צפו: מבנה במרכז בני ברק קרס במהלך הריסה ללא פינוי האזור

כמעט אסון בבני ברק: מבנה מפעל הסיגריות "דובק" ששוכן בלב העיר קרס במהלך עבודות הריסה של חברת "צמרת העיר", מבלי שהאזור פונה, ורק במזל לא נרשמו נפגעים. המשטרה עיכבה לחקירה את מנהל העבודה באתר הבניה וצו סגירה הוצא לאתר

שיתוף הכתבה
בני ברק (שאטרסטוק) בני ברק (שאטרסטוק)

מבנה מפעל הסיגריות "דובק" ששוכן ברחוב רבי עקיבא בלב העיר בני ברק קרס הבוקר (א') לעיני העוברים והשבים כשגגו נחת ישר על תחנת אוטובוס סמוכה והביא להריסתה. המבנה עובר הריסה מבוקרת בימים האחרונים לטובת בניית מבני מגורים במקום בעתיד אך פעולות ההריסה של חלק מהבניין המדובר בוצעו ללא פינוי האזור כנדרש. המשטרה עיכבה לחקירה את מנהל העבודה באתר הבניה וצו סגירה הוצא לאתר. העבודות באתר מתבצעות ותחת אחריות חברת 'צמרת העיר'.

מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר ניתח את המקרה והסביר: "עבודות הריסה מחייבות ביצוע הערכת הסיכון וניהולו לאור הסיכון לפגיעה בעובדים ובסובבים. עבודה זו מחייבת התייחסות שונה מאשר עבודות בנייה רגילה, מבחינת ההכנות הנדרשות, ההדרכה לעובדים, הגידור, ההודעה לציבור, השילוט ועוד פעולות למזעור הסיכון. קבלן ההריסה הוא האחראי לביצוע התקין של עבודות ההריסה. מנהל העבודה באתר נדרש לוודא שכל הסיכונים בעבודת ההריסה קיבלו מענה ומוזערו למניעת הפגיעה בעובדים ועוברי אורח בסביבת האתר. חלק בלתי נפרד מתכנון ההריסה הוא שלב הערכת הסיכון, ביצוע בדיקה הנדסית של מצב חלקי המבנה המיועד להריסה ושל אלו הנמצאים בקרבתם וזאת בכדי למנוע התמוטטות מוקדמת ובלתי מתוכננת וצריכה לכלול תשתיות המיועדות להריסה או כאלה הנמצאות בקרבת מקום ועלולות להיפגע".

עוד הוסיף וינקלר כי האחריות מוטלת גם על הרשות המקומית: "הרשות המקומית תפקידה לוודא לפני אישור עבודת ההריסה שכלל האמצעים הנדרשים להגנת הציבור אכן יושמו ומולאו בהתאם להערכת הסיכון ורק לאחר מכן לתת אישור התחלת עבודה לקבלן לבצע את העבודה, רשויות רבות מדלגות על שלב זה ונותנות לקבלן אישור עבודה בלי שויידאו שכלל אמצעי הבטיחות ננקטו בהתאם להערכת הסיכון. הסרטון הנ"ל מציג לנו הפרת בטיחות חמורה של הקבלן , מנהל העבודה והרשות אשר בנס נמנע אסון כבד לציבור הרחב".

ד"ר הדס תגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה התייחסה לאירוע: "אתר ההריסה אינו מופיע ברשימת אתרי הבנייה המדווחים של מנהל הבטיחות התעסוקתית. לא ידוע מי הקבלן שביצע את עבודות ההריסה; יש לקוות שמשטרת ישראל, עיריית בני ברק, מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה ורשם הקבלנים במשרד השיכון יבחנו ביסודיות את תקינות ההתנהלות במקרה זה שאך במזל לא הסתיים באסון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קריסהבני ברקהמוסד הלאומי לבטיחות ולגהותמיקי וינקלרד"ר הדס תגרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...