ראש העיר החדש מעכב בעוד חצי שנה את תוכנית המתאר לכפר סבא

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה העניקה לעיריית כפר סבא בראשות ראש העיר החדש רפי סער אורכה שתאפשר לה לגבש עמדה בנוגע להתנגדויות השונות שהוגשו לתוכנית

שיתוף הכתבה

עיכוב נוסף בהליך אישור תוכנית המתאר החדשה לכפר סבא: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון החליטה היום (א') לדחות את הדיון לשמיעת ההתנגדויות בתוכנית המתאר הכוללנית לכפר סבא, לתקופה של חצי שנה. זאת, על מנת לאפשר לעירייה ולגורמי המקצוע שלה פרק זמן של שישה חודשים לצורך גיבוש עמדה ביחס להתנגדויות שהוגשו לתוכנית. החלטה זו נתקבלה על רקע בקשת עיריית כפר סבא וראש העיר הנבחר, רפי סער, ללמוד את הדברים ולקיים שיתוף ציבור בנושאים השונים. 

הוועדה המחוזית סברה כי בהינתן העובדה שמדובר בתוכנית מתאר כוללנית שתתווה את תכנונה העתידי של העיר, ראוי ונכון לקבל את התייחסותם המפורטת של גורמי המקצוע והוועדה המקומית לתוכנית, ולהתנגדויות שהוגשו ביחס אליה. בנסיבות אלו הוחלט לתת לוועדה המקומית פרק זמן של שישה חודשים, במהלכם תגובש התייחסות הוועדה המקומית לתכנית ולהתנגדויות.

כזכור, רק לפני כשלושה חודשים נבחר סער רשמית לתפקיד ראש העיר, לאחר שניצח את יריבו יוסי סדבון בסיבוב השני של הבחירות המקומיות. סער יזם את בקשת האורכה מהוועדה, כדי שיוכל לבחון אותה בעזרת אנשי המקצוע בעירייה, וכעת נענה בחיוב.

תוכנית המתאר החדשה לכפר סבא (כס 2035) עוררה סערה רבה בעיר מרגע שפורסמה, בין היתר על רקע טענות של תושבים לחוסר שקיפות מצד העירייה בנוגע לפרטי התוכנית. בחודש ינואר שעבר אף הגישו תושבים, לצד אגודת "אדם טבע ודין", עתירה מנהלית נגד העירייה בדבר גודל השלטים שנתלו בעיר ומפרטים על התוכנית. העותרים טענו כי השלטים קטנים מדי, וכי גודלם מנע מהתושבים להגיש התנגדויות לתוכנית. הם זכו בתביעה, והליך ההתנגדויות נעצר. כעת, בעקבות החלטת הוועדה המחוזית, הליך ההתנגדויות יתעכב לפרק זמן נוסף.

תוכנית המתאר לכפר סבא, שעל הפקדתה הוחלט עוד ביוני 2016, מתווה מסגרת תכנונית שתאפשר את גידול והתפתחות העיר לאוכלוסייה של כ-150,000 נפש ב-2035. התכנון המוצע מושתת על חלוקת העיר לשישה מתחמי תכנון עיקריים - לכל מתחם מאפייני תכנון עתידיים, נתונים כמותיים וכן פרוגרמה לשטחי ציבור. התוכנית כוללת כמה מתחמי התחדשות עירונית , אשר נמצאים בתחום העיר הוותיקה או בקרבתה. כמו כן, מציעה התוכנית הגדלה של שטחי התעסוקה, המסחר ושטחי הציבור במסגרת התוכנית. 

בהודעת ההחלטה של הוועדה המחוזית צוין, על רקע הדחייה, כי עיריית כפר סבא מתפקדת כבר יותר מחצי שנה ללא מהנדס או אדריכל , וכי לא נתקבלה התייחסות של גורמי המקצוע ושל הוועדה המקומית להתנגדויות שהוגשו לתוכנית. בנסיבות אלה, ניתנה לוועדה המקומית פרק זמן ללמוד את הנושאים השונים ולגבש את עמדתה.

ראש העיר רפי סער אמר לאחר הדיון: "אנחנו עובדים על העניין הזה מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקיד. גם לפני כן, בכל מערכת הבחירות, אמרתי: תוכנית המתאר של העיר כפר סבא תוחזר ותושב לעיר, לעבודה משותפת, להקשבה, לשיתוף הציבור, ולאחר מכן תונח בחזרה בוועדה המחוזית. אני מברך את התושבים שהגיעו לדיון על המעורבות והאיכפתיות". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית כפר סבארפי סערהוועדה המחוזית לתכנון ובניהתוכנית המתאר הכוללנית לכפר סבא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...