קרדן וריאליטי חתמו על הסכם פינוי עם רוב הדיירים במתחם פרדס שניר ביפו

לפי התב"ע החדשה, השתיים יוכלו להקים בשטח של 55 דונם 890 דירות – 15% מהן לדיור בר השגה, וגם 20 אלף מ"ר למשרדים ו-5,000 מ"ר למסחר. על מרבית שטחי המתחם יש הערות הפקעה של עיריית תל אביב. לפי ההסכם בין קרדן וריאליטי לעירייה, ההפקעה תתבטל עם הסדרת פינוי כל הבעלים

שיתוף הכתבה
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, ועמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן (טל גבעוני; דרור סיתהכל)דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, ועמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן (טל גבעוני; דרור סיתהכל)

קרדן דיווחה היום (ב') לבורסה כי היא וקרן ריאליטי חתמו על הסכם פינוי בינוי עם רוב הדיירים - 59.55%  - במתחם פרדס שניר ביפו. החברות מחזיקות בקרקע בחלקים שווים. המתחם המדובר הוא בשטח של 55 דונם במרחב הפלך, בין הרחובות התחייה, הזרם והיסוד. השתיים מקדמות שם פרויקט לבניית שטחי מגורים, תעסוקה, מסחר וייעודים ציבוריים.

במקום המבנים הקיימים, יקימו בחברות פרויקט בהתאם לתב"ע חדשה, שממתינה כרגע לאישור. על פי התוכנית, ניתן יהיה לבנות בכל המתחם 890 יחידות דיור ש-15% מהן לדיור בר השגה. בנוסף, ייבנו שטחי משרדים בשטח 20 אלף מ"ר ו-5,000 מ"ר שטחי מסחר. בעלי הדירות יהיו זכאים לתמורות בדמות דירות חדשות, שמתוכן 19 דירות ליזמים, וכן 22 מיליון שקל כנגד בטוחות מצד הדיירים, הכוללות רישום הערת אזהרה ומשכנתאות לטובת היזמיות על זכויות הבעלים במתחם. 4.5 מיליון שקל יועברו לבעלי הדירות בזמן הפינוי בפועל, כחלק מהסכום הכולל עבור הפינוי. עוד נקבע לפי ההסכם, כי קרדן וריאליטי ישלמו את חובות הבעלים לעירייה, מתוכם חלקה של קרדן יהיה בסך 18 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים שונים, בהם רישום בטוחות ליזמיות ואישור התוכנית החדשה.

המתחם כולל כיום, בין היתר, את מבנה חללי העבודה של WeWork ברחוב הזרם, שעל פי הדיווחים צפוי להמשיך את פעילותו במקום; חניון בניהול חברת סנטרל פארק הכולל כ-300 מקומות חניה; וכן מבנים נוספים, שצפויים להיהרס. הקרקע מצויה גם בסמוך למכללה האקדמית תל אביב יפו, ובסמוך לציר שלבים, שבו יש מערכת תחבורה ציבורית ומתוכננת תחנה עתידית של המטרו. ב-2021 נרכש רוב המתחם על ידי שתי החברות תמורת 336 מיליון שקל. התוכנית החדשה נערכה על ידי יסקי מור סיון אדריכלים, ומציעה בניינים בני 19-8 קומות.

בנוסף לדיירים, חמולה ביפו המהווה 10% מבעלי הזכויות, בעלי המתחם האחרים במתחם הם עיריית תל אביב (15%) והיתרה היא של מדינת ישראל. על מרבית שטחי המתחם יש הערות הפקעה של עיריית תל אביב. על פי ההסכם בין קרדן וריאליטי לעירייה, הפקעה זו תתבטל עם הסדרת פינוי כל הבעלים. עסקה זו מצטרפת לעסקות גדולות שביצעה ריאליטי השנה - החודש היא רכשה עם יצחקי את טחנת הקמח בדרום תל אביב תמורת 120 מיליון שקל, וביולי השנה רכשה הקרן את בנייני תאומי הגלים בהרצליה תמורת 200 מיליון שקל.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרן ריאליטיפרדס שנירקרדן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...