1,700 דירות חדשות יוקמו בגני תקווה: תוכניות שכונת לב הבקעה הופקדו בוועדה המקומית

לאחר שהתוכנית הכוללת אושרה בדצמבר האחרון בוועדה המחוזית, הוועדה המקומית אישרה באחרונה שתי תוכניות לאיחוד וחלוקה להקמת מתחם בצפון היישוב, על שטח כולל של כ־260 דונם. התוכניות יכללו 20% שצ"פים, בהם אחד בשטח של 18 דונם, ו-45 דונם למבני ציבור

שיתוף הכתבה
הדמיה של המתחם המתוכנן (נעמה מליס, אדריכלות ובינוי ערים)הדמיה של המתחם המתוכנן (נעמה מליס, אדריכלות ובינוי ערים)

הוועדה המקומית גני תקווה הפקידה באחרונה שתי תוכניות איחוד וחלוקה במסגרת התוכנית הכוללת להקמת מתחם עירוני חדש בצפון היישוב - שכונת לב הבקעה. שתי התוכניות מציעות לפתח שני מתחמים שבהם ייבנו כ-1,200 יחידות דיור. בנוסף, תהיה אפשרות לשלב 500 יחידות דיור קטנות במתחמים של שתי התוכניות. השטח הכולל של שני המתחמים הוא כ־260 דונם.

תוכנית מתחם 2 היא התוכנית המשמעותית, ומציעה את מרבית יחידות הדיור - 1,041. התוכנית מציעה מגרשי תעסוקה בשטח של דונם, המצויים סביב מדרחוב מסחרי המתוכנן כמרחב שוטטות פתוח, בסינרגיה עם מתחם התעסוקה השכן בקריית אונו. הוראות התוכנית כוללות מדרכות רחבות ומוצלות, בניית חזיתות המבנים בקו אפס עם דופן שקופה, ודרישות קפדניות ביחס לנטיעת עצים בכלל המגרשים והרחובות.

עוד עולה מהוראות התוכנית כי השטחים הציבוריים הפתוחים (שצ"פים) משתרעים על כ-20% משטחה, לרבות שצ"פ עירוני מרכזי של כ-18 דונם, וכן כיכר עירונית מרכזית. בנוסף, כ־45 דונם יוקצו למוסדות ציבור, לרבות קריית חינוך.

התוכנית הכוללת אושרה בוועדה המחוזית מרכז בדצמבר האחרון. תוכנית המתאר מציעה להקים מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב, שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קריית אונו הסמוכה, "באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות ייהפך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה בתחומי תעשיית ההייטק והשירותים העסקיים, הנהנה מיתרון לגודל ומקרבה למוסדות אקדמיה סמוכים ולתחבורה ציבורית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איחוד וחלוקהקריית אונוגני תקווהועדה מחוזית מרכזלב הבקעה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...