פרשת מבנה - סלע קפיטל: מבנה מכרה את מניותיה תמורת 105.3 מיליון שקל – ואינה עוד בעלת עניין בסלע

בשל כך נכשל ניסיונה של מבנה לרכוש את סלע קפיטל • בהודעתה לרשות לניירות ערך ציינה כי "הגידול בהון שנבע לחברה מהשקעתה במניות סלע - כ-25 מיליון שקל"

שיתוף הכתבה
שמואל סלבין, יו"ר ומייסד סלע קפיטל נדל"ן, ודודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה (יח"צ; תומר לוי)שמואל סלבין, יו"ר ומייסד סלע קפיטל נדל"ן, ודודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה (יח"צ; תומר לוי)

ניסיונה של קבוצת מבנה לרכוש את חברת סלע קפיטל נדל"ן נכשל – אך נראה כי מבנה לא נשארת בידיים ריקות. היום (א') הודיעה הרוכשת הפוטנציאלית כי בסוף השבוע האחרון מכרה לכלל ביטוח ומיטב דש 11,728,407 מניות רגילות של סלע קפיטל, במכירה מחוץ לבורסה במחיר של 898 אגורות למניה, ובסך הכול - כ-105.3 מיליון שקל. בעקבות כך, חדלה החברה מלהיות בעלת עניין בסלע קפיטל נדל"ן. 

הסיפור המרתק – והמעט מוזר – החל בנובמבר 2020, אז רכשה מבנה 6.1% ממניות סלע קפיטל . זמן קצר לאחר מכן ביקשה לרכוש את כל יתר מניות החברה, 93.85% מהן, תמורת 1.236 מיליארד שקל, המשקפים שווי חברה של 1.492 מיליון שקל.

ההצעה הזו לא התקבלה יפה על ידי ראשי סלע קפיטל , שהתנגדו לה. הנושא הגיע לפתחו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, שהורה על כינוס אספת בעלי המניות, לטובת אישור המהלך. אלא שגם שם נתקלה מבנה בהתנגדות: האספה לא אישרה את שתי ההצעות הנוגעות למהלך הרכישה - אישור התיקון לתקנון סלע נדל"ן, ואישור חדלות סלע נדל"ן מהיותה קרן להשקעות במקרקעין.

בתחילה נראה שקבוצת מבנה מתכוונת להמשיך ולהיאבק, ולא לוותר על הניסיון לרכוש את סלע קפיטל נדל"ן. היא אף ציינה כי יש לה השגות על תוצאות האספה, וכי היא שומרת על מלוא זכויותיה וטענותיה כנגד סלע ונושאי המשרה בה בקשר עם האמור, ובוחנת את המשך צעדיה". קראו כאן על השתלשלות האירועים המלאה כפי שאירעה באותו הזמן.

חלפו כחמישה חודשים, ונראה כי הדברים השתנו. כאמור, קבוצת מבנה החליטה למשוך את ידה מחברת סלע קפיטל נדל"ן, והותירה בידה רק כ-86,000 מניות. עם זאת, אם נדמה שמדובר בהפסד צורב של הרוכשת הפוטנציאלית, כדאי לשים לב לשורה זו שנכתבה בהודעתה לרשות לניירות ערך: "סך הגידול בהון שנבע לחברת מבנה מהשקעתה במניות סלע קפיטל נדל"ן (כולל דיבידנדים) הסתכם בכ-25 מיליון שקל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת מבנהדודו זבידהסלע קפיטל נדל"ןבית המשפט המחוזישמואל סלבין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...