עורכי דין, תכירו: חברת קומסיין פיתחה מערכת החתמות המגיעה למאות דיירים בלחיצת כפתור

מערכת נדל"ן אונליין הדיגיטלית, שנכנסה לשימוש בשוק הנדל"ן המקומי לפני חודשים מעטים, כבר חוסכת זמן וכסף למאות עורכי דין המלווים פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית. מנכ"ל קומסיין, החברה המפתחת, מסביר איך הם עשו את זה

שיתוף הכתבה
(יח"צ: Comsign)(יח"צ: Comsign)

כל עורך דין בתחום הנדל"ן מכיר מקרוב את ההתעסקות  בניירת הדרושה לקיום עסקת מקרקעין: העברת טיוטות ועותקים של החוזה בין הצדדים לעסקה, הליכי ההחתמה, רישום בטאבו ועוד. בתחום ההתחדשות העירונית הקושי בולט שבעתיים, בשל הצורך להשיג חתימות של עשרות ולעיתים אף מאות בעלי דירות – וכל זאת רק בשלב ההתחלתי של הפרויקט, כדי להשיג את "הרוב הדרוש" שיאפשר את יציאתו לדרך.

לשם כך, נדרשו עד לאחרונה עורכי הדין המלווים פרויקטים להיפגש עם בעלי הזכויות במתחמים המיועדים להריסה ובנייה מחדש, על כל האתגרים הכרוכים בכך: קשיי נגישות של דיירים קשישים, דיירים שלא גרים במתחם הרלוונטי ואף כאלה שכלל לא חיים בישראל. על כל אלה יש להוסיף כמובן את הזמן היקר והממון הרב שנדרשו להשקיע עורכי הדין עצמם לטובת תהליך ההחתמות המסורבל.

(יח''צ: Comsign)(יח''צ: Comsign)

חתום וגמור

מערכת חדשה לחתימות אלקטרוניות, "נדלן אונליין" שנכנסה לשימוש לאחרונה וכבר תופסת תאוצה מרשימה, מחוללת מהפיכה בשוק הנדל"ן המקומי ומפנה משולחנותיהם של עורכי הדין ניירת מיותרת, תוך הפיכת תהליך החתימות למהיר, פשוט ובטוח. "נדל"ן אונליין" הינה תוכנה דיגיטלית מתקדמת שאושרה זה מכבר על ידי חברי ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין ונמצאה מתאימה לשימוש בכל עסקאות המקרקעין.

שולחן העבודה של עורכי הדין עובר כיום יותר ויותר לתהליך דיגיטלי"

מסביר זאב שטח, מנכ"ל ומייסד חברת קומסיין, מפתחת נדל"ן אונליין והחברה המובילה בישראל בהנפקת חתימות דיגיטליות. "כחברה שתמיד היתה שותפה של עורכי דין במעבר לדיגיטיזציה – בנט המשפט, בשולחן העבודה לנוטריונים, בגישה מקוונת לכלים שלובים, לרשות מקרקעי ישראל, לטאבו ולמערכת המייצגים במיסוי מקרקעין – היה לנו ברור שעם המעבר של המדינה לשירותים דיגיטליים גם בתחום הנדל"ן, הליכי הרישוי והחתימות יתקצרו משמעותית ובין היתר יסייעו להורדת מחירי הנדלן בסופו של דבר".

לדברי שטח, נדל"ן אונליין הותאמה לכל סוגי עסקאות הנדל"ן, ובכלל זה להסכמי מכר ונספחיהם: "החתימה מבוצעת באמצעיים דיגיטליים על ידי טאבלט חכם הכולל חתימה גרפית ביומטרית, בתהליך מהיר, פשוט ונוח החוסך את כמויות הנייר המאפיינות עסקאות נדל"ן , בלי הדפסה של מאות עותקים וללא צורך בשום תהליך ידני. בנוסף, כל תהליך החתימה מלווה באבטחת מידע מהימנה אשר נותנת הן לעורך הדין והן לחותמים שקט נפשי וביטחון כי המסמכים החתומים נעולים לשינויים והינם מסמכי המקור".

ייתור הצורך בתיוק ניירת טומן בחובו יתרון נוסף: "לא אחת נתקלים עורכי דין בבעיית אחסון, אובדן ניירת, אחזור נתונים היסטוריים ובעיות תפעוליות הקשורות לנייר", מסביר שטח. "נדל"ן אונליין מאפשרת שמירה של כלל המסמכים בארכיון דיגיטלי מתקדם, בענן או באתר הלקוח, מה שמעניק לעורך הדין גם יכולת שליפה מהירה של נתונים והסכמים וגם חיסכון בביורוקרטיה מיותרת, שכן המערכת יודעת לסרוק את החוזה בעצמה ולהעביר אותו כשהוא חתום לכלל הגופים הרלוונטיים  כגון מרשם המקרקעין, הבנקים ומיסוי מקרקעין".

ניתן לקבל גם גישה למערכת ולארכיון באמצעים מאובטחים כגון שימוש בסיסמא חד-פעמית בסלולרי ובאמצעים ביומטריים.


(יח"צ: Comsign)

מערכת מותאמת אישית

בשונה מחברות אחרות המספקות שירותי חתימה דיגיטלית או אלקטרונית, קומסיין מספקת ללקוחותיה מוצרים המותאמים לצורכיהם הייחודיים – הן בפן הרגולטורי והן בפן התפעולי. כך למשל, מערכת נדל"ן אונליין מסופקת לעורכי דין יחד עם שני טאבלטים קשיחים, מעמדים נוחים ותוכנית חתימה המותאמת לדרישות התקנות; החברה אף הוכרה על ידי משרד המשפטים כגורם מאשר וחותם, כמו גם על ידי מערכות ההפעלה הבינלאומיות הגדולות, בהן אדובי, גוגל, מוזילה, אפל ומיקרוסופט.

שטח מספר כי להשקתה של נדל"ן אונליין בשוק הנדל"ן קדם תהליך פיתוח ארוך ומבוקר: "פיתחנו ועיצבנו את המערכת במשך כשנה וחצי, בתהליך שכלל מפגש עם עשרות משרדי עורכי דין מובילים לצורך הבנת תהליך העבודה, שיפורים ושינויים והתאמתה לצרכים הייחודיים לעסקאות מכר בהתחדשות עירונית, עסקאות קבלן ועסקאות יד שנייה.

לאורך כל שלב הפיתוח קומסיין שינתה, עיצבה, פיתחה, למדה והתאימה את המוצר כך שיקל ככל הניתן על עבודת עורך הדין ועל תהליך חתימת הצדדים על הסכם המכר ונספחיו".

עד היום שימשה נדל"ן אונליין בעשרות פרויקטים של התחדשות עירונית , שכללו אלפי בעלי דירות ובעלי זכויות נוספים, ואיפשרה לגורמים המקצועיים לזרז משמעותית את הליכי התכנון והרישוי. עם זאת, לדברי שטח, גם כיום העבודה על המערכת לא הסתיימה, והחברה ממשיכה לטייב אותה כל העת. לצד זאת, מעמידה קומסיין לרשות משתמשי התוכנה מוקד שירות ייעודי הכולל מערך הדרכה ותמיכה טכנית.

לפרטים נוספים על חתימה דיגיטלית בעסקאות המקרקעין >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן אונלייןנדל"ן Onlineחתימה דיגיטלית על עסקאות מקרקעיןחברת Comsignקומסיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...