הוועדה המחוזית פתרה את הפלונטר של מאות זוכי מחיר למשתכן: 1,300 יח"ד נוספות ייבנו בחיפה

מאות משקי בית אשר זכו לפני שנים במחיר למשתכן יכלו לנשום אתמול לרווחה, עם החלטת הוועדה המחוזית לתקן את התב"ע כך שיוסרו ההגבלות על בניית 1,300 יח"ד נוספות במבואות הדרומיים של חיפה. זאת בעקבות תקצוב המט"ש והשדרוגים התחבורתיים. במתחם ש"הופשר" פועלות קחם, ש. שרבט וחנן מור

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית איתמר בן דוד. השתכנע כי התשתיות יושלמו (מינהל התכנון)יו"ר הוועדה המחוזית איתמר בן דוד. השתכנע כי התשתיות יושלמו (מינהל התכנון)

מאות משקי בית זוכי מבצע " מחיר למשתכן " בשכונת המבואות הדרומיים ב' (נאות פרס ב') בחיפה זכו אתמול (ד') לבשורה של ממש. זאת בעקבות החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות איתמר בן-דוד אשר קיבלה את בקשת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והחליטה על שינוי השלביות שנקבע במסגרת התוכנית לשכונה, מלבד 1,200 הדירות שאפשרה התוכנית לבנות מיד עם אישורה, ניתן יהיה להתחיל בבניית 1,300 דירות נוספות. החברות היזמיות שהמתחמים שבהם זכו "הופשרו" כעת לבניה הן קחם, ש. שרבט וקבוצת חנן מור.

עד כה, נמנעה האפשרות להוצאת היתרים על ידי הוועדה המקומית חיפה, וזאת בשל הגבלות שהטילה התב"ע על הרחבת הבניה עד לקידומו של מכון טיהור שפכים (מט"ש) ניר עציון, וכן שדרוג תשתיות התחבורה. ואולם לאחר שהוועדה המחוזית השתכנעה כי עד להשלמת הבנייה של 1,300 הדירות הנוספות (ככל הנראה באזור השנים 2026-2027),יושלמו שיפורים בתשתיות הביוב והתנועה בשכונה וחיבורים נדרשים לכביש 4, הסכימה לאשר את שינוי השלביות בתוכנית.

במרץ השנה אישרה עיריית חיפה תקציב של 147 מיליון שקל לביצוע עבודות התשתית בשכונת נאות פרס ב' לצד מורדות פרויד. אז אמר מהנדס העיר כי הוא מצפה שהמדינה תקדם כעת את התשתיות שבאחריותה, בתחום הביוב והתחבורה במהירות, כך שניתן יהיה לתת היתרי בנייה ליזמים שזכו במכרזים, וזאת לאחר אישור מועצת העיר. אחת הבעיות בשכונה שאין תשתית ביוב, הקרקע מזוהמת והמטרונית לא עוברת בשכונה ולכן התעכבו היתרי הבנייה.  הבעיה חמורה אף יותר, מפני שכמה מזוכי מחיר למשתכן זכו בקרקע.

הדמיית המבואות הדרומיים חיפה (דירה להשכיר)הדמיית המבואות הדרומיים חיפה ( דירה להשכיר )

מדובר בשכונה על שטח של כ-750 דונם, שתוקם במבואות הדרומיים של חיפה בין שכונת נאות פרס לבין טירת הכרמל. התוכנית שאושרה בשנת 2018 קבעה שהשכונה החדשה תיבנה בשלבים, השלב הראשון יכלול 1,200 דירות בלבד ובשלב השני ייבנו יתר הדירות לסה"כ מעל 6,000 דירות. מתוך כלל יחידות הדיור, יוקצו למעלה מ-1,000 דירות לזוכי מחיר למשתכן וכ-400 לזכאים לשכירות ארוכת טווח, בהם 335 דירות שתקים חברת רמי שבירו.

במהלך הדיון נשמעה עמדת היזמים, נציגי הוועדה המקומית, ונציגת משרד הבריאות וכן הוצגה עמדת נציגת חוצה ישראל. הוועדה ציינה בהחלטתה כי מבוצעים באזור שיפורים תחבורתיים שונים שיאפשרו תוספת של 1,300 יחידות הדיור ללא פגיעה במצב התחבורתי הקיים. הוועדה השתכנעה שתתאפשר דרך תוספת 1,300 יחידות דיור המוצעות בבקשת יוזמת התכנית - רשות מקרקעי ישראל בשלב הראשון של התוכנית. לאחר שהוועדה שקלה את מכלול השיקולים הנדרשים, הוועדה החליטה לאשר את בקשת היזמים ובכך למנוע עיכוב נוסף של הקמת השכונה החשובה.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד, אמר בעקבות ההחלטה כי "מדובר בהחלטה חשובה להמשך הפיתוח של השכונה הדרומית של חיפה תוך מענה רחב של דירות ' מחיר למשתכן ' ודירות להשכרה, כל זאת תוך מתן מענה נדרש לתשתיות הביוב והתחבורה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןאיתמר בן דודהמבואות הדרומיים בחיפההוועדה המחוזית לתכנון ולבניה חיפהנאות פרס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...