מצטרפים למאבק השלטון המקומי: ארגוני האדריכלים קוראים שלא להעניק שירותים לממשלה מיום א'

התאחדות האדריכלים ואיגוד אדריכלי הנוף הכריזו כי הם מצטרפים למאבק השלטון המקומי: "חשוב שקולנו יישמע כנגד חקיקה שרומסת את כבוד המקצוע שלנו, ומבקשת להפוך אותנו לחותמות גומי של פוליטיקאים אינטרסנטים"

שיתוף הכתבה
ארנה אנג'ל (רונית ולפר)ארנה אנג'ל (רונית ולפר)

התאחדות האדריכלים ואיגוד אדריכלי הנוף מצטרפים למאבק ארגוני השלטון המקומי נגד חוק ההסדרים. בהודעה משותפת שהוציאו הבוקר (ה') יו"ר התאחדות האדריכלים, האדריכלית ארנה אנג'ל; ויו"ר איגוד אדריכלי הנוף, אדריכל הנוף איז'י בלנק, הם קוראים לאדריכלים לגבות את מאבק השלטון המקומי, ואף להצטרף לשביתת הרשויות המתוכננת לשבוע הבא – ולא להעניק שירותים למשרדי הממשלה מיום ראשון.

בהודעה שהפיצו לאלפי אדריכלים ואדריכלי נוף, חברי האיגודים ואדריכלים שאינם מאוגדים, ציינו השניים כי, "חוק ההסדרים, שהממשלה מקדמת בימים אלה באופן דורסני, כולל פרק בנושא תכנון ובנייה ופרקים נוספים, שפוגעים קשות בסמכויות הרשויות המקומיות בפעילות וועדות התכנון והבנייה, ומתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע מתחומי התכנון.

איזי בלנק (צילום עצמי)איזי בלנק (צילום עצמי)


"התחושה הכללית שעולה אצל כל האיגודים העוסקים בתכנון מפעולות הממשלה והכנסת היא שהחקיקה מתקדמת בלי שום התייחסות להערות והתראות מצד השלטון המקומי ומצד גורמים מקצועיים, לרבות פקידות מקצועית ממשלתית. אפילו הערות הפקידות הכי חזקה במדינה - פקידי האוצר - מבוטלות על הסף".

ביום שני השבוע התכנס פורום ה-15 והכריז שאם עד יום ראשון הקרוב, ה-19 למרץ, הממשלה לא תסיר מחוק ההסדרים את חוק קרן הארנונה, ישבית השלטון המקומי באופן מלא את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה, לרבות פעילות התכנון והרישוי. הצעת החוק המדוברת קובעת כי בשל חוסר הכדאיות הכלכלית של בנייה למגורים כיום, בשל מס הארנונה הנמוך המשולם על שטחי מגורים, לעומת ארנונה עסקית הגבוהה ממנו פי ארבעה, יועבר שיעור מסוים של הכנסות הרשויות החזקות מארנונה עסקית לתמרוץ בנייה חדשה למגורים בכלל העיריות. גם יו"ר איגוד מהנדסי הערים ומהנדס העיר מודיעין, צחי כץ, תקף את החוק המוצע, וטען כי, ""שום דבר ממה שדיברנו עם האוצר לא נמצא בחוק ההסדרים".

בפנייתם קראו אנג'ל ובלנק, "לבעלי המשרדים החברים בהתאחדות ובאיגוד, וגם לאלה שאינם מאוגדים, לתמוך במאבק החשוב הזה ובקולגות שלנו.

"המקצוע שלנו הוא נשמת אפו של תחום התכנון בארץ, אבל קולנו לא נשמע ועמדותינו אינן נלקחות בחשבון. לכן חשוב שקולנו יישמע כנגד חקיקה שרומסת את כבוד המקצוע שלנו, ומבקשת להפוך אותנו לחותמות גומי של פוליטיקאים אינטרסנטים".

עוד הוסיפו כי "במידה שאכן תתקיים שביתה ביום ראשון, אנו קוראים לאלה מאתנו הנותנים שירותים למשרדי הממשלה והמעורבים בפרויקטים המקודמים על ידם, לא לענות ביום ראשון לפניות נציגי משרדי הממשלה, כאות סולידריות עם חברינו מהנדסי הערים, אדריכלי הערים וחברינו האדריכלים ואדריכלי הנוף בשלטון המקומי.

"עלינו לנקוט עמדה ברורה ולהבהיר לנציגי הציבור, שכדי לקבל מאתנו שירותים מקצועיים, יהיה עליהם להקשיב לעמדתנו המקצועית ולתת לה ביטוי בעבודת החקיקה".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פורום ה-15חוק ההסדריםהתאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראלארנה אנג'לאיגוד אדריכלי הנוףאיזי בלנק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...