רמ"י אישרה את ההסכם עם רפאל לפינוי מתחם הגבעה בתל אביב

החברה תעזוב בתוך כחמש שנים את המתחם במזרח העיר, שעליו יוקמו בהמשך כ-900 דירות, שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 16 אלף מ"ר, פארקים ומבני ציבור. על פי ההערכות ברמ"י, פינוי המתחם צפוי להניב תקבולים משמעותיים, בהיקף של מאות מיליוני שקלים

שיתוף הכתבה
הדמיה של מתחם הגבעה בתל אביב (משרד אדריכלים נעמה מליס)הדמיה של מתחם הגבעה בתל אביב (משרד אדריכלים נעמה מליס)

הנהלת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) אישרה אתמול (ד') את עקרונות ההסכם עם רפאל, שלפיו עתידה החברה לפנות את מתחם הגבעה - תל חיים, במזרח תל אביב (מחנה הורודצקי) לשטח חלופי. על השטח המתפנה יוקם מתחם מגורים ותעסוקה שישתרע על כ-13 דונם, שעליהם ייבנו כ-900 יחידות דיור ב-18 מבנים של 12-7 קומות, ומגדלים של 25-8 קומות. התוכנית משלבת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-16 אלף מ"ר, ופארקים ומבני ציבור.

ההסכם לפינוי המתחם המוחזק על ידי רפאל מ-1994 הוא אחד מתוצרי החלטת הממשלה 3161 להעתקת מחנות צה"ל לנגב, והתוכנית הלאומית האסטרטגית לפיתוח הנגב. על פי התוכנית, יועתקו משאבים ממשלתיים איכותיים, ובכלל זה יחידות תקשוב, לקריית המדע בבאר שבע, ויחידות המודיעין יועתקו למתחם ליקית-עומר שבדרום. רפאל צפויה להעביר את המשרדים שבמתחם הגבעה למקום אחר בתל אביב. 

הדמיה של מתחם הגבעה בתל אביב (משרד אדריכלים נעמה מליס)הדמיה של מתחם הגבעה בתל אביב (משרד אדריכלים נעמה מליס)


נוכח החלטות הממשלה האמורות, רמ"י, בתיאום עם משרד הביטחון ובמסגרת הסכם תכנון מחנות שנחתם בין הגופים, קידמה תוכנית אזרחית על שטח מחנה הורודצקי שעתיד להתפנות בעוד כחמש שנים. המקרקעין נשוא התוכנית ממוקמים בין הרחובות הגבורה, הורודצקי, דרך השלום ודרך משה דיין. התוכנית כאמור, משנה את ייעוד המקרקעין משימושים ביטחוניים לתוכנית אזרחית. על פי ההערכות ברמ"י, פינוי המתחם צפוי להניב תקבולים משמעותיים, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, ולהביא לשימוש מיטבי וניצול מקסימלי של הקרקע שבלב אזור הביקוש, להגדלת ההיצע ולתועלת הציבור.

מנכ"ל רמ"י, ינקי קוינט, אמר לאחר אישור ההסכם: "הסכם זה מצטרף להסכמים אחרים שמקדמת רמ"י מזה שנים, שמשחררים קרקעות בלב אזורי הביקוש לטובת מתחמי מגורים ומתחמי תעסוקה חדשים".

מנכ"ל רפאל , אלוף (מיל') יואב הר אבן, הוסיף כי "רפאל, בראיית הצורך הלאומי, פעלה בשיתוף עם רמ"י לקידום ולגיבוש הסכמות לפינוי מתקן הגבעה – תל חיים, המהווה חלק ממחנה הורודצקי בתל אביב. ההסכם המתגבש יאפשר מחד פינוי המתחם, קידום ומימוש הליכי תכנון אזרחיים בשטח המחנה, ומאידך ייתן מענה לצורכי רפאל בראייה אסטרטגית ארוכת טווח לשימור הפעילות הקיימת והתפתחות עתידית של החברה".

מאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברשות מקרקעי ישראל צילום אורטל צבר מאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברשות מקרקעי ישראל צילום אורטל צבר

לדברי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברמ"י, מאיר פרי, אשר הוביל את המהלך מטעם רמ"י: "מדובר בהסכם משמעותי וחשוב המהווה הזדמנות ייחודית לניצול יעיל ומיטבי של קרקע המצויה בלב אזור הביקוש. פינוי מתחם 'הגבעה', יאפשר הקמתן של מאות יח"ד למגורים, אלפי מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר. מהלך זה מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים אסטרטגיים אותה מובילה הרשות בכל רחבי הארץ בשנים האחרונות, המסבים את הקרקעות לשימוש נכון וכלכלי יותר, ולהגדלת ההיצע בהתאם לצרכיו העדכניים והעתידיים של המשק".

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמאיר פריינקי קוינטרמ"ירפאליואב הר אבןמתחם הגבעהמתחם הורודצקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...