שומרים על איכות החיים גם בפנסיה: משכנתא לגיל השלישי

משכנתא זהב, מוצר חדש שהשיק לאחרונה בנק לאומי, מאפשר לבני הגיל השלישי להגשים חלומות, מבלי לוותר על בעלות על הבית: לעזור לילדים, לעבור לדיור מוגן וגם לטייל בעולם

שיתוף הכתבה
משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי. קרדיט: כפיר סיוןמשה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי. קרדיט: כפיר סיון

לאוכלוסיית הגיל השלישי אתגרים כלכליים ייחודיים.  מצד אחד, ההכנסות פוחתות לאחר היציאה לגימלאות, ומאידך הוצאות משק הבית נוטות לגדול בצורה משמעותית, לטובת מגוון של צרכים ורצונות: טיולים לחו"ל, קורסי העשרה ופעילויות פנאי; סיוע לילדים ולנכדים – בקניית דירה, מימון אירועים משפחתיים ולימודים אקדמיים; מעבר לדיור מוגן ולחילופין שיפוץ הבית והתאמתו לצורכי נגישות וכן צרכים רפואיים שונים.    

במקביל לכך, תוחלת החיים הולכת ועולה וכן הצורך לשמר את איכות החיים כפי שהיה עד כה.      

אלא שעבור רבים מבני הגיל השלישי – ולמרבה האבסורד, גם כאלה שבבעלותם נכסים השווים מיליוני שקלים –  האמצעים להשגת מטרות אלה לא בהכרח  מצויים בהישג יד. לא אחת זוגות מבוגרים נאלצים לא רק לוותר על חלק מחלומותיהם הגדולים, אלא לעיתים לחוות ירידה דרמטית ברמת החיים ואף נאלצים למכור את ביתם על מנת לממן את צרכיהם, דווקא בשנים שבהן היו יכולים לגלות עולם ולפרוח.  ויתור על הבית ושינוי אורחות החיים בגיל מבוגר עלול להיות קשה רגשית; 
" משכנתא זהב" של לאומי יכולה לתת מענה על חסמים רגשיים אלו ולאפשר לבני הגיל השלישי להמשיך לשמור על רמת החיים גם בשנות הפנסיה, ובכך להקל גם עליהם וגם על ילדיהם, הן במקור מימון להוצאות השונות ובעיקר לאפשר להימנע ממכירת הבית.

פריסה מותאמת אישית

מבין שלל הפתרונות לבעיית המחסור במשאבים נזילים בגיל הפנסיה – מכירת הבית, נטילת הלוואה, ועוד –" משכנתא זהב" הוא פתרון שעל פניו נשמע אולי מוכר – משכון הבית לטובת קבלת סכום כסף גדול – אולם הוא בעל כמה מאפיינים מהותיים שהופכים אותו לייחודי עבור הגיל השלישי.

כך למשל, בניגוד ל" משכנתא הפוכה " המוכרת, המאפשרת ללווים לקבל "רנטה" קצובה מדי חודש, נוטלי משכנתא זהב, מוצר ייחודי שהשיק לאחרונה בנק לאומי, נהנים מקבלת מלוא סכום ההלוואה בפעימה אחת.

סכום ההלוואה אותו ניתן לקבל באמצעות משכנתא זהב הוא עד מחצית משוויו של הבית. כך, למשל, דירה ששוויה 2 מיליון ₪, לפי הוראות הרגולציה כיום, ניתן לקחת בגינה משכנתא של עד 50% משוויה כלומר 1 מיליון ₪. סכום זה יכול לממן, למשל, מעבר לדיור מוגן מבלי למכור את הבית, ובמקביל בעלי הדירה יכולים להשכיר את הדירה ולהניב ממנה הכנסות שיכולות לממן את המגורים בדיור המוגן.

"היתרון הגדול בקבלת סכום חד-פעמי הוא באפשרות לפריסת ההחזר בצורה הנוחה והמותאמת ביותר לצורכי הלקוח וליכולותיו התזרימיות – החל מהחזר נמוך ביחס להלוואות משכנתא רגילות ועד לתשלום חודשי דומה להלוואות אלה",

מסביר משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי. "תמהיל משכנתא זהב הוא מאוד גמיש – אפשר לקחת אותה במשכנתא רגילה או כהלוואת בלון, חלקי או מלא".

לדבריו, "נוטלי משכנתא זהב יכולים ליהנות מהאפשרות לקבל סכום כסף משמעותי שישמש אותם לכל צורכיהם וכל זאת – מבלי למכור את הבית: מי שרוצה לטייל בעולם או לקנות רכב חדש, ועבור אלה שרוצים לעבור לדיור מוגן, המשכנתא מאפשרת לשלם למוסד את דמי הפיקדון בסכום חד-פעמי וכך להקטין עלויות מצטברות. וכמובן שזה מאפשר לא לחסוך בדברים החשובים באמת כגון צרכים רפואיים".

פלדמר מוסיף כי בבנק לאומי מקפידים לשתף בתהליך את כל בני המשפחה, ולחשוף בפניהם את כל הפרטים הדרושים לקבלת ההחלטה, באופן מלא ושקוף: "הליווי שאנו נותנים לנוטלי משכנתא זהב הוא לא דומה לשום הליך אחר של נטילת הלוואה. בין השאר הוא כולל פגישות ארוכות, תכופות ואינטימיות יותר. אנו עושים את זה בעיקר כי מדובר כאן על אנשים מבוגרים שמטבע הדברים חוששים מסיכונים ורוצים לדעת שהמהלך הכלכלי הזה לא יפגע בהם".

עד 120

כ-1.2 מיליון איש בני הגיל השלישי חיים כיום בישראל, מהם כ-80% מחזיקים בבעלותם דירה אחת לפחות. עם זאת, ההכנסה השוטפת שלהם מצומצמת משמעותית ביחס לשנים שלפני הפרישה מהעבודה, בפער שמגיע לעתים לעשרות אחוזים. בנוסף, שנות הפנסיה של האוכלוסייה הבוגרת בישראל רבות יותר, שכן תוחלת החיים של בני הגיל השלישי בארץ – 85 שנים לנשים ו-81 שנים לגברים – גבוהה בהשוואה למצב במדינות העולם המערבי. כמו כן, בישראל קיים שיעור גבוה של מבוגרים נטולי חיסכון פנסיוני, בהם עשרות אלפי עולים מברית המועצות שהגיעו ארצה בגיל מתקדם.

"אנחנו בבנק לאומי באמת מאמינים שיציאה לפנסיה לא צריכה לגרור עמה בהכרח פגיעה ברמת החיים" מסכם פלדמר.

"אנחנו משקיעים רבות בהעלאת המודעות  לפתרון  הזה, שניתן במגוון נקודות מכירה של הבנק בכל רחבי הארץ, תוך ליווי מקצועי של בנקאי משכנתאות אישי. כבר כיום משכנתא זהב זוכה לביקושים גדולים בשוק, ואין לי ספק שהיא מחוללת מהפכה בקרב בני הגיל השלישי בישראל".

לפרטים נוספים על משכנתא זהב >>

*העמדת ההלוואה ותנאיה כפופים לקריטריונים ולשיקול הדעת של הבנק וכמפורט בחוזים שייחתמו בין הלווים לבין הבנק > פרסום זה אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות להעמדת אשראי > אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתא לגיל הזהבבנק לאומידקלה מנידורמשה פלדמרמשכנתא זהב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...