זעזוע במבנה: דודו זבידה צפוי לסיים את כהונתו כמנכ"ל

דירקטוריון החברה מנהל עמו מגעים על כך, לפי דיווח של החברה לבורסה. הסיבה היא ככל הנראה דרישתו להעלאת שכרו, על רקע הביצועים המוצלחים של החברה בשנים האחרונות, שהביאו את מבנה לשווי של 8 מיליארד שקל. סיבה נוספת היא כנראה כישלון המיזוג עם דסק"ש

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מבנה, דודו זבידה (תומר לוי)מנכ"ל מבנה, דודו זבידה (תומר לוי)

דירקטוריון מבנה נדל"ן והמנכ"ל, דוד זבידה, מנהלים מגעים על סיום כהונתו. כך על פי דיווח של החברה הבוקר (ד') לבורסה. "החברה תוסיף ותעדכן בכל התפתחות מהותית ביחס למגעים", נכתב בהודעה. 

על פי דיווחים בתקשורת, הסיבה היא דרישת זבידה להגדיל את שכרו, על רקע ביצועים מוצלחים בשנים האחרות, שהביאו את מבנה לשווי של 8 מיליארד שקל, והתאוששות מהחובות הגדולים שבהם היתה מצויה. זאת בהמשך להודעה השבוע של הדירקטוריון כי לא יאשר תגמול נוסף למנכ"ל. בעל המניות הגדול בחברה הוא דוד פורר, עם אחזקה של 17.8%. המוסדיים שמחזיקים בנתחים הגדולים ביותר בחברה הם מנורה מבטחים (10.1%) וכלל ביטוח (9.6%). 

סיבה נוספת, על פי הערכות, היא עסקת המיזוג עם דסק"ש שנכשלה. על פי ההערכות שפורסמו ב"כלכליסט", זבידה הביא את העסקה לאישור הדירקטוריון רק לאחר שכבר סגר את כל הפרטים עם דסק"ש. על פי הדיווח, הוא מכחיש וטוען שהביא את העסקה לדיון ראשוני בלבד. עוד על פי אותו דיווח, זבידה מרגיש שהדירקטוריון לא נותן לו גיבוי. לעסקה עם דסק"ש מצטרף גם הניסיון הכושל לרכישת סלע קפיטל נדל"ן.

זבידה מכהן כמנכ"ל מבנה מ-2014. קודם לכן, מ-2012, כיהן כמנכ"ל החברה הבת דרבן. זבידה קיבל את ניהול החברה כשהיתה בבעלות אליעזר פישמן, שתחתיו הגיעה לחדלות פירעון. בסוף 2015 יצא פישמן מהחברה בשל חובות בהיקפים של 12 מיליארד שקל. לזבידה מיוחסים מהלכים פיננסיים שהצילו את החברה והפכו אותה לאחת הגדולות בישראל, בהם מימוש נכסים בחו"ל, בהיקף של מיליארדי שקלים, מיחזור חוב יקר בחוב זול יותר, ומיזוג חברות בנות לקבוצה אחת, לצד מהלכי התייעלות נוספים, 

עלות התגמול הכולל העדכנית של זבידה, לא כולל תשלום מבוסס מניות, היא בהיקף של 6.318 מיליון שקל בשנה - שכר מהגבוהים בבורסה. במבנה נדל"ן סירבו להגיב.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דודו זבידהמבנהדסק"שסלע קפיטל נדל"ןדוד פורר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...