חברת טל בר המתמחה במיזמי תמ"א 38 הגישה בקשה להקפאת הליכים

פרסום ראשון: מהבקשה עולה כי לחברה חובות של 52 מיליוני שקלים, והדיון ייערך מחר. כיום מצויים 6 ממיזמי החברה בבניה פעילה. הנושה הבולטת - חברת המימון גמלא הראל אשר מלווה את כלל הפרויקטים. טל בר: "הבקשה הוגשה על מנת להשלים את הפרויקטים"

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

חברת טל בר בניה ופיקוח בע"מ העוסקת בייזום התחדשות עירונית , ובפרט מיזמי תמ"א 38, הגישה בשבוע שעבר בקשה להקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי בירושלים. מבקשת ההקפאה עולה כי החברה שבבעלותו של דוד פיטוסי צברה חובות בהיקף של 52 מיליוני שקלים, אותם אין ביכולתה לפרוע. עוד נכללה בבקשה חברת ד.פ.ס השקעות -חברת ניהול פרויקטים בבעלותו של פיטוסי. השופט אלכסנדר רון קבע דיון בבקשה למחר (ב') בבוקר.

יש לציין כי החברות טל בר מגורים בע"מ וטל בר ייזום תמ"א 38 בע"מ, הפועלות אף הן בתחום ההתחדשות, אינן נכללות בבקשה ולא ידוע על קשיים בפעילותן.

חברת טל בר בנייה ופיקוח הוקמה לפני 20 שנה כחברה קבלנית, ובשנת 2008 החלה לעסוק בתמ"א 38 גם כיזמית. מאז הקמתה היתה החברה לאחת החברות הפעילות ביותר בענף התמ"א, כאשר על פי המידע המופיע בבקשה, עד כה ביצעה החברה 42 פרויקטים, וכן כיום קיימים 6 פרויקטים בבניה פעילה, ונחתמו הסכמים להקמת 4 פרויקטים עתידיים. רוב רובם של הפרויקטים שקידמה עד כה החברה ממוקמים בגבעתיים וברמת גן, ומספר קטן מהם בתל אביב.

"צפי רווחים של 19 מיליוני שקלים מפרויקטים עתידיים"

מבקשת הפירוק עולה כי בשנים 2020 ו-2021 עמד מחזור הפעילות של החברה על כ-40 מלש"ח. החברה רשומה ברשם הקבלנים ומחזיקה בסיווג ג' 1. נכסי החברה שצוינו בבקשה הן יתרות תשלום שנותרו מצד רוכשי הדירות וכן 12 דירות שטרם נמכרו בפרויקטים הפעילים.

מתוך הבקשה:  "הסיבה המרכזית שבגללה החמירו מאד הבעיות התזרימיות והכספיות הנה התפרצותה של מגפת הקורונה אשר פגעה קשות בחברות. החלת סגרים הרמטיים הובילה בסופו של דבר לעיכובים בהשלמת הפרויקטים שהיו בביצוע החברות ובהתאמה חל עיכוב ניכר במסירת הדירות לרוכשים".


הפרויקטים הפעילים כיום שאותם מקדמת החברה הם הררי 15-19 ברמת גן, אנצו סירני 15 בגבעתיים, בר יוחאי 6 ברמת גן, נווה יעקב 7 ברמת גן, המעלות 17 גבעתיים ופנחס 7 ברמת גן (באחרון הניהול הוא של ד.פ.ס וטל בר המבצעת). עוד לדברי החברה בבקשה, התקשרה עם 4 בתים משותפים נוספים לביצוע פאויקטים, אשר צפויים להניב לדבריה עודפים הנאמדים בכ-19 מיליוני שקלים.

הנושים המובטחים: גמלא, יסודות ובנק מזרחי

הגשת הבקשה מהווה חדשות לא טובות לנושיה, אשר אחד הבולטים שבהם היא חברת מימון נדל"ן המגורים גמלא הראל , חברה בת של גמלא מילניום השקעות, שלה חשיפה משמעותית למיזמי החברה. בדצמבר 2019 חתמה החברה הסכם לשיתוף פעולה עם קבוצת טל בר, במסגרתו הוסכם כי תממן את כלל הפרויקטים המקודמים על ידי החברה. כיום עומד היקף החוב של טל בר לגמלא הראל על קרוב ל-24 מיליון שקלים, ומאחר שמדובר בהלוואות מזנין מדובר בחוב נחות.

נושים מובטחים נוסף הם חברת יסודות ב' נדל"ן ופיתוח שלה חייבת טל בר חמישה מיליון שקלים, ובנק מזרחי שהעמיד לטובת החברה אשראי בסך 3.5 מיליון שקלים. נושים בדין קדימה הם עובדי החברה, אשר להם חייבת החברה הפרשות בסך של 200 אלף שקלים ורשות המסים שלה חייבת החברה קרוב למיליון שקלים. לנושים כלליים ובהם ספקי החברה חייבת החברה 17 מיליון שקלים נוספים.

בתיאור הנסיבות אשר הובילו לקשיים שאליהם נקלעה החברה נכתב כי "הסיבה המרכזית שבגללה החמירו מאד הבעיות התזרימיות והכספיות הנה התפרצותה של מגפת הקורונה אשר פגעה קשות בחברות. החלת סגרים הרמטיים הובילה בסופו של דבר לעיכובים בהשלמת הפרויקטים שהיו בביצוע החברות ובהתאמה חל עיכוב ניכר במסירת הדירות לרוכשים".

מנכ"ל גמלא הראל : "אנחנו נושה מובטח, אני לא מוטרד"

בשיחה עם מרכז הנדל"ן אמר מנכ"ל חברת המימון גמלא הראל טל תפוחי כי הוא אינו מודאג: "מדובר בשעבוד שני ל-6-7 פרויקטים אשר נמצאים בשלבי גמר ולקראת מסירה, כך שאני לא מוטרד. יש בפרוייקטים הללו מספיק עודפים. גם אם ימנו נאמן, אנחנו נושה מובטח".

מנכ"ל ובעלי טל בר דודי פיטוסי מסר בתגובה כי: "טל בר הגישה בקשה להבראה ושיקום מתוך מטרה לשפר את הפרויקטים שלה ולהשלים אותם לטובת רוכשי הדירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38גמלא הראלקבוצת טל ברדודי פיטוסיטל בר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...