ריאליטי ויצחקי רכשו את טחנת הקמח בדרום ת"א תמורת 120 מיליון שקל

השתיים יקדמו במתחם, ששטחו 2.6 דונמים, תוכנית השבחה שתכלול מגורים, מסחר ותעסוקה, תוך הגדלת זכויות הבנייה. ריאליטי מחזיקה בנכסים נוספים באזור, בהם מתחם פרדס שניר ומתחם התחייה

שיתוף הכתבה
דן מנחם (טל גבעוני)דן מנחם (טל גבעוני)

קבוצת ריאליטי הודיעה היום (ג') כי רכשה ביחד עם קבוצת יצחקי (50%-50%) את טחנת הקמת ההיסטורית בדרך סלמה 25 בדרום תל אביב, בסמוך למתחם נגה, תמורת 120 מיליון שקל. השתיים רכשו יחד 2.6 דונמים, ובכוונתן לפתח את כלל המתחם ולקדם תוכנית השבחה שתכלול מגורים, מסחר ותעסוקה, תוך הגדלה של זכויות הבנייה. 

המתחם, שמשתרע בין הרחובות דרך סלמה, פורייה, שניצלר וורסמן, שימש עד כה כטחנת קמח, עם זכויות בנייה שקיימות בהיקף של 250% (כ-6,500 מ"ר) בייעוד לתעשייה ומלאכה ומסחר. במתחם יש שני מבנים בשטח כולל של כ-2,700 מ"ר, כשהמבנה הראשון הוא בן שתי קומות, עם שטח של כ-700 מ"ר בחזית הפונה לדרך שלמה; ואילו המבנה השני בן חמש קומות בהיקף של כ-2,000 מ"ר, והוא ממוקם בעורף לכיוון רחוב פורייה. כמו כן, יש בחלקה כמה מבני ממגורות (סילואים) המשמשים לאחסנת קמח.

הקרן ויצחקי מתכוונות להשכיר את השטחים והמבנים הקיימים בתקופת הביניים לשימושים שונים, הכוללים מסחר, תעשיה ואחסנה. במקביל, הן מתכננות כאמור לפתח את המתחם בהתאם לתוכניות מתאר ארציות ועירוניות מאושרות - תא 5000, תא 5500 ותמ"א 70 (תוכנית המטרו). התוכניות העתידיות במתחם כוללות את שימור הסילואים.

מלבד פרויקט הטחנה, ריאליטי מחזיקה בנכסים משמעותיים נוספים במבואות יפו, בהם מתחם פרדס שניר, שנרכש ב-336 מיליון שקל. באחרונה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב־יפו להפקדה תוכנית התחדשות במקום, שבמסגרתה מתכננת הקרן להקים מתחם המשלב מגורים, מסחר ותעסוקה, בבניינים בני שמונה עד 19 קומות, שטח ציבורי פתוח גדול ומגרש למבני ציבור. בנוסף, מתחם התחיה, בשטח של כ-10.5 דונמים ברחוב התחיה 14-16, נמצא אף הוא בבעלות ריאליטי. הקרן מקדמת בו תוכנית חדשה, הכוללת הגדלת זכויות הבנייה לכ-70 אלף מ"ר, הכוללים כ-400 דירות בשילוב שטחי תעסוקה ומסחר, לצד שטחים לציבור שיכללו בית ספר, ושימור חלק מהמלאכות הקיימות בנכס. 

אזור מבואות יפו נמצא בתנופת פיתוח. נמצאים בו, בין היתר, אצטדיון בלומפילד המחודש, המכללה האקדמית תל אביב, בית ספר לטבע והגן הבוטני. בנוסף, עובר בו ציר תחבורה ציבורית מרכזי שסביבו יוקמו תחנות מטרו. ובסמיכות לקו האדום של הרכבת הקלה (העובר בשדרות ירושלים).

לדברי דן מנחם, שותף בקבוצת ריאליטי: "התכנון יתבסס על מחקר איכותי לגבי האפשרויות לשימוש במבנים ששימשו טחנת קמח בעולם, ושיקבלו שימוש עדכני ואיכותי התואם את מדיניות העירייה וצורכי הסביבה".

טחנת הקמח בדרום תל אביב (אבי קיבנשטיין)טחנת הקמח בדרום תל אביב (אבי קיבנשטיין)


ריאליטי היא קבוצת קרנות השקעה בנדל"ן הגדולה בישראל, שבראשה עומדים ד"ר מיכאל ורדי, אסף ורדי ואוהד רוזן. הקבוצה מנהלת כמה קרנות פרייבט אקוויטי ונכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל. קבוצת ריאליטי מחזיקה לצד פעילות האקוויטי בקרן חוב, לטובת מימון הון עצמי ליזמי נדל"ן, וכן בפעילות נכסים מניבים בגרמניה.
 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דרום תל אביבקרן ריאליטיקבוצת יצחקיתל אביב-יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...