ביהמ"ש המחוזי דחה עתירה נגד אישור מיזם תמ"א 38 בהיקף 142 יח"ד בהוד השרון

בעתירה נגד החלטת ועדת הערר מרכז, נטען כי פרויקט התמ"א יכביד על התשתיות בשכונה, אך השופטת קבעה כי עצם השיהוי והעובדה שלא צורפו להליך הדיירים שפונו ואלה שרכשו דירות בפרויקט, מספיקה כדי לדחות את העתירה. בניית הפרויקט בשטח כבר החלה

שיתוף הכתבה
יו"ר ועדת הערר המחוזית מרכז לשעבר, עו"ד רונית אלפר (דקלה שי)יו"ר ועדת הערר המחוזית מרכז לשעבר, עו"ד רונית אלפר (דקלה שי)

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, דחה עתירה נגד ועדת הערר המחוזית מרכז, לגבי פרויקט תמ"א 38 בהוד השרון, הכולל 142 יחידות דיור. בית המשפט קבע כי הפרויקט לא מכביד על תשתיות השכונה, בניגוד לטענות העותרים. התוכנית כוללת הריסת שני מבנים ברחוב בני ברית 15 ו-17 בהוד השרון, בני שלוש וארבע קומות, שבהם 52 יחידות דיור, ובניית שני בניינים חדשים בני שמונה קומות כל אחד, מעל שלושה מרתפי חניה משותפים. הבניינים הישנים כבר נהרסו ועבודות הבנייה החלו. היזמית של הפרויקט היא מגדלי בני ברית 17-15.

העותרים, שחלקם גרים ברחוב בני ברית 13, שלא נכלל בפרויקט, וחלקם גרים ברחבי השכונה, פנו בתחילה במסגרת ההתנגדויות שהוצגו בוועדה המקומית, אך נדחו באוגוסט 2021. ולאחר מכן הם פנו לוועדת הערר המחוזית, אך כאמור נדחו גם על ידה בינואר 2022. הם טענו בתביעתם כי ועדת הערר אישרה תמריצים כפולים, כפי שאישרה הוועדה המקומית לפניה. לטענתם, כתוצאה מכך ניתנו זכויות בנייה ביתר ביחס למספר הקומות, שטחי הבנייה ומספר יחידות הדיור, מבלי שנערכו בדיקה נאותה ודיון מעמיק. זכויות הבנייה ביתר גורמים, לטענת העותרים, להכבדה על התשתיות הקיימות לדיירים שנמצאים ולדיירים שיתווספו.

ועדת הערר בראשותה של עו"ד רונית אלפר דחתה את הערר, והדגישה את החשיבות המרובה שהיא רואה בנושא התחדשות עירונית במבנים המתאימים לתמ"א 38 ולמסמך המדיניות. לאחר מכן, פנו העותרים לבית המשפט לעניינים מנהלתיים בלוד, והוסיפו כי פנו בבקשות לוועדה המקומית ולוועדת הערר כדי לקבל מסמכים, אך לא נענו על ידי הוועדה המקומית ונדחו על ידי ועדת הערר. כתוצאה מכך, השינויים המבוצעים במרחב התכנון, ובעיקר השינוי המבוקש בצפיפות שהוא בהיקף עצום, לא נבחנו כראוי על ידי מוסדות התכנון.

ההיתר הוצא בפברואר 2022, לאחר שהחברה היזמית שילמה אגרות והיטלים, לרבות היטלי השבחה , הבניינים כבר נהרסו והחלו בעבודות הבנייה. בעת הגשת התגובות לעתירה, נמכרו כבר 36 דירות, והוצאות החברה היזמית ממועד החלטת ועדת הערר ועד הגשת תגובתה נאמדות ב- 20 מיליון שקל. כל זאת מבלי שהוגשה בקשה לעיכוב ביצוע. מסיבה זו, טענה החברה היזמית כי יש לדחות את העתירה על הסף.

כמו כן, המשיבות טוענות כי העותרים לא צרפו לעתירה את בעלי הזכויות בקרקע שבתיהם כבר נהרסו, ואלה שרכשו דירות בפרויקט.

השופטת עמיתה זהבה בוסתן קבעה כי משלא צורפו הדיירים שפונו והדיירים שרכשו דירות כצד לעתירה, די גם בטעם זה לבדו כדי לדחות את העתירה על הסף. לגבי המסמכים שהתובעים לא קיבלו, טענה השופטת כי יו"ר ועדת הערר הוסיפה כי ככל שיתברר במהלך הדיון שמדובר במסמכים מהותיים הדרושים לצורך קבלת החלטה בערר, יתאפשר לעותרים לעיין בהם ולהגיש טיעון משלים, אך עד כה בעתירה לא הבהירו העותרים איזה מהמסמכים לא התקבלו ומדוע הם מהותיים, ולאור האמור ולאור התנהלות העותרים יש לדחות את הטענה.

בנושא ההכבדה על התשתיות, הוועדה המקומית הבהירה בתגובתה כי קבעה את מכפיל יחידות הדיור לאחר שנבחנו התשתיות הקיימות בעיר ונושאי הסביבה, השתלבות המבנים ברחוב נושאי התחבורה, ולאור האמור אין מקום להתערבות בית המשפט.

העתירה נדחתה, והעותרים חויבו בהוצאות משפט ושכר טרחה של עו"ד בסך 6,000 שקל. עוה"ד ענת בירן ואינה טל ייצגו את היזם בהליך.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדת הערר המחוזית במחוז מרכזתמ"א 38הוד השרוןבית המשפט לעניינים מנהליים לוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...