עיריית פתח תקווה אישרה מסמך מדיניות להתחדשות מרכז העיר

המסמך קובע את עקרונות התכנון לאזור מרכז העיר ל-20 השנים הקרובות ומוסיף לו מאות אלפי מ"ר של תעסוקה ומסחר, ו-7,000 דירות. עוד קובע המסמך הוראות שימור לאתרים ההיסטוריים באזור

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית ההתחדשות למרכז פתח תקווה (הוועדה המקומית פ"ת)הדמיית תוכנית ההתחדשות למרכז פתח תקווה (הוועדה המקומית פ"ת)

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה פתח תקווה אישרה להפקדה בישיבתה ביום ה' האחרון מסמך מדיניות להתחדשות מרכז העיר. התוכנית עוסקת בפיתוח המסחר והתעסוקה במתחם, לצד תוספת משמעותית של יחידות דיור ומבני חינוך וציבור. התוכנית קובעת את העקרונות התכנוניים עבור האזור בשני העשורים הבאים, עד שנת 2040, שבה על כלולה גם מערכת המטרו, שלה מספר תחנות באזור.

שטח התוכנית מתפרס על פני 1,240 דונם התחומים בין הרחובות רוטשילד במערב, אורלוב מצפון, מתחם יהודה הלוי ממזרח, ומתחם ההסתדרות מצפון. שטח זה כולל בתוכו את לב המושבה ואזורי מגורים נוספים המקיפים אותו. אזור כולל מספר מבני ציבור בולטים ומוקדים עירוניים כמו כיכר המייסדים, העירייה, השוק, בית הכנסת הגדול, מצודת הטיגרט, ומדרחוב ההגנה.

התוכנית מוסיפה 7,000 דירות למרקם הכולל כיום 13 אלף דירות ומגדילה מספרן ל-20 אלף. עם זאת שומרת התוכנית על מרקם הבנייה הנמוך ומאפשרת בנייה לגובה של 4 עד 7 קומות בלבד. את שטחי המסחר באזור מכפילה התוכנית פי 4, מ-83 אלף מ"ר כיום לעד 335 אלף מ"ר במצב העתידי

בתכנית, מדובר על שינוי המגמה הקיימת של "התרפטות המרחב הציבורי והבנוי" באמצעות אסטרטגיית התערבות, שעיקרה בפעולה מערכתית עירונית מתמשכת המשלבת קווי פעולה שונים – מגורים, מרחב ציבורי, חינוך, סביבה ועוד. כל אחד מקווי הפעולה מהותו באחד ההיבטים המרכיבים כולם יחד את מרכז העיר ותורמים להווייתו. מדובר על יחס כמעט זהה בין השימושים השונים – מסחר, מגורים ושטחים בתפקוד ציבורי.

התוכנית מוסיפה 7,000 דירות למרקם הכולל כיום 13 אלף דירות ומגדילה מספרן ל-20 אלף. עם זאת שומרת התוכנית על מרקם הבנייה הנמוך ומאפשרת בנייה לגובה של 4 עד 7 קומות בלבד. את שטחי המסחר באזור מכפילה התוכנית פי 4, מ-83 אלף מ"ר כיום לעד 335 אלף מ"ר במצב העתידי ואילו את זכויות התעסוקה במתחם מעצימה התוכנית עד ל-470 אלף מ"ר, לעומת 36 אלף מ"ר הקיימים במתחם כיום. עוד קובעת התוכנית 75 אלף מ"ר עבור מבני חינוך וציבור לעומת כ-23 אלף מ"ר כיום. מחציתם (40,000) לצרכים שכונתיים והשאר (35,000) לשירותים עירוניים הכוללים קהילה ופנאי.

רחוב חיים עוזר במרכז פתח תקווה. זכויות המסחר הועצמו פי 4 (עיריית פתח תקווה)רחוב חיים עוזר במרכז פתח תקווה. זכויות המסחר הועצמו פי 4 (עיריית פתח תקווה)

עוד כולל המסמך תוכנית שימור לשמירה על שלד הרחובות ההיסטוריים – פינסקר, חובבי ציון, הברון הירש ושטמפפר, בנוסף לשמירה על שורה של אתרים היסטוריים ועל הסגנון המאפיין את בתי הדירות שבאזור.

ראש עיריית פ"ת רמי גרינברג אמר בעקבות אישור המסמך כי הוא "יביא למימוש החזון ויהפוך את המרכז למוקד משיכה משמעותי". עוד אמר כי "עם כניסתי לתפקיד פעלתי להקמת המנהלת להתחדשות עירונית 'כרמים', מתוך הבנה ברורה כי ההתחדשות בשכונות הוותיקות ובמרכז העיר מחויבת המציאות. כך אנחנו מבטיחים את בטיחות המבנים הוותיקים ואיכות חיי התושבים שגרים בהם. נמשיך לקדם נושא חשוב זה למען איכות חיים התושבים ולהפיכת המרכז למקום שוקק ומזמין."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםרמי גרינברגתמ"א 38פתח תקווה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...