דודו זבידה מסיים את תפקידו כמנכ"ל מבנה לאחר תשע שנים

פרטי הסכם ההיפרדות עדיין לא נחשפו, אך בקרוב תפרסם החברה את עיקריו, במסגרת הזימון לאסיפת בעלי המניות, שבה יידרשו לאשר חלק מהתנאים בו. הוא ימשיך לקבל כסף מהחברה, במסגרת הסכם הודעה מוקדמת, עד 20 בדצמבר 2023. סיום כהונתו נעשה, בין השאר, על רקע דרישתו להעלאת שכרו

שיתוף הכתבה
דודו זבידה (תומר לוי)דודו זבידה (תומר לוי)

מנכ"ל מבנה נדל"ן, דודו זבידה, צפוי לסיים את כהונתו בעוד יומיים (ד'). כך דיווחה החברה היום (ב') לבורסה, בהמשך לדיווחים של החברה מפברואר, ובהמשך לזימון לשימוע שנערך לו בתחילת החודש. מבנה הודיעה כי ב-19 במרץ התקשרו החברה וזבידה בהסכם היפרדות כולל. זבידה יחדל לכהן בתפקידו בחברה, לרבות בחברות בנות וקשורות, מ-22 במרץ, ויסיים את תקופת ההודעה המוקדמת שלו ב-20 בדצמבר 2023. 

הסכם ההיפרדות מסדיר את תנאי ההתקשרות עם זבידה בתקופת ההודעה המוקדמת ולאחר סיומה. מבנה לא פרסמה עדיין את פרטי הסכם ההיפרדות, אך בכוונתה לפרסם בהקדם זימון לאסיפה הכללית של החברה, שבמסגרתו יפורטו עיקרי ההסכם, ויובאו לאישור התנאים הדורשים את אישור האסיפה הכללית. לפי דיווח החברה, סיום הכהונה נעשה בהסכמה, על רקע השלמת כהונה בת כתשע שנים על ידי זבידה, "ובעקבות פערים בתפישה הניהולית והארגונית, ובציפיות התגמול בין דירקטוריון החברה לבין מר זבידה", לפי הודעת החברה. 

כפי שפורסם ב" מרכז הנדל"ן ", הסיבה העיקרית לפיטורים היא דרישת זבידה להעלאת שכרו, על רקע ביצועים מוצלחים בשנים האחרונות, שהביאו את מבנה לשווי של 8 מיליארד שקל, והתאוששות מהחובות הגדולים שבהם היתה מצויה. זאת בהמשך להודעת הדירקטוריון כי לא יאשר תגמול נוסף למנכ"ל. בעל המניות הגדול בחברה הוא דוד פורר, עם אחזקה של 18.6%. המוסדיים שמחזיקים בנתחים הגדולים ביותר בחברה הם מנורה מבטחים (10.5%) וכלל ביטוח (10%). 

סיבה נוספת לעזיבה, על פי ההערכות, היא עסקת המיזוג עם דסק"ש שנכשלה. על פי ההערכות שפורסמו ב"כלכליסט", זבידה הביא את העסקה לאישור הדירקטוריון רק לאחר שכבר סגר את כל הפרטים עם דסק"ש. על פי הדיווח, הוא הכחיש וטען שהביא את העסקה לדיון ראשוני בלבד. עוד על פי אותו דיווח, זבידה הרגיש שהדירקטוריון לא נותן לו גיבוי. לעסקה עם דסק"ש מצטרף גם הניסיון הכושל לרכישת סלע קפיטל נדל"ן.
 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דודו זבידהדסק"שמבנה נדל"ןדוד פורר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...