הבריטים מגבילים את הפעילות של משקיעים זרים בממלכה – ומאיימים בסנקציות

עד סוף החודש, כל תאגיד זר שיש לו פעילות נדל"ן בבריטניה חייב להירשם במאגר התאגידים הזרים במדינה. הסנקציות כוללות מאסר עד שנתיים, קנס של עד 2,500 ליש"ט ליום ומגבלות ברישום מקרקעין, מכירה והשכרה

שיתוף הכתבה
עורך הדין רם ספקטור (תומר יעקובסון)עורך הדין רם ספקטור (תומר יעקובסון)

לתשומת לבן של החברות שפועלות בתחום הנדל"ן בבריטניה: במסגרת המלחמה בפשיעה הכלכלית והגברת השקיפות ביחס למקורות הון זרים, אומץ בממלכה באוגוסט 2022 מרשם התאגידים הזרים (Register of Overseas Entities), המנוהל ברשם החברות הבריטי. לפי החוק, תאגידים זרים שמחזיקים כיום בנדל"ן במדינה, מכרו או יבקשו לרכוש בעתיד נדל"ן בבריטניה, נדרשים להירשם במרשם לא יאוחר מ-31 בינואר.

לדברי עו"ד רם ספקטור, שותף מוביל במחלקת קרנות השקעה במשרד ארנון, תדמור-לוי, "הרישום כולל מסירת פרטים שונים, כמו שם ופרטי התאגיד הזר, כתובת המשרד הרשום ומען לקבלת דואר, צורת ההתאגדות, פרטי המקרקעין, זהות הבעלים ועוד".

לדבריו, בעלים מוגדר, "יחיד או תאגיד שמחזיק, במישרין או בעקיפין, יותר מ-25% מהון התאגיד הזר או זכויות ההצבעה בו, בעל הזכות למנות ולהדיח את מרבית חברי הדירקטוריון, או בעל השפעה משמעותית או שליטה בתאגיד הזר".

עוד אומר ספקטור כי, "אחת הסנקציות היא שתאגיד זר שיימנע מרישום עד סוף החודש הנוכחי, לא יוכל להירשם כבעל זכויות במרשם המקרקעין ביחס לנכסים שהוא מבקש לרכוש או לשכור לתקופה ארוכה משבע שנים. בנוסף, לא יתאפשר רישום מכירה, השכרה או שעבוד זכויות במקרקעין של תאגיד זר מפר".

בנוסף, "אי ציות עשוי להביא להטלת עיצום כספי בגובה 2,500 ליש"ט ליום, והגבלות בביצוע עסקות. זאת, לצד הרשעה בעבירה של מסירת מידע כוזב או מטעה לרשם החברות, שבצדה קנסות ללא הגבלה בסכום ועונש מאסר של עד שנתיים. סנקציות יחולו גם ביחס למחדל בעדכון המרשם כדין".

עם זאת, לדברי ספקטור, יש מספר מצומצם של פטורים, לרבות מקרים שבהם התאגיד הזר מחזיק בנדל"ן הבריטי באמצעות תאגיד בריטי שרשום כבעל זכויות של הנכס במרשם המקרקעין. בנוסף, למועד הרכישה או המכירה של הנכס עשויה להיות השפעה על תחולת דרישת הרישום. "מדובר בחוק שבו לנסיבות ולמקרה הפרטני יש חשיבות מכרעת, ולכן ההמלצה היא להיוועץ בעורך דין שמומחה בתחום", מסכם ספקטור. 

עוד לפי החוק, המרשם יהיה פתוח לציבור, למעט כתובת המגורים ותאריכי הלידה של היחידים המופיעים בו. כל תאגיד זר שיירשם במרשם, יקבל מספר זיהוי, ויידרש להגיש עדכון שנתי לרשם החברות.

אין באמור ייעוץ משפטי. המרואיין אינו מוסמך כעורך דין באנגליה ובוויילס.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משקיעים זריםבריטניהרם ספקטורעו"ד רם ספקטור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...