"כ יעקב אשר וח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, שמחייבת להעניק ייצוג הולם לחרדים בכל ועדות התכנון והבנייה המחוזיות, וכי עד להשגת יעד של ייצוג הולם לחרדים על פי יחסם באוכלוסייה, השרים יהיו חייבים להעדיף מינוי של נציג חרדי.

"מוסדות התכנון הם גופים ציבוריים בעלי עוצמה וחשיבות ייחודיים בכל הקשור לתכנון ולבנייה ולהקצאת משאבי קרקע יקרי ערך" נכתב בתחילת דברי ההסבר להצעה. "במוסדות התכנון השונים קיים חוסר ולעיתים אף תת ייצוג של אזרחים מהמגזר החרדי. מעבר לעובדה שמדובר באפליה של ציבור שלם שכמעט ואינו מיוצג, יש חשיבות מקצועית ואזרחית לייצוגם במוסדות התכנון, שכן לדיור החרדי אופי תכנוני שונה וצרכים שונים, ואף פרוגרמות תכנוניות מותאמות. ייצוג הולם יסייע לדאוג לצרכי אוכלוסייה זו עוד בשלב התכנוני".

עוד על פי ההצעה, "מוצע לקבוע חובת ייצוג הולם בכל מוסדות התכנון, שתחול רק לגבי חברים במוסדות שהם נציגי שרים או מתמנים על ידיהם. עד להשגת ייצוג הולם, יחויבו השרים הממנים להעדיף מינוי נציג חרדי במוסדות התכנון, ככל שהדבר ניתן. שר הפנים יהיה אחראי על יישום סעיף זה ויהיה רשאי לקבוע הוראות ליישום הייצוג ההולם".

זוהי לא הפעם הראשונה אשר הצעת חוק הזאת מוגשת ע"י ח"כ אשר. בכנסת הקודמת הגיש ח"כ אשר את אותה הצעה חוק, אשר במקרה ההוא הוסרה מסדר היום. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעקב אשראורי מקלביריב לויןועדת השרים לענייני חקיקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...