פינוי בינוי באשקלון: תוכנית מתחם בנימין ל-927 יח"ד אושרה בוותמ"ל

שטח התוכנית 56 דונם בשכונת גבעת ציון הוותיקה, בהם בנויות כיום 132 יח"ד. התוכנית מחלקת את המתחם לשלושה תתי-מתחמים שיכולים להתממש בנפרד. זוהי תוכנית הפינוי-בינוי השניה המאושרת בעיר בתוך זמן קצר. רה"ע אשקלון: "מדובר בתוכנית היסטורית"

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית מתחם בנימין (HQ אדריכלים)הדמיה של תוכנית מתחם בנימין (HQ אדריכלים)

תוכנית מתחם הפינוי בינוי בנימין באשקלון, שקודמה ע"י הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית אשקלון אושרה היום (ד') על ידי הוותמ"ל. זו התכנית השנייה להתחדשות מתחם בשלמותו שאושרה באשקלון, לאחר אישור מתן תוקף של הוותמ"ל באפריל האחרון למתחם אהוד התחייה שבדרום מזרח העיר. התוכנית במתחם בנימין קודמה בנוסף בהשקעה בליווי חברתי של הקהילה השכונתית. במסגרת הסכם הגג בין המדינה לעירייה, תקצה המדינה למתחם תקציב השלמה כלכלית המבוסס על קרקע משלימה

מתחם התוכנית משתרע על פני 56 דונם, וכולל כיום 132 יחידות דיור במבני שיכון בני ארבע קומות. התכנית מציעה הריסה של יחידות הדיור הקיימות לטובת בנייתן של 927 יחידות דיור, מתוכן 558 בבנייה חדשה. התוכנית מתייחסת לכל המרחב השכונתי, ושטחי הציבור המשותפים לשכונה ימוקמו במרכז בין הבנייה החדשה לאזור המתחדש".

הבנייה בשכונה תהיה בתבניות בנייה מגוונות, המשלבות בנייה נמוכה עם בנייה במגדלים. כמו כן, התוכנית מקצה שטחים לצורכי ציבור, שטחים ירוקים, מציעה רשת רחובות חדשה, שבילי אופניים, שטחי מסחר ועירוב שימושים לנוחות התושבים. התוכנית מחלקת את המתחם לשלושה תתי-מתחמים עצמאיים, שיכולים להתממש בנפרד ולהקל על ביצוע הפרויקט הגדול.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: ״מדובר בתוכנית היסטורית, שתשנה לבלי היכר את אחד המתחמים הוותיקים בשכונת גבעת ציון, מהשכונות הראשונות באשקלון. תחום ההתחדשות העירונית הוא מנוף כלכלי, אך חשוב מזאת - הוא מנוף לצדק חברתי וצדק מיגוני, שמוטלת עלינו החובה לעשות עם תושבי השכונות הוותיקות בעיר״

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, מסר בתגובה כי "אישור התוכנית במתחם בנימין באשקלון הוא עדות נוספת למגמה המשתנה בשוק הנדל"ן בארץ, שבמסגרתה פעילות ההתחדשות העירונית מתפרשת לאזורים שלא ראינו בהם עד לפני זמן קצר פעילות כזו. הרשות תמשיך ליזום, לתכנן ולקדם בכל הכלים התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, ובהתאם לדרישה הציבורית לכך".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם (רועי טפר)ראש עיריית אשקלון תומר גלאם (רועי טפר)

 
לדברי ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: ״מדובר בתוכנית היסטורית, שנייה במספר, של התחדשות עירונית שמובאת לאישור בתוך חודשים ספורים, הודות לפעילות המאומצת שלנו בתחום. התוכנית תשנה לבלי היכר את אחד המתחמים הוותיקים בשכונת גבעת ציון, מהשכונות הראשונות באשקלון. היא תאפשר לתושבות ולתושבי השכונה סביבת מגורים חדשה, מתקדמת ומטופחת, ובעיקר ממוגנת. תחום ההתחדשות העירונית הוא מנוף כלכלי, אך חשוב מזאת - הוא מנוף לצדק חברתי וצדק מיגוני, שמוטלת עלינו החובה לעשות עם תושבי השכונות הוותיקות בעיר״.
 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתומר גלאםהרשות להתחדשות עירוניתאשקלוןפינוי בינוי ותמ"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...