שפיר חשפה את שכונת המגורים החדשה בחריש - כמה יעלו הדירות?

שפיר השלימה בתוך שנה את תכנון שכונת "בצוותא" בחריש ואף החלה בבנייה • מה תכלול השכונה שנבנית בשיטת "תכנן ובנה" בעלות מוערכת של 1.6 מיליארד שקל?

שיתוף הכתבה
חריש חריש

קבוצת שפיר הציגה היום (ג') במסיבת עיתונאים בחריש את השכונה החדשה שהיא בונה לראשונה בישראל בשיטת "תכנן ובנה" כשנה לאחר שזכתה במכרז של ממשלת ישראל בשווי מוערך של כ-1.6 מיליארד שקל. עלות ביצוע הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקל. שפיר קיבלה מהמדינה מימון של 89 מיליון שקל עבור השטחים ומוסדות הציבור והתשתיות. 

שפיר נמצאת בביצוע מתקדם של עבודות תשתית בשכונת "בצוותא" שתשתרע על שטח של 500 דונם ותכלול 1,524 יח"ד ב-86 בניינים, שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מרכז מסחרי, מתנ"ס, אולם ספורט ומגרש ספורט משולב. השטח המסחרי הוא בהיקף 3,000 מ"ר. ל-700 דירות כבר ניתן היתר בנייה מהוועדה המקומית חריש בראשות דוד מגן, ושפיר החלה בשיווק השכונה. מתוך סך הדירות, 598 יחידות יימכרו במסגרת מחיר למשתכן והיתר יימכרו בשוק החופשי.

שפיר קיבלה את הקרקע בדצמבר 2017, ובתקופה של שנה הצליחה להשלים את תכנון השכונה ואף להתחיל בבנייה. בימים אלה היא מתקדמת עם עבודות החפירה והצבת היסודות בבנייני המגורים ובביצוע עבודות הפיתוח של השכונה. ארנון וולסקי, מנהל הפרויקט של שכונת "בצוותא", העריך במסיבת העיתונאים כי שפיר תעמוד ביעד של 40 חודשים לבניית כלל השכונה - נותרו לה עוד 27 חודשים מהיום.

בשיטת "תכנן ובנה" שיזם משרד הבינוי והשיכון בראשות השר לשעבר יואב גלנט, כל עבודות התכנון, הפיתוח והבנייה נעשות ע"י גורם אחד והוא האחראי הבלעדי על כל התהליך. השיטה הזו מכוונת יותר להקמת שכונות חדשות עם כ-1,000 יחידות דיור או מעט פחות, ופחות לבניינים בודדים. במקרה של שפיר, בשכונת "בצוותא" מועסקים כ-50 מתכננים שונים שפועלים ב-8 צוותים וכולם תחתיה.

טלי כהן, סמנכ"לית השיווק בשפיר מגורים, אמרה במסיבת העיתונאים כי "שיטת 'תכנן ובנה' מספקת מענה לאחד מהקשיים הגדולים ביותר שיש לרוב לדייר הראשון שמתאכלס בשכונה חדשה. כיוון שהבנייה נעשית במקביל לכל מבני השכונה - מגורים, ציבורי ומסחרי - כל הדיירים החל מהדייר הראשון ייהנו מכלל השירותים של השכונה מיומה הראשון ולא ייאלצו לגור באתר בנייה למשך זמן רב".

הדגם של השכונה במרכז המבקרים

שכונה שיתופית

שכונת "בצוותא" תכלול חללים ומתחמים שיתופיים - חלל שיתופי לעריכת אירועים קהילתיים לתושבי השכונה, מרכז העשרה לילדים, גינה ומחסן שיתופיים שיופעלו על ידי התושבים וכדומה. בנוסף ייבנו חללי עבודה משותפים עם עמדות עבודה, אינטרנט אלחוטי, מטבחון ועוד. במרכז המסחרי שייבנה תהיה גם חנות שיתופית שבה יוכלו התושבים להחליף ביניהם מוצרים וכן סופרמרקט קהילתי שיוקם באמצעות קואפרטיב או בהתקשרות עם גורם חיצוני אשר ינהל את המיזם כמיזם שיתופי ויציע לתושבי השכונה מוצרים במחירים מופחתים.

לדברי כהן, "רעיון השכונה השיתופית נולד בהשראת שתי תופעות בתחומי המגורים והעבודה: ה-Co Living וה-Co Working. זו תהיה תפיסת מגורים שמאפשרת לתושבים לבנות יחד קהילה איכותית ולהעצים את תחושת השייכות". 

שפיר חשפה את מחירי הדירות שהיא מבקשת בשכונת "בצוותא": החל מ-888 אלף שקל לדירת 3 חדרים בשטח של 75 מ"ר; החל מ-970 אלף שקל לדירת 4 חדרים בשטח של 94 מ"ר; והחל מ-1.13 מיליון שקל לדירת 5 חדרים בשטח של 115 מ"ר. המחירים האלה תקפים ל-100 הדירות הראשונות ולאחר מכן צפויה עליית מחיר.

מבדיקה מיוחדת שביצע אתר יד 2 עבור מרכז הנדל"ןלפני כשבוע, על העיר החדשה חריש מיום היווסדה, עולה כי המחיר המבוקש לדירות יד שנייה בנות 3 חדרים בעיר עמד ב-2018 על 840 אלף שקל לעומת 770 אלף שקל ב-2017; המחיר המבוקש לדירת 4 חדרים עמד על 1.16 מיליון שקל לעומת 1.13 מיליון שקל שנה קודם לכן; המחיר המבוקש לדירת 5 חדרים עמד ב-2018 על 1.25 מיליון שקל לעומת מחיר מבוקש של 1.145 מיליון שקל ב-2017.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןשפיר הנדסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...