עקב עליית הריבית: הפועלים מציע לבעלי הלוואות פריים להאריך את תקופת המשכנתא

הבנק מציע ללקוחות שהמשכנתא שלהם כוללת מסלול פריים, ויתרת תקופת ההלוואה שלהם גדולה מחמש שנים וקטנה מ-25 שנה, להאריך אותה לתקופה של עד 30 שנה. ההצעה תהיה בתוקף עד סוף ינואר 2023

שיתוף הכתבה
בנק הפועלים (depositfotos)בנק הפועלים (depositfotos)

בעקבות העלאת ריבית בנק ישראל בחודשים האחרונים, וכדי לאפשר ללקוחות להתמודד עם העלייה בהחזרי המשכנתא, הודיע הבוקר (ב') בנק הפועלים על מהלך המאפשר ללקוחות להאריך את תקופת מסלול הלוואת הפריים, תוך שמירה על יתר תנאי מסלול ההלוואה המקוריים. הבחירה באפשרות הזו אינה כרוכה בתשלום עמלות נוספות, לרבות עמלת פירעון מוקדם.

הבנק מציע ללקוחות שהמשכנתא שלהם כוללת מסלול פריים, ויתרת תקופת ההלוואה שלהם גדולה מחמש שנים וקטנה מ-25 שנה, להאריך אותה לתקופה של עד 30 שנה. מטרת המהלך הזה היא לסייע ללקוחות ולהפחית את ההחזר החודשי במסלול זה. כמו כן, ללקוחות העונים על הקריטריונים שצוינו, הבנק מאפשר להגיש בקשה באופן דיגיטלי באתר הבנק, ומבטל את הצורך בהגעה לסניף. ההצעה תהיה בתוקף עד סוף ינואר 2023.

מנובמבר 2018 עד אפריל 2022 היתה הריבית של בנק ישראל 0.1%. באפריל 2022 החליט הבנק להעלות אותה ל-0.35%, ומאז חזר על המהלך בכל מועד עדכון ריבית, כשבאוקטובר היא הועלתה בעוד 0.75%, וכיום שיעור הריבית הוא 2.75%. ההחלטות על העלאת הריבית נועדו להשפיע על המשק, ובעיקר מתוך כוונה למתן את האינפלציה שנגרמה.

לדברי מנכ"ל דרכנו ייעוץ משכנתאות, מאור אוחנה, "לא בטוח שמדובר במהלך שמיטיב עם הלווים, ומומלץ להם לבחון היטב את הכדאיות. על פי הוראות בנק ישראל, ניתן למחזר את מסלול הפריים בכל המשכנתאות ללא עמלת פירעון מוקדם, אז מהבחינה הזאת אין כאן הטבה, למעט העובדה שכעת ניתן לעשות זאת באופן דיגיטלי, מבלי להגיע לבנק. מדובר במהלך שמומלץ רק ללווים שלא יכולים לעמוד בהחזר המשכנתא, שכן למרות שההחזר החודשי יופחת, העלות הכוללת של ההלוואה תגדל משמעותית גם אם הבנק יציע את אותה ריבית שהם משלמים היום. מבחינת הבנק, מדובר במהלך משתלם כי הוא יגדיל את הכנסותיו מאותה הלוואה, ואולי יקטין את הסיכון שהלקוח לא יעמוד בתשלומי המשכנתא ויגיע למצב של מימוש הנכס".

מאור אוחנה (אדיר אסרף)מאור אוחנה (אדיר אסרף)


המשנה למנכ"ל הפועלים והממונה על החטיבה הקמעונאית, דלית רביב, מסרה כי "זה מהלך ראשון מבין סדרת מהלכים שהבנק מתכנן לטובת נוטלי המשכנתאות בתנאי הריבית המשתנים של בנק ישראל. החלטנו לצאת במהלך יזום ולהציע באופן פרו-אקטיבי ללקוחות המעוניינים בכך ועומדים בקריטריונים, לבצע מהלך שיפחית את ההחזר החודשי לזה שהיה לפני עליית הריבית, ובכך להקל על ההוצאות החודשיות השוטפות של משק הבית".

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריבית בנק ישראלבנק הפועליםמשכנתאריבית פרייםדלית רביבמאור אוחנהדרכנו ייעוץ משכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...