שיכון ובינוי קיבלה אור ירוק: תחל בעבודות לבניית קריית המודיעין בנגב

על פי ההסכם עם משרד הביטחון חברת שיכון ובינוי תתכנן, תממן, תקים ותפעיל את קריית המודיעין שתוקם בצומת ליקית. הקריה תאכלס כ-12 אלף חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה

שיתוף הכתבה

כשנה לאחר החתימה על ההסכם, שיכון ובינוי קיבלה אור ירוק ממשרד הביטחון להתחיל את העבודות על קריית המודיעין של צה"ל בנגב. כך הודיעה היום (א') החברה לבורסה. עלות הקמת הפרויקט מוערכת במיליארדי שקלים.

בנובמבר בשנה שעברה משרד הביטחון וחברת שיכון ובינוי חתמו על ההסכם להקמת קריית המודיעין של צה"ל בנגב. על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, ומנכ"ל ויו"ר דירקטוריון שיכון ובינוי תמיר כהן. באוגוסט השנה סגרה החברה הסכם מימון עם קבוצת גופים פיננסיים בראשות דיסקונט והראל ביטוח למימון הפרויקט ב-4.2 מילארד שקל. בעקבות השלמת המימון קיבלה אישור להתחיל בעבודות.

תקופת הזיכיון צפויה להסתיים בשנת 2047. חברת סולל בונה  תבצע את עבודות התכנון וההקמה של פרויקט הקמפוס במהלך 5.5 השנים הקרובות. פרויקט הקמפוס כולל עבודות בינוי בשטח של כ-450 אלף מ"ר בנוי המתפרסים על שטח של כ-2,500 דונם. 

על פי ההסכם, חברת שיכון ובינוי תתכנן, תממן, תקים ותפעיל את קריית המודיעין שתוקם בצומת ליקית. הקריה תאכלס כ-12 אלף חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה, וכן את יחידות המטה של אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, הפרוסים היום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028.

זהו הפרויקט הגדול בתוכנית הלאומית להעברת מחנות צה"ל דרומה. זהו גם המכרז הגדול והמורכב ביותר מבין חמשת פרוייקטי המעבר דרומה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויקריית מודיעיןבסיסים בנגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...