שני פועלי בניין נהרגו בקריסת פיגומים בגבעת זאב

אדם נוסף נפצע באורח בינוני ועוד שלושה לקו בחרדה. כוחות של מכבי האש ומד"א פעלו לחילוץ הלכודים במקום. האסון התרחש בפרויקט כנריקה של היזמית קבוצת קהתי. החברה הקבלנית היא האחים אבו עייאש

שיתוף הכתבה
האתר שבו התרחשה קריסת הפיגומים (דוברות משטרת ישראל)האתר שבו התרחשה קריסת הפיגומים (דוברות משטרת ישראל)

אסון כבד בגבעת זאב: שני פועלי נהרגו היום (ב') בשל קריסת פיגומים באתר הבנייה בהתנחלות שמצפון לירושלים. שלושה פועלים נוספים חולצו מההריסות במצב קל-בינוני. צוותי כבאות והצלה וצוותי מד"א פעלו באתר לאיתור וחילוץ הלכודים.

מדובר מד"א, זכי הלר, נמסר כי מדובר בפיגומים שקרסו בקיר חיצוני של מבנה בן 12 קומות. לדבריו, "חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שני גברים בשנות השלושים לחייהם, והעניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים הדסה בהר הצופים גבר כבן 32 במצב בינוני, בהכרה מלאה עם חבלות בבטן. בנוסף, טופלו שלושה פועלים שלקו בהתקף חרדה".

הפרויקט שבו התרחשה התאונה הוא "כנריקה הייטס", ששווק כפרויקט יוקרה הנבנה ביישוב, ובמסגרתו נבנות במקום כ-140 יחידות דיור בשכונת משהב . היזמית של הפרויקט היא קבוצת קהתי, והקבלן הוא חברת האחים אבו עייאש. על פי הפרסומים השיווקיים שפורסמו בעבר, כולל הפרויקט דירות ארבעה, חמישה ושישה חדרים, כמו גם דירות גן ופנטהואזים.  אדריכל הפרויקט הוא פרופ' משה מרגלית.

מקבוצת קהתי נמסר: "קבוצת קהתי משתתפת בצער משפחות הנפגעים. אנחנו רוצים לאחל החלמה מלאה לפצועים. כרגע אין לנו מידע מדויק. אנחנו מחכים למידע מכל הגורמים הרלוונטיים. נתעדכן בהמשך".

ממטה בטיחות ענף הבנייה של התאחדות הקבלנים והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, נמסר: "אנו משתתפים בצער משפחות שני העובדים שנהרגו היום באתר הבנייה בגבעת זאב, ושולחים איחולי החלמה מלאה לפצועים. מדובר בתאונה חריגה שלא היתה צריכה לקרות. עם זאת, נציין שענף הבנייה והתשתיות מצוי בשלוש השנים האחרונות בתהליך שינוי תרבות הבטיחות, שניכר באתרי בנייה רבים מאוד בישראל. נתוני מינהל הבטיחות של הממשלה מצביעים על ירידה ממושכת במספר ההרוגים בענף, מ-40 ב-2019 ל-25 השנה. בשנים האחרונות זינק מספר העובדים בענף, לאור זינוק בהיקף הבנייה ל-320 אלף. נכון להיום, 2022 תהיה הראשונה מזה עשרות שנים שבה, על פי המדד הבינלאומי לתחום תאונות העבודה, הגענו לנתון חד ספרתי של הרוגים ל-100 אלף עובדים. יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות ואנו ממשיכים בכל יום לצאת לאתרים, ללמד שיטות תכנון, ניהול וביצוע בטיחות שעושות בהדרגה את השינוי בענף הבנייה. נמשיך לפעול כדי לשמור על חיי ובריאות עובדי הענף שלנו".

מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר, מסר: "חייבים להעניק כוח למפקחי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ולהסדיר בחקיקה את נושא הפיקוח על העבודה באתרי הבנייה, ובכלל מקומות העבודה שמעבר לקו הירוק, שבהיעדר הסדרה, נופלים בין הכיסאות. זהו שטח הפקר שעלול לגבות עוד קורבנות רבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תאונות באתרי בנייהגבעת זאבהרוגיםפיגומים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...