גולדקנופף: לבחון עצירת בנייה חדשה בחיפה עד לפינוי מפעלי בז"ן

בעקבות מחקר שלפיו נמצאו מתכות רעילות בדם של תושבי מפרץ חיפה, כתב השר מכתב לשרה להגנת הסביבה ולמנכ"ל משרד הבריאות, שבו הוא מבקש לבחון את עצירת הבנייה בעיר עד לפינוי המפעלים

שיתוף הכתבה
שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, בוחן עצירה של בנייה חדשה בחיפה עד לפינוי מפעלי בז"ן המזהמים שפועלים בעיר. כך על פי פרסום ראשוני של מוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet. במכתב תח הכותרת: "עצירת בנייה חדשה בחיפה לאור הסיכון הנשקף מבז"ן", ששלח שלשום (ג') למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ולשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, כתב גולדקנופף:

"בסוף השבוע  פורסם מחקר שערכה ד"ר קרן אגאי שי מאוניברסיטת בר אילן, שלפיו נמצאו מתכות רעילות בריכוז גבוה בדמם של תושבי מפרץ חיפה... דיווחים על תחלואה עודפת במחלת הסרטן - כולל  בקרב צעירים - בשל זיהום האוויר של מפעלי בז"ן - מתפרסמים כבר כמה שנים ומגובים בנתונים… אבקש לכנס דיון דחוף כדי לבחון צעדים משמעותיים לסילוק המפגע בהקדם האפשרי... בהתייעצות שקיימתי במשרדי עלתה האפשרות להורות על עצירת הבנייה החדשה עד לפינוי המפעלים המזהמים".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "בהמשך לפרסומים האחרונים בנוגע לאיכות האווירב חיפה, הגיעו פניות רבות לשר הבינוי והשיכון, שבעקבותיהן הוא פנה לשרים הרלוונטיים, בבקשה לקיים דיון בנושא וללמוד אותו. במקביל השר פנה לגורמים המקצועיים במשרד, בבקשה לבחון את סמכויות המשרד בנושא".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןחיפהבז"ןיצחק גולדקנופףמפרץ חיפהזיהום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...