קבוצת לוזון משתלטת על פרויקט התחדשות גדול באור יהודה תמורת 105 מיליון שקל

החברה, עם שותף נוסף, רכשו את הזכויות על חברת א.דורי אור יהודה מאלה עזרא השקעות. במסגרת הפרויקט ייבנו 744 יחידות דיור חדשות במקום 128 שייהרסו, על שטח של יותר מ-58 דונם. לוזון מעריכה את ההשקעה בפרויקט ב-1.25 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
עמוס לוזון (יח"צ)עמוס לוזון (יח"צ)

קבוצת לוזון רוכשת ב-105.55 מיליון שקל את מניות א. דורי אור יהודה לפרויקט בעיר, שהוקמה לטובת כמה מתחמי פינוי בינוי באור יהודה. כך לפי הודעת לוזון אתמול (ב') לבורסה. שלשום התקשרה לוזון בהסכם לרכישת מלוא חלקו של אלה עזרא השקעות, שלפיו לוזון וצד שלישי, ירכשו 50.3% מהון המניות של דורי אור יהודה, לרבות הזכויות בהן, וכן את מלוא הזכויות בהלוואות הבעלים של אלה עזרא ומלוא הזכויות בגין התחייבויות דורי אור יהודה לאלה עזרא.

הפרויקט הוא מתחם התחדשות עירונית בשכונת נווה סביון שבעיר, בכמה מתחמים בתוואי רחוב העצמאות וסמטת במעלה, בהתאם לתב"ע המתפרשת על שטח של 58.43 דונם. המתחם כולל פינוי של 128 יחידות דיור והקמת 744 יחידות דיור חדשות. שיעור הסכמה הממוצע בכל אחד מהמתחמים כרגע הוא כ-58%. בשני המתחמים הראשונים הושג הרוב הדרוש. היתר בנייה לשניהם צפוי להתקבל בין אפריל הקרוב לינואר 2024. לוזון מעריכה את ההשקעה בפרויקט ב-1.25 מיליארד שקל.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

לאחר השלמת העסקה, תחדל אלה עזרא מלהיות בעל מניות וזכויות בדורי אור יהודה, ולוזון והצד השלישי יחזיקו ב-100% ממניות דורי אור יהודה (לוזון תחזיק ב-75% והצד השלישי ב-25%). מקדמה בסך 4 מיליון שקל תשולם בתוך 28 יום מההסכם. יתרת התמורה תשולם בתוך 90 יום בהמחאות בנקאיות. במועד הסגירה תמחה אלה עזרא את כל זכויותיה לחברה ולצד השלישי. הגשת ההצעה בהתמחרות תהיה בחלקים שווים, 50% ללוזון ו-50% לצד השלישי. אם הצד השלישי לא יעמוד בתשלום, לוזון תוכל לרכוש את חלקו והוא יפצה אותה ב-5 מיליון שקל.

לאחר דיונים בערר בנוגע לפרויקט ב-13 לנובמבר 2022, החליטה ועדת הערר לתת תוקף לתוכנית, בכפוף לביצוע תיקונים. התיקונים הושלמו בתחילת מרץ והתוכנית פורסמה למתן תוקף. הדיירים יוכלו להגיש התנגדויות בתוך 21 יום.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת לוזוןא. דוריאלה עזרא השקעותאור יהודהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...