חברת השקעות נדל"ן תשלם לעמליה דואק פיצוי בסך 25 אלף שקל

לטענת עיתונאית חדשות 12, החברה, שפועלת ביוון, עשתה שימוש בתמונתה כדי לקדם עסקות נדל"ן. החברה השתמשה בתמונת דואק מתוך כתבה שבה ראיינה את מנכ"ל החברה ב-2019. הצדדים חתמו על הסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין

שיתוף הכתבה
עמליה דואק (By Eyalbenyaish - Own work, CC BY-SA 4.0)עמליה דואק (By Eyalbenyaish - Own work, CC BY-SA 4.0)

חברת להשקעות נדל"ן הפועלת ביוון תשלם לעיתונאית חדשות 12, עמליה דואק, 25 אלף שקל כפיצוי על שימוש בתמונתה לצרכים מסחריים ללא רשותה. כך עולה מהסכם פשרה שנחתם בין החברה לעיתונאית, לאחר שדואק הגישה נגד החברה תביעה בסך 250 אלף שקל. ב-4 לינואר אישרה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אפרת בוסני, את הסכם הפשרה, ונתנה לו תוקף של פסק דין.
 
בתחילת נובמבר הגישה דואק תביעה נגד החברה באמצעות עו"ד אסף שרעף, שבה טענה כי החברה השתמשה בדמותה לקידום מכירת נדל"ן במדינה ללא רשות או תמורה. החברה, טענה דואק, השתמשה בתמונה מתוך כתבה של העיתונאית ששודרה בחדשות 12, שבה נראה בעלי החברה. על פי התביעה, החברה השתמשה בסרטון של דואק, שנשא את השם: ״ראיון מיוחד עם עמליה דואק - השקעות נדל"ן ביוון אתונה", זאת על פי התביעה, "כאשר הסרטון הוצג כתוכן ממומן וללא כל אזכור לפרסומת".
 
בכתב התביעה נכתב כי "יודגש כי התובעת מקפידה שלא לעשות כל שימוש במסחרי בשמה, וכן שומרת על אובייקטיביות, ואלה הם המאפיינים שמביאים להצלחתה בעבודתה העיתונאית ולהערכה הרבה לה היא זוכה". עוד עולה מהתביעה כי חברת הנדל"ן השתמשה בדף האינסטגרם ובתוצאות שונות באינטרנט בתמונות של דואק עצמה, כל זאת מבלי שיידעה על כך וללא אישורה, עבור הצורך לקדם את עסקות הנדל"ן שהיא משווקת ביוון.
 
בהסכם הפשרה נכתב כי הנתבעת לא מודה בטענות, אך תשלם לדואק 25 אלף שקל, בחמש המחאות כולל מע"מ. הנתבעת תסיר את הפרסומים הכוללים את דואק, למעט כתבה ששודרה ב-30 ליולי 2019. את חברת הנדל"ן ייצג עו"ד אריאל דובינסקי.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יווןעמליה דואקאפרת בוסני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...