1,340 דירות, תחנת מטרו ומגדלים של עד 65 קומות: אושרה להפקדה תוכנית יוספטל בחולון

הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה את תוכנית ההתחדשות בשטח של 68 דונם, שכוללת גם כיכר עירונית על שטח של 5 דונמים. התוכנית תואמת את העקרונות של תמ"א 70

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית יוספטל בחולון (ישר אדריכלים)הדמיה של תוכנית יוספטל בחולון (ישר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד את תוכנית יוספטל להתחדשות עירונית בחולון, להקמת 1,340 יחידות דיור במקום 550 דירות קיימות. מדובר בתוכנית בהתאם לעקרונות תמ"א 70 - תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו.

התוכנית היא על שטח כולל של כ-68 דונם, וממוקמת משני צדיו של רחוב יוספטל, מזרחית לתחנת הרכבת יוספטל ונתיבי איילון, ומערבית לרחוב אילת. בתחום התוכנית עתידים להצטלב שני קווי מטרו, ותוקם תחנה תת-קרקעית משותפת, הכוללת ארבע כניסות ויציאות להולכי רגל. 

התוכנית, שקודמה ביוזמת הוועדה המקומית חולון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובליווי המינהלת העירונית להתחדשות, כוללת כאמור הקמת 1,340 יחידות דיור בשבעה מגדלים בני 65-30 קומות, שישלבו מגורים, שטחי מסחר ותעסוקה לצד שטחי ציבור, ושלושה מבני מגורים נוספים בני תשע קומות. בנוסף, בסמוך לנתיבי איילון כוללת התוכנית הקמת מגדל בן 30 קומות בשימוש ציבורי, המיועד בין השאר למשרדי ממשלה. כיום מצויים במתחם 15 מבני מגורים בני שלוש עד שמונה קומות.

התוכנית כוללת גם מערכת שטחים פתוחים המשולבת בגינות כיס - גינות עיר זעירות - ורשת מעברים להולכי רגל לאורכו ולרוחבו של המתחם, הממשיכה לשכונות ג'סי כהן מדרום ונאות רחל מצפון. בנוסף, מתוכננת כיכר עירונית בשטח של כ-5 דונמים בחזית הדרומית של רחוב יוספטל, שבין היתר תשמש גם לכניסה ויציאה מתחנת המטרו, וכן מתוכננת טיילת לאורך נתיבי איילון.

תוכנית זו משלימה עבודת תכנון רחבת היקף של תוכניות להתחדשות עירונית בסביבת המתחם הן אצל השכנה בת ים והן בג'סי כהן, שבה מקודמת מדיניות תכנון נרחבת. התוכנית נערכה על ידי משרד ישר אדריכלים . את התוכנית מנהלת החטיבה לבינוי ערים בחברת ההנדסה וקסמן גוברין גבע.

לדברי ניצן, "המתחם מסומן כמוקד מטרופוליני בתוכנית המתאר המחוזית תממ 5, ובתוכנית המתאר הכוללנית של העיר המקודמת בימים אלה, ובשל מיקומו הייחודי הוא בעל חשיבות תכנונית ממעלה ראשונה". 

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, הוסיף כי "אזור תחנת יוספטל על תוואי המטרו, הוא מוקד פיתוח והתחדשות עירונית מרכזי של חולון ובת ים. התוכנית שאושרה היום להפקדה עם תכנית נוספת שקודמה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשיתוף עם עיריית בת ים, מהוות ביחד את המתחמים הראשונים שמבשרים את אופי התכניות הצפויות לתושבי מרכז הארץ סביב תוואי זה". 

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, אמר כי "תוכנית לפיתוח מוקד יוספטל היא חלק מהחזון שגיבשנו בשנים האחרונות לפתח מוקדי תעסוקה ומגורים בתוך העיר, ובסמיכות למערכות הסעת המונים. בדרך זו נצליח לספק איכות חיים לתושבי העיר במציאות המשתנה לנגד עינינו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמוטי ששוןאלעזר במברגרחולוןהמטרוהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביבערן ניצןיוספטל חולון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...