הצעה לתיקון חוק: מיחזור משכנתא ללא צורך בפוליסת ביטוח חיים חדשה

חברי הכנסת אשר, גפני ומקלב מיהדות התורה הניחו את הצעת התיקון על שולחן הכנסת להצבעה. לפי ההצעה, יהיה ניתן למחזר משכנתא במעבר מבנק לבנק בלי צורך בפוליסת ביטוח חדשה. לפי נתונים שהציג אשר, רק 20% ממחזרים את המשכנתא – 15% בבנק שלהם

שיתוף הכתבה
יעקב אשר (דוברת הכנסת)יעקב אשר (דוברת הכנסת)

חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה הגישו ב-19 לדצמבר הצעת תיקון לחוק חוזה הביטוח (העברת מוטב בביטוח חיים בין תאגידים בנקאיים),שלפיה יהיה ניתן למחזר משכנתא במעבר מבנק לבנק בלי צורך בפוליסת ביטוח חדשה. בדברי ההסבר לתיקון לחוק נכתב כי, "בביטוח חיים אגב משכנתה נרשם הבנק הממשכן כמוטב בחוזה הביטוח, כשביטוח זה נעשה לדרישת הבנק כדי להבטיח את תשלומי המשכנתא במקרה של מות הלווה.

"בעת מיחזור משכנתה נדרש הלווה להקים פוליסת ביטוח חדשה, שכן המוטב אמור להיות הבנק החדש. דרישה זו מוסיפה קושי ביורוקרטי נוסף מבחינת לווה המבקש למחזר משכנתא , מעבר לעמלות הכרוכות בכך. דבר זה מונע מלווים רבים למחזר משכנתה, שכן במשך שנות ההלוואה - שמגיעות בדרך כלל ל-30-25 שנה - מצבו הבריאותי של הלווה משתנה, וביטוח החיים מתייקר במקרה הטוב, או שלא ניתן להקים פוליסת ביטוח חדשה במקרה הגרוע… הצעת חוק זו נועדה לאפשר העברת מוטבים בין תאגידים בנקאיים במסגרת אותו חוזה ביטוח". 

הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת ה-24, במאי האחרון, על ידי שלושת חברי הכנסת, אך היא לא הגיעה לקריאה ראשונה עקב הבחירות לכנסת ה-25.

לפי הנתונים שהציג אשר בכנס של התאחדות יועצי המשכנתאות באילת בתחילת השבוע, שבו גם הזכיר את הצעת החוק הנ"ל בדבריו, "מתוך 20% שממחזרים את המשכנתא שלהם בבנק - 15% עושים זאת בבנק שלהם. כך שהמעבר מבנק לבנק כרוך בטופסולוגיה, ומקשה על הלקוחות להשיג תנאים טובים יותר". על פי נתוני ההתאחדות, רק 20% מהמשכנתאות בישראל ממוחזרות, אף שב-70% מהמשכנתאות יש כדאיות כלכלית לבצע מיחזור.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתאביטוח חיים למשכנתאיעקב אשר.משה גפנימיחזור משכנתאותאורי מחוק חוזה הביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...