נתנאל גרופ מכרה 50% מפרויקט מגורים ומסחר בביתר עילית עבור 224 מלש"ח

הקונה הוא שמואל אטיאס, בעליה של רשת הסופרמרקטים החרדית נתיב חסד. במסגרת הפרויקט יוקמו 405 יח"ד ו-4,000 מ"ר של שטחי מסחר. כתוצאה מהשלמת העסקה נתנאל גרופ צפויה לרשום רווח של כ-180 מיליון שקל לפני מס

שיתוף הכתבה
יו"ר דירקטוריון נתנאל גרופ ושר האוצר לשעבר משה כחלון (תנועת כולנו)יו"ר דירקטוריון נתנאל גרופ ושר האוצר לשעבר משה כחלון (תנועת כולנו)

נתנאל גרופ מוכרת 50% מהזכויות שלה בפרויקט בעיר ביתר עילית תמורת 224 מיליון שקל,  כך דווחה החברה היום (ג') לבורסה. הקונה הוא שמואל אטיאס, בעליה של רשת הסופרמרקטים החרדית נתיב חסד. כתוצאה מהשלמת העסקה נתנאל גרופ צפויה לרשום רווח של כ-180 מיליון שקל לפני מס.

ביתר עלית היא עיר חרדית הממוקמת מחוץ לקו הירוק, מצפון לגוש עציון. הפרויקט המדובר הוקם על שטח בו זכתה נתנאל גרופ במכרז של רמ"י מנובמבר 2020, כאשר החברה שילמה 75.5 מיליון שקל כתמורה על הקרקע ועוד 71.7 מיליון שקל הוצאות פיתוח. השטח הכולל של המתחם עומד על כתשעה דונם, לתכנון והקמה של 405 יח"ד ו-4,000 מ"ר למסחר. כמו כן, משרד הבינוי והשיכון מקדם הליך של שינוי התב"ע על המקרקעין לפיו ניתן יהיה להקים על המקרקעין כ- 780 יח"ד.

הסכם הרכש מותנה במספר תנאים, כמו הסכמת הבנק להעמיד מימון משותף לצדדים בקשר עם הפרויקט וזאת בתוך 60 ימים ממועד חתימת מערכת ההסכמים. עוד תנאי הינו קבלת אישור לתב"ע החדשה שתחול על השטח לפיה ניתן יהיה להקים בפרויקט לכל הפחות 773 יח"ד ו4,800 מ"ר למסחר ותעסוקה, וזאת בתוך 6 חודשים ממועד חתימת מערכת ההסכמים כאשר לרוכשת זכות להאריך מועד זה לתקופה נוספת של 12 חודשים. התנאי השלישי קובע כי המכירה תתקיים כל עוד יתקבל אישור עקרוני מהמנהל האזרחי לפיו אין מניעה עקרונית להעברת 50% מהשטח לרוכשת, וזאת בתוך 90 ימים ממועד חתימת מערכת ההסכמים, כאשר לכל צד בהסכם זכות להאריך מועד זה ב-60 ימים נוספים.

כאשר יעמדו כל התנאים בהסכם, תשלם הרוכשת לנתנאל גרופ סכום השווה לכ- 13 מיליון ש"ח בגין מחצית מסכום כל ההוצאות והתשלומים בהם נשאה החברה עם הפרויקט עד למועד חתימת מערכת ההסכמים. כמו כן, תעמיד הרוכשת ערבויות בנקאיות לטובת מחצית מהתחייבויות הרוכשת למשרד הבינוי והשיכון וכן לחברה עימה התקשרה המוכרת בקשר עם ביצוע עבודות תשתיות ציבוריות.

עם השלמת העסקה, יפעלו הצדדים במשותף לקידום תכנון וביצוע הפרויקט במתכונת של "עסקה משותפת", כך שכל צד יהיה חייב וזכאי למחצית מההתחייבויות והזכויות בקשר עם הפרויקט, וכי ההחלטות בנוגע לקידום הפרויקט יתקבלו במשותף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נתנאל גרופביתר עיליתשמואל אטיאס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...