בני ברק, אילת, רמת השרון ועוד: הוכרזו שבע מינהלות התחדשות עירונית חדשות

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על המינהלות החדשות בשבע ערים שזכו בקול קורא שפורסם בספטמבר. ההשקעה הכוללת במינהלות החדשות: 6 מיליון שקל. הן יצטרפו למינהלות שכבר פועלות ב-25 ערים נוספות ברחבי הארץ

שיתוף הכתבה
אלעזר במברגר (רועי טפר)אלעזר במברגר (רועי טפר)

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה היום (ב') על הקמת שבע מינהלות חדשות להתחדשות עירונית, עם פרסום הרשויות המקומיות הזוכות בקול קורא למימון מינהלות כאלה שפורסם בספטמבר האחרון. הרשות תשקיע במימון הקמת המינהלות החדשות ובהמשך תפעול 25 המינהלות הקיימות, תקציב של 33 מיליון שקל בשנה. ההשקעה הכוללת במינהלות החדשות היא בהיקף של 6 מיליון שקל. המינהלות החדשות שיוקמו הן בערים טירת כרמל, בני ברק, באר יעקב, אילת, נוף הגליל, קריית מלאכי ורמת השרון. 

לדברי הרשות, תפקיד המינהלות הוא לקדם תהליכי התחדשות עירונית ברשויות המקומיות מול הגורמים המעורבים בתהליך – בעלי דירות, יזמים, האגפים השונים ברשות המקומית ומוסדות התכנון. המטרה היא שבעלי הדירות במתחמי ההתחדשות העירונית יקבלו את הידע וההסברים הנדרשים להם, ואת הליווי המתאים להתארגנותם. מטרה נוספת היא שיזמים ובעלי מקצוע אחרים יקבלו את ההנחיות הנדרשות להם לעניין בנושא קידום תהליכים אלה מול הרשות המקומית.  המינהלות העירוניות מסייעות גם לרשות המקומית בגיבוש התחדשות עירונית. המינהלות העירוניות הוקמו ומנוהלות מ-2017. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא הגוף האמון עליהן, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות שבהן הן פועלות.

לדברי שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: " התחדשות עירונית היא אחד מראשי החץ לפתרון משבר הדיור, והשקענו בה בהתאם גם בהבאת תקציבים - גם בחקיקה וגם ביצירת כלי שונים לקידומה. המינהלות העירוניות מספקות את ההיבט החברתי בתוך תהליכי ההתחדשות, כשהתחדשות היא מחד פתרון עומק להגדלת היצע הדירות בשכונות הוותיקות, ומאידך להפוך שכונות מיושנות ומסוכנות למודרניות ובטוחות לטווח הארוך".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר הוסיף כי "המינהלות להתחדשות עירונית הובילו בשנים האחרונות שיפור אדיר באופן שבו מקודמת התחדשות עירונית בערי ישראל, והן מהוות מודל ייחודי של שיתוף פעולה בין השלטון המרכזי, באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לבין הרשויות המקומיות. הקמת שבע מינהלות חדשות, לצד המינהלות הותיקות, מדגישה את צמיחת התחום ואת הרחבתו למחוזות חדשים".

מנהל אגף קשרי קהילה, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חגי טולדנו: "פעילות המינהלות בחמש השנים האחרונות שינתה את פני הענף, ויצרה לראשונה כתובת עירונית מרכזית אחת לתושבים וליזמים. בעקבות הצלחה זו, אנו מרחיבים את המענה כך שכבר בתחילת 2023 נוכל לסייע לתושבים ויזמים המבקשים לקדם תהליכי התחדשות עירונית ביותר מ-40 ערים ברחבי הארץ".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאלעזר במברגרקול קוראזאב אלקיןחגי טולדנומינהלת התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...