בית מישורים בפתח תקווה נמכר לעמותת הידברות, תמורת 22 מיליון שקל

על פי חברת מישורים, מחיר העסקה גבוה ב-29% ממחירו בספרים, וגבוה פי 2.1 ממחיר הרכישה, והתמורה משקפת תשואה שנתית של 6.2%. הנכס, ששטחו הבנוי הוא 2,285, נקנה על ידי מישורים ב-2009 תמורת 10.2 מיליון שקל. העמותה שוכרת כיום את הבניין

שיתוף הכתבה
אמיר תמרי ואלון וקסמן, וברקע בית מישורים בפתח תקווה (ליאת פדרמן ויח"צ)אמיר תמרי ואלון וקסמן, וברקע בית מישורים בפתח תקווה (ליאת פדרמן ויח"צ)

מישורים השקעות נדל"ן, שבשליטת אלכס שניידר ובניהולו של אלון וקסמן, הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה היום (ה') שהתקשרה בהסכם למכירת בניין המשרדים בית מישורים שברחוב השילוח בפתח תקווה, לעמותת הידברות ותאגיד הקשור אליה. העמותה, בניהולו של הרב זמיר כהן, והתאגיד ישלמו תמורת הבניין 22 מיליון שקל. עד מועד השלמת העסקה, זכאי הרוכש להנחה של 10% בדמי השכירות. החל ממועד ההשלמה לא ישולמו עוד דמי שכירות. 

על פי מישורים, מחיר העסקה גבוה ב-29% ממחירו בספרים, וגבוה פי 2.1 ממחיר שבו רכשה אותו, כשלפי מישורים התמורה משקפת תשואה שנתית של 6.2%. במקביל, נמכרו לרוכש גם זכויות החברה במערכת הפוטו וולטאית המותקנת על הבניין וכלפי חברת חשמל (קיזוז עם חברת החשמל),תמורת 350 אלף שקל. 10% מהתמורה שולמו במועד חתימת ההסכם, ופירעון יתרת התמורה (90%) יבוצע בתוך 60 יום מחתימת ההסכם. 

הנכס נקנה על ידי מישורים ב-2009 תמורת 10.2 מיליון שקל. שטח הקרקע הוא כדונם, שעליו בנוי בניין משרדים הכולל חמש קומות (וקומת מרתף) ומקומות חניה. דמי השכירות השנתית היו 1.37 מיליון שקל. השטח הבנוי הכולל הוא 2,285 מ"ר, כולל קומת המרתף. בנוסף יש על המגרש שטח לשיווק, שבו לא תשתמש העמותה, בהיקף של כמעט 2 דונמים, ובתוספת של 27 חניות.

אם תושלם העסקה, החברה מעריכה שתכיר ברווח חשבונאי לפני מס של כ-5 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה להתרחש ברבעון הראשון של 2023. מישורים הגיעה גם להסכמות עם התאגיד הבנקאי שהנכס שועבד לטובתו, במסגרת הלוואה שניטלה במרץ 2021 כי הנכס יוחרג מהביטחונות להלוואה.

בין העסקות האחרונות של מישורים ניתן לציין רכישת 75% ממגדל ויטה בבני ברק תמורת 104 מיליון שקל, ורכישת מרכז מסחרי בטלהסי שבקליפורניה תמורת 34 מיליון דולר.

מנכ"ל מישורים, אלון וקסמן, מסר כי, "עסקה מצטרפת לשורת מהלכים שאנו מובילים למימוש נכסים, ואנו ממשיכים לפעול להשבחת תיק הנכסים ויצירת ערך לכלל בעלי המניות".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מישוריםפתח תקווהאלון וקסמןאלכס שניידרבית מישוריםעמותת הידברות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...