עקב הביקורת באוצר: הדיון בהקפאת המשכנתאות יידחה בשבוע

סמוטריץ' וגפני סיכמו כי ידונו בהצעה עם הפיקוח על הבנקים, כדי לגבש מתווה מוסכם. לפי גורם שייעץ להצעת החוק, שהיתה אמורה להיות מוגשת מחר, תוגש הצעה מרוככת יותר: "אם ריבת הפריים תעלה ב-1%, הבנק יוכל לייקר אותה לזכאים ב-0.5% בלבד"

שיתוף הכתבה
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (דוברות ועדת הכספים)יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (דוברות ועדת הכספים)

בעקבות הביקורת, תידחה הקפאת משכנתאות בשבוע, כך לפי הודעה משותפת שפרסמו שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שפורסמה היום. השניים סיכמו על דחייה בשבוע של דיון בהצעת חוק הקפאת הריבית על המשכנתאות, כדי למצות את הדיון המקצועי ולמצוא פתרון למשקי הבית שהחזר המשכנתא החודשי שלהם עלה משמעותית בעקבות עליית הריבית.  במהלך השבוע יתקיים דיון משותף של סמוטריץ' וגפני, ביחד עם הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, במטרה לגבש מתווה מוסכם לפתרון הבעיה.

גפני היה אמור להניח היום (א') את ההצעה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, ומחר על שולחן הכנסת את הצעת החוק להקפאת הריבית על המשכנתאות לרוכשי דירה ראשונה. ביום שישי פרסם הדרג המקצועי במשרד האוצר הודעה, שלפיה הוא מזהיר מההשלכות הטמונות, לדבריו, באישור ההצעה. בחוות הדעת שהועברה לסמוטריץ', כך על פי דיווחים, נכתב כי המודל המוצע עלול לפגוע בדירוג האשראי של ישראל, מכיוון שהוא מחליש את עצמאות בנק ישראל. כעת כאמור נדחתה ההצעה בשבוע.

על פי גורם שייעץ להצעת החוק, צפויה להעלות הצעה מרוככת יותר ממה שפורסם. לדברי אותו גורם, "ההצעה החדשה מדברת על משכנתא פריים: אם ריבת הפריים תעלה ב-1%, הבנק יוכל לייקר אותה לזכאים ב-0.5% בלבד. זה למעשה מסלול חדש של משכנתא. הצעת גפני מוציאה הלכה למעשה את המשכנתא בריבית פריים - הופכים אותה לסוג של ריבית מוגנת, ואין בה עמלת פירעון מוקדם". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בצלאל סמוטריץ'הפיקוח על הבנקיםמשכנתאריבית פרייםמשה גפניהקפאת משכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...