עליית שווי של 115 מיליון שקל בתוך שנה וחצי: מתחם בזק בתל אביב נמכר למליסרון

בנייני העיר הלבנה והפניקס מוכרות למליסרון את מתחם בזק ברחוב לינקולן שבתל אביב, תמורת 298 מיליון שקל. בין הסיבות לזינוק בשווי: תוספת זכויות של 8,000 מ"ר למשרדים ל-25 אלף מ"ר בסך הכל, לצד שטחי מסחר בקומת בקרקע

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט המתוכנן של מליסרון במתחם בזק בלינקולן (משרד גידי בר אוריין)הדמיה של הפרויקט המתוכנן של מליסרון במתחם בזק בלינקולן (משרד גידי בר אוריין)

בנייני העיר הלבנה והפניקס חתמו על הסכם למכירת כלל הזכויות שהחזיקו בנכס ברחוב לינקולן פינת סעדיה גאון בתל אביב למליסרון, תמורת 298 מיליון שקל. הנכס, ששימש בעבר מרכזיית בזק ושטחו 4.5 דונמים, נרכש על ידי שתי החברות במרץ 2021 מקרן ריאליטי, תמורת 183 מיליון שקל.

על המגרש, שנמצא בסמוך לתחנת הרכבת הקלה שנבנית בקרליבך, יש כיום מבנים בשטח בנוי כולל של כ-4,500 מ"ר, ועוד מבנים תת-קרקעיים - וכולם צפויים להיהרס. כיום משמש המבנה בחלקו למסחר, ומושכר לרשת ויקטורי, מסעדת אייבי ולבית הספר למחול ביכורי העתים. מליסרון מתכננת להקים במקום בניין משרדים בן 16 קומות, בשטח של 25 אלף מ"ר. 

בשנים האחרונות היה ניסיון לקדם למתחם תב"ע הכוללת עירוב שימושים למגורים, משרדים, מלונאות ומסחר. ואולם מאחר שמדיניות העירייה אינה מאפשרת מגורים ומלונאות, הוחלט כי המתחם יישאר תחת התב"ע הקיימת, עם תוספת זכויות בנייה במסגרת של ניוד זכויות לבניינים לשימור בעיר. נכון להיום, התב"ע מאפשרת 17 אלף מ"ר משרדים, ואילו התוכנית העדכנית תאפשר כאמור תוספת לכ-25 אלף מ"ר משרדים, וכן שטחי מסחר בקומת הקרקע.

מנכ"ל בנייני העיר הלבנה , עמיקם ברגר, מסר כי "מאחר שהתב"ע לא מאפשרת מגורים ומלונאות, שהם תחומי ההתמחות של החברה, החלטנו למכור את הנכס למליסרון, המתמחה בפרויקטים מסוג זה. לאורך התקופה שבה החזקנו בנכס, פעלנו להשבחתו דווקא בייעוד משרדים - ייעוד המתאים לתב"ע הקיימת ולמדיניות העירייה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מליסרוןהפניקסבנייני העיר הלבנהעמיקם ברגרלינקולן תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...