אאורה תבנה 450 דירות בקריית ים במסגרת פרויקט התחדשות עירונית

החברה נבחרה על ידי נציגות הדיירים, ותהרוס 96 דירות שקיימות כיום במתחם בשטח של 5.6 דונמים ברחוב יוספטל בעיר. במסגרת התכונית יוקמו גם שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור ופיתוח סביבתי

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'י (רועי טפר)יעקב אטרקצ'י (רועי טפר)

אאורה הודיעה היום (ד') שנבחרה על ידי נציגות בעלי זכויות לביצוע פרויקט התחדשות עירונית על שטח של 5.6 דונמים, ברחוב יוספטל 18-16 בקריית ים. במסגרת הפרויקט, ייהרסו 96 יחידות דיור קיימות בשני בניינים ישנים שבמתחם. החברה מתכננת להקים במקומם 450 יחידות דיור בכמה מגדלים בני כ-20 קומות, לצד בנייה מרקמית, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ופיתוח סביבתי.

הערכות החברה בדבר מספר יחידות הדיור שיוקמו מבוססות, בין היתר, על תוכנית בהכנה המקודמת על ידי הוועדה המקומית קריית ים ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) במסגרת הוותמ"ל , מדיניות הוועדה המקומית בפרויקטים של התחדשות עירונית , וכן בהתאם לבדיקות ואישורים של שמאי רשויות התכנון. עם היבחרה, החלה אאורה לפעול לגיבוש הסכם פינוי בינוי עם באי כוחם של בעלי הזכויות, ולאחרי מכן תפעל להחתימם על ההסכם כאמור.

במקביל, בכוונת החברה לקדם תוכנית מפורטת למתחם, בהתאם להוראות מול הוועדה המקומית חיפה, ולפעול להכרזת המתחם כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי. בהתאם להערכות הנהלת החברה ובכפוף להתקיימות התנאים הנדרשים להוצאת הפרויקט לפועל, היתר בנייה צפוי להתקבל בעוד כשלוש שנים.

קריית ים עומדת בפני תנופת החדשות עירונית. ביולי האחרון הודיעה שפונדר פדלון כי השיגה יותר מ-80% מחתימות הדיירים לביצוע פרויקט התחדשות עירונית גדול במתחם של כעשרה דונמים בשדרות משה שרת בקרבת הים, במרכז העיר. הפרויקט כולל הריסת 176 דירות במספר מבני רכבת ישנים, שבמקומם ייבנו כ-880 יחידות דיור חדשות. בנוסף, ייבנו אלפי מ"ר של שטחי משרדים ומסחר במפלס הקרקע ושטחים ירוקים. במסגרת ההסכם שנחתם, צפוי כל דייר בעל דירת 100 מ"ר טיפוסית לקבל תוספת של 12 מ"ר בנויים לדירה, בתוספת 12 מ"ר מרפסת, חניה ומחסן.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קריית יםאאורההתחדשות עירוניתפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...