נופר יעקב מונתה ליו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות

ההודעה על המינוי פורסמה בכנס של ההתאחדות בתחילת השבוע. היא תחליף את אבי אבגיל. לדברי יעקב, "לאחר עבודה מאומצת, הונחה על שולחן הכנסת הצעה המבקשת למנוע מהבנקים לשנות את תנאי המשכנתא במסלול של ריבית משתנה"

שיתוף הכתבה
נופר יעקב (ישראל פנחסוב)נופר יעקב (ישראל פנחסוב)

נופר יעקב (47) מונתה בשבוע שעבר ליו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות. כך הוכרז בתחילת השבוע בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות באילת. יעקב מחליפה את אבי אבגיל, ששימש בתפקיד ארבע שנים, שנתיים לאחר הקמת ההתאחדות. 

יעקב היתה סגנית יו"ר ההתאחדות, ונמנית עם מייסדיה. היא כלכלנית ויועצת משכנתאות מוסמכת, ושימשה מנהלת מרחב הדרום בהתאחדות. היא בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול עם התמחות במימון, עוסקת בייעוץ משכנתאות יותר מעשור ובעלת עסק עצמאי מזה שבע שנים. יעקב נבחרה בשבוע שעבר על ידי ההנהלה, לאחר שזו נבחרה שבוע לפני כן על ידי חברי ההתאחדות.

בדבריה בכנס, הציגה יעקב רפורמה שהונחה על שולחן הכנסת, שמטרתה לשנות את המשכנתא בריבית משתנה: "בשבוע שעבר, אחרי עבודה מאומצת בוועדה המקצועית שלנו, הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה),המבקשת למנוע מהבנקים לשנות את תנאי המשכנתא במסלול של ריבית משתנה, במקרה של הארכה או קיצור תקופת ההלוואה. זו דוגמה נפלאה שממחישה את עוצמת ההתאחדות בקרב מקבלי ההחלטות מחד, ומנגד את התובנה המקצועית שיודעת לקחת מצוקה שעולה מהשטח ולתת לה מענה רגולטורי.

"בקרוב נגבש את תוכניות העבודה לשנה הקרובה, אבל כבר כעת אני מבקשת לומר שמטרת העל שלנו תהיה לבדל ולחזק את מעמד היועצים הרשומים כחברי התאחדות כלפי הציבור, המערכת הבנקאית, החוץ-בנקאית וחברות האשראי. רק יועצים חברי התאחדות עוברים מבחני הסמכה, והם היחידים שחתומים על אמנת אתיקה, שהצורך בה מתחדד בימים אלה, כשאנחנו נחשפים לתופעות או למקרים החורגים מהשורה, המוציאים תדמית שלילית לענף כולו.

"אין ספק שהמציאות הכלכלית המורכבת, שמשבר הנדל"ן הוא אחד ממרכיביה הבולטים, הפכה בעת הזו את נטילת המשכנתא למאתגרת ומפחידה במיוחד ללקוחותינו. מגרש המשחקים שבו מנווטים עשרות אלפי זוגות צעירים התרחב, והוא כולל בנקים, חברות ביטוח, גופים חוץ-בנקאיים, וכמובן את ההשלכות של מקבלי ההחלטות, הפיקוח על הבנקים, ועדות הכנסת ומשרדי הממשלה.

"ברצוני לבשר לכם שאחד הנושאים שבהם נתמקד בשנה הקרובה הוא חיזוק המחוזות ברחבי הארץ, כחלק משדרוג המבנה הארגוני והרחבתו, כדי שנוכל לתת מענה מדויק ומהיר יותר. במקביל, נפעל להרחבת ולהעמקת שיתופי פעולה עם הגופים הפיננסיים, כדי שדלתם תהיה פתוחה בפנינו, וכדי שלעובדה שאנו חברי התאחדות - תהיה משמעות עבורם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבי אבגילהתאחדות יועצי המשכנתאותנופר יעקבמשכנתא בריבית משתנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...