דירות במקום נקניקיות: 2,000 יחידות דיור יוקמו במזרח נהריה על שטח מפעל זוגלובק

התוכנית, שאותה יזמו עיריית נהריה, משרד השיכון וקרן ריאליטי, כוללת גם יותר מחצי מיליון מ"ר לתעסוקה ו-200 חדרי מלון, על שטח כולל של 120 דונם. התוכנית כוללת גם שטחים שבתחום השיפוט של המועצה האזורית מטה אשר. היא כוללת גם 170 אלף מ"ר למסחר ותוספת של 560 אלף מ"ר למרכז הרפואי לגליל

שיתוף הכתבה
נהריה (שאטרסטוק)נהריה (שאטרסטוק)

2,000 יחידות דיור, יותר מחצי מיליון מ"ר לתעסוקה ו-200 חדרי מלון – זה מה שכוללת התוכנית החדשה של עיריית נהריה למזרח העיר, שסיימה את תנאי הסף להשלמתה (תנאים טכניים כמו אישור תוכניות),ארבעה חודשים לאחר שהוגשה לוועדה המחוזית צפון. שטח התוכנית מתפרש על 120 דונם, וחוץ מתוספת יחידות הדיור ייכללו בתוכנית גם הרחבת המרכז הרפואי לגליל והנחת תשתית למטרונית. את התוכנית יזמו עיריית נהריה ומשרד הבינוי והשיכון, ושותפה לו קרן ריאלטי, שקנתה באוגוסט 2021 מזוגלובק ומבעלים פרטיים את מלוא הזכויות בקרקע שעליה שכן המפעל שלה, בכניסה המזרחית לעיר.

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "תוכנית משולש בן עמי - מתחם מגורים ותעסוקה במזרח נהריה, ממוקמת במזרח העיר, בשטח שהוא מעתודות הקרקע האחרונות שעוד נותרו בתחום שיפוט העיר נהריה. מיקום התוכנית, בהמשכו של ציר עירוני ראשי - שדרות הגעתון, הופך את תחום התוכנית למרכיב מרכזי בשלד העירוני המקרין על סביבתו, ומחבר את השוליים למרכז. התוכנית כוללת בתחומה את המרכז הרפואי לגליל.... התכנית מאפשרת הסדרה והרחבת המרכז בהתאמה לצורכי התפתחות".

התוכנית חלה על שני תחומי שיפוט (נהריה והמועצה האזורית מטה אשר),ולפיכך נערכה התוכנית בתיאום עם שתי הרשויות, וקודמה במקביל בשני מרחבי התכנון. היא מציעה שימושי קרקע חסרים ומשלימים לעיר: הרחבת המרכז הרפואי, יצירת אזור תעסוקה לחיזוק הכלכלה האורבנית, יצירת מתקני ספורט ברמה עירונית, יצירת מערך שירותי רווחה, דיור מוגן ושירותים סיעודיים, והכל לצד תוספת מגורים והשימושים הציבוריים הנלווים להם.

עוד נכתב בהסבר של התוכנית כי כ-700 מבין יחידות הדיור בתוכנית מיועדות לדיור מיוחד (דיור ציבורי, דיור בהישג יד, דיור להשכרה לטווח ארוך וכו', ו-354 יחידות דיור יהיו קטנות. עוד מיועדים כ-170 אלף מ"ר לשטחי מסחר, שבהם מתוכננים מסחר קמעונאי, בתי אוכל, מסעדות, אולמות תצוגה, גלריות ומוסדות פיננסיים. 529 אלף מ"ר מיועדים לשטחי תעסוקה שבהם מתוכנן משרדים, מפעלי הייטק/מפעלים לוגיסטיים ומסחר קמעונאי. כמו כן, מתוכננת בבית החולים הקמת 560 אלף מ"ר לשטחי ציבור, בהם מסוף תחבורה, בית חולים חירום, מעבדות ומכוני מחקר, וגם מנחת מסוקים.

שלבי התוכנית עד האכלוס בפועל מתוארים באופן הבא: בשלב הראשון - הוצאת היתר בנייה לסלילה ופיתוח בכל תחום התוכנית, שמותנה באישור הוועדה המקומית ובאישור מועצה אזורית מטה אשר. בשלב השני - הוצאת היתר בנייה למבנה ראשון בתחום התוכנית, שמותנה באישור היתר בנייה לכל תחום התוכנית, אישור הוועדה המקומית לכל תחום התוכנית שיוכן על ידי יזמיות התוכנית (משרד השיכון והעירייה). בשלב השלישי - התחלת האכלוס, המותנה בהשלמת ביצוע תשתיות הכוללות חשמל, ביוב, מדרכות, כבישים ומבני ציבור. הזמן המשוער למימוש התוכנית הוא בתוך 15 שנה מיום אישור התוכנית.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןקרן ריאליטיזוגלובקנהריההמרכז הרפואי לגליל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...