אשטרום תקים ביוון פרויקטים סולאריים בהשקעה של עד 380 מיליון אירו

החברה הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, חתמה על הסכמים שלפיהם שותף מקומי יפתח בשלב ראשוני חמישה פרויקטים סולאריים בהיקף 476 מגה ואט. עוד קיבלה אשטרום זכות להעביר לבעלותה פרויקטים נוספים בפיתוח

שיתוף הכתבה
גיל גירון, מנכ"ל אשטרום, ורמי נוסבאום, יו"ר הקבוצה (ישראל הדרי)גיל גירון, מנכ"ל אשטרום, ורמי נוסבאום, יו"ר הקבוצה (ישראל הדרי)

קבוצת אשטרום מרחיבה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת. חברת הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, דיווחה אתמול (ג') על כניסתה לפעילות ביוון, בהמשך לפעילותה בארה"ב ופולין, שבהן החלה לפעול בשנה שעברה.  אשטרום אנרגיה מתחדשת, חתמה על הסכמים לפיתוח צבר פרויקטים סולאריים ביוון. במסגרת ההסכם שותף מקומי יפתח חמישה פרויקטים המצויים בשלב פיתוח ראשוני ובהיקף מצטבר של כ- 476 מגה וואט.

עלות הקמת הפרויקטים האמורים נאמדת ב-335-380 מיליון אירו. החישוב מבוסס על ההנחה כי עלות ההקמה לכל מגה וואט, כולל עלות החיבור לרשת לפרויקטים מסוג זה ביוון, מוערכת ב-700-800 אלף אירו.

כמו כן, ניתנה לאשטרום אנרגיה מתחדשת זכות עתידית להעביר לבעלותה כמה פרויקטים נוספים שבבעלות התאגיד היווני, הנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים, ואשר להערכת השותף צפויים לקבל את האישורים המהותיים הנדרשים לתחילת הקמתם עוד במהלך השנה הקרובה.

אשטרוםהצטרפה בפברואר בשנה שעברה לתחום האנרגיה המתחדשת. פרויקט זה מצטרף למספר פרויקטים בארה"ב שבהם מחזיקה החברה בטקסס ובאיידהו ארה"ב. פרויקטים אלו, הכוללים גם את צבר הפרויקטים הנוכחי, נמצאים בשלבי ייזום שונים, והיקפם הכולל עומד על כ-1,500 מגה־ואט. לאחרונה דיווחה אשטרום , כי חתמה יחד עם שותף על הסכם ראשון למכירת חשמל בהספק כולל של כ- 235 MWdc בפרויקט בהיקף כולל של כ-400 MWdc בטקסס. ההסכם נחתם עם חברת החשמל העירונית של סאן אנטוניו (המדורגת בדירוג בינלאומי של Aa2 ) שתרכוש כ-60% מהחשמל המיוצר בפרויקט האמור לתקופה של 20 שנה.

נכון למועד דיווח זה אין ביכולת החברה להעריך את המועד שבו הפרויקטים בפיתוח ראשוני יגיעו, כולם או חלקם, לשלב של אישור חיבור לרשת ושלב של מוכנות להקמה. מדיווח החברה עולה כי מנגנון התמורה לשותף הפיתוח מבוסס על תשלום בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם והתקדמות פיתוח הפרויקטים, ומרבית התמורה תשולם בשלב פיתוח מתקדם, ולאחר אישור החיבור לרשת החשמל. בנוסף לתשלום התמורה לשותף הפיתוח, החברה תעמיד את הערבויות הנדרשות בתהליך הפיתוח ובכלל זה ערבויות פיתוח, ערבויות רשת, וכיו"ב.

החברה הוסיפה כי על פי הרגולציה הקיימת ביוון, תהליך הפיתוח של פרויקטים סולאריים ביוון מתחיל בהגשת בקשת פיתוח לרשות הרלבנטית ביוון (RAE – Regulatory Authority for Energy) , הכוללת את מיקום הפרויקט, ההספק המתוכנן, ופרטים כלליים נוספים על הפרויקט והיזם. במסגרת בקשת הפיתוח על היזם להעמיד ערבות פיתוח. אבן הדרך הבאה לאחר קבלת אישור פיתוח ע"י RAE , היא קבלת היתר סביבתי (Environmental License) לפרויקט, ולאחר קבלת ההיתר הסביבתי ניתן להגיש בקשת חיבור לרשת החשמל. לאחר קבלת אישור חיבור ממנהל הרשת וקבלת תנאי החיבור ע"י היזם ניתן לחתום על הסכם ח בור מחייב (Grid Connection Agreement) המהווה אבן דרך מהותית בפיתוח הפרויקט. 

לדברי איציק מרמלשטיין, מנכ"ל חברת אשטרום אנרגיה מתחדשת: "כניסתה של אשטרום  לשוק האנרגיה ביוון הינה בהתאם לאסטרטגיה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת למדינות נוספות, בהמשך לכניסתנו לפעילות בארה"ב ובפולין. אנו מעריכים, כי השוק היווני - המתאפיין בצמיחה מואצת, מחירי חשמל גבוהים ותנאי קרינת שמש טובים ביחס למדינות אחרות באירופה - יכול לספק הזדמנויות צמיחה משמעותיות לאשטרום אנרגיה מתחדשת בשנים הקרובות. בכוונתנו להעמיק ולפתח פרויקטי אנרגיה מתחדשת נוספים ובכך לבסס את פעילותינו בארה"ב, בישראל, בפולין וביוון שבהן יש לנו היקף  פרויקטים משמעותי בהספק כולל של כ-1.5 ג'יגה וואט". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשטרוםאשטרום אנרגיה מתחדשתיוון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...