מניידים לנייחים: קבוצת יוניון נכנסת לתחום המגורים להשכרה לטווח ארוך

החברה, הידועה בעיקר כיבואנית טויוטה, מתעתדת להקים בחמש השנים הקרובות כ-1,000 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח. עם הפרויקטים שלה נמנים: בניין שכולל 18 דירות בפלורנטין שכבר הוקם, ופרויקט בהרצליה שמשלב 92 יחידות דיור, תעסוקה ומסחר

שיתוף הכתבה
עו"ד אמיר שוהם, מנכ"ל יוניון לייב (תמיר דגון)עו"ד אמיר שוהם, מנכ"ל יוניון לייב (תמיר דגון)

קבוצת יוניון נכנסת לנדל"ן למגורים. יוניון, שבבעלות משפחת חורש, ידועה בעיקר כיבואנית טויוטה תחת יוניון מוטורס, אך כוללת גם את המותגים לקסוס, H&M, סופר פארם ועוד. החברה הודיעה היום (ד') כי היא נכנסת לראשונה לענף הנדל"ן למגורים – ומסמנת את ענף ההשכרה לטווח ארוך כיעד אסטרטגי.

בחברה מדווחים כי יוניון ליב, זרוע הנדל"ן של הקבוצה, כבר החלה לבצע עסקאות לרכישת קרקעות, ופועלת לפיתוח ואישור תב"עות מתאימות כדי לעמוד ביעד הראשוני שהציבה לעצמה: להקים בחמש השנים הקרובות כ-1,000 יחידות דיור ברחבי הארץ המיועדות להשכרה ארוכת טווח, שינוהלו על ידה תחת המותג "U LIVE", בניהולו של עו"ד אמיר שוהם. 

יוניון כבר עוסקת בהשכרת נדל"ן מניב, למשל בבניין משותף שלה ושל תדהר בגבעתיים, שבאחרונה השכירה למשרד עורכי הדין מיתר 26 קומות בו ל-25 שנה, במחיר של עד 50 מיליון שקל לשנה.

לפי החברה, במודל שתפעיל יוניון ליב יש שני יתרונות משמעותיים: יוניון לא רק תבטיח ללקוחותיה מגורים, אלא גם תהיה בעלת אינטרס ממשי להמשיך ולהשקיע בנכסים ולתחזקם, כדי להבטיח את המשך תפעולם השוטף, הראוי והתקין למשך שנים רבות. בכך תוכל יוניון ליב לשמש אלטרנטיבה למי שלא מעוניינים או מסוגלים לרכוש דירה, ולאפשר להם יציבות באמצעות הסכמים ארוכי טווח - בשונה מהנהוג בשוק השכירות הישראלי

יוניון ליב הוקמה באוגוסט 2021 על בסיס מחקרים רחבי היקף, שהניבו את המסקנה שלפיה בעיית הצפיפות והקושי לרכוש דירה בישראל מחייבים לפתח את שוק השכירות לטווח ארוך בישראל. כך למשל, מצאו בחברה שרק 35% מבין 2.8 מיליון משקי הבית בישראל גרים בשכירות, לעומת כ-50% ממשקי הבית בעולם. עוד ייחסו את המעבר לשכירות ארוכת טווח לתקופה של העלאת ריביות תכופה והתייקרות ניכרת של המשכנתאות. 

יוניון תהיה הבעלים היחידה של הנכסים

על בסיס תובנות אלה, ביקשו בחברה לייצר מודל בר-קיימא, שבמסגרתו יוניון ליב תהיה הבעלים והמחזיקה היחידה של הנכסים - ואלה יתוכננו וייבנו מראש כדי לשמש לשכירות ארוכת טווח. זאת, להבדיל מגופים שפועלים כיום בתחום בעיקר לצורך השקעה ומכירה עתידית להפקת רווחי הון. 

לפי החברה, במודל שתפעיל יוניון ליב יש שני יתרונות משמעותיים: יוניון לא רק תבטיח ללקוחותיה מגורים, אלא גם תהיה בעלת אינטרס ממשי להמשיך ולהשקיע בנכסים ולתחזקם, כדי להבטיח את המשך תפעולם השוטף, הראוי והתקין למשך שנים רבות. בכך תוכל יוניון ליב לשמש אלטרנטיבה למי שלא מעוניינים או מסוגלים לרכוש דירה, ולאפשר להם יציבות באמצעות הסכמים ארוכי טווח - בשונה מהנהוג בשוק השכירות הישראלי, שמתנהל כיום ללא פיקוח מהותי.. 

יתרון נוסף שיוניון ליב מציינת הוא יכולתה למנף במסגרת הפעילות החדשה סינרגיה עם יתר החברות בקבוצה, הכוללות את פעילויות הרכב טויוטה, לקסוס, ג'ילי ויוניון מוביליטי; רשת הטעינה החשמליתEV-Edge; H&M Home, חברת ההיסעים החכמה RYDE ועוד. בכוונת יוניון ליב לשלב את היתרונות היחסיים של החברות בכל אחד מהפרויקטים שתבנה. בחברה מתכוונים לבנות את הפרויקטים בתקנים המקדמים קיימות ובסטנדרט שיכלול, בין היתר, מבואות רחבים, חללי רווחה, פנאי, עבודה ובילוי משותפים ומגוונים לטובת הדיירים ועוד. 

סינרגיה נוספת שמבצעת החברה היא עם זרוע הטק של הקבוצה – Union Tech Ventures שביצעה בשנים האחרונות כמה השקעות בחברות העוסקות בטכנולוגייית נדל"ן ובנייה. בחלק מהפרויקטים תפעל יוניון ליב יחד עם שותפתה, קבוצת גולדן ארט, המשמשת כזרוע הישראלית של ארטימוס, העוסקת בתחום הדיור להשכרה בארה"ב.

פרויקט בפלורנטין ופרויקט גדול בהרצליה

אחד מהפרויקטים של החברה שכבר יצא לדרך נמצא ברחוב ש. גנני בפלורנטין שבדרום תל אביב, והוא צפוי להתאכלס בתוך כחודשיים. בחברה מבהירים כי מדובר בפיילוט שמיועד לקהל יעד ספציפי שאינו משקף את הפרויקטים שיוניון ליב מתעתדת להקים לצורך שכירות ארוכת טווח. עם זאת, באמצעות הפרויקט בפלורנטין, בבניין שכולל 18 יחידות דיור, חניות וחזית מסחרית - מבקשים ביוניון ליב ללמוד באמצעות שיתוף פעולה עם HOMEZ - סטרטאפ שבו השקיעה יוניון טק ונצ'רס - על יישום מוצרים טכנולוגיים, תכנון וריהוט חכם, קיימות, שיתופיות וכן התנהגות המשתמשים, ולהבין טוב יותר את צורכיהם.  

פרויקט נוסף נמצא בהרצליה, ברחוב המנופים. הוא יועד במקור למכירה. כעת הוא נמצא בשלבים מתקדמים של תכנון והתאמתו למוצר השכירות שמפתחת החברה כדי להפוך אותו לפרויקט לשכירות ארוכת טווח. יוניון ליב רכשה באחרונה מקבוצת שמיר ובעלים נוספים את כל הזכויות ליחידות הדיור בפרויקט, שבו יוקמו כ־92 דירות, על שטח ממוצע של 50 מ"ר ליחידה. בסך הכל כולל הפרויקט כ-23 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כ-1,600 מ"ר שטחי מסחר, שטח לשימוש הציבור, וכ-8,000 מ"ר מרתפי חניה. פרויקט זה יושק תחת המותג של יוניון ליב, והוא צפוי להיות תצוגת התכלית למוצר החדש שמציעה החברה.

כניסת יוניון לתחום הנדל"ן למגורים ממשיכה מגמה של שיתוף פעולה של חברות רכב ונדל"ן, כמו שיתוף הפעולה של אלייד ומבנה נדל"ן בהטענת כלי רכב חשמליים; והגדלת אחזקותיה של טלקאר, יבואנית קיה, בחברת הנדל"ן ויתניה .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יוניון מוטורסקבוצת יוניוןמשפחת שורשיוניון לייבעו"ד אמיר שוהםהשכרה לטווח ארוך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...