קרקע לכ-4,000 דירות במסלול מחיר מטרה שווקה בהצלחה, 3,200 מהן באופקים

הצלחה גם למכרז לבניית 327 יח"ד בקדימה-צורן, ו-300 יח"ד בנהריה. מנגד - מכרז ענק לבניית 1,200 יח"ד בדימונה הסתיים ללא הצעות כלל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט (יוסי אלטרמן)מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט (יוסי אלטרמן)

מכרזים לבניית אלפי יחידות דיור במסלול מחיר מטרה הסתיימו השבוע בהצלחה. כך עולה מתוצאות ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שהתקיימה אתמול (ג'). המכרז הגדול ביותר, לבנייה של כ-3,200 דירות בשכונת אפיקי נחל באופקים שבנגב המערבי, זכה להצלחה גדולה כאשר כל 18 המתחמים ששווקו נרכשו על ידי היזמים. בסך הכל הוגשו למעלה מ-150 הצעות למכרז זה. מנגד, מכרז ענק נוסף לבניית 1,200 יח"ד בדימונה, הסתיים ללא מציעים כלל.

חברת מגידו מקבוצת רני צים זכתה במספר מתחמים לבניית כ-629 יחידות דיור בשלושה מתחמים, 409 מהן ישווקו כדירות לזכאים והשאר במחירי שוק, לצד 1050 מ"ר של שטחי מסחר. זוכות משמעותיות נוספות במכרז הן נתיב גרדנס שזכתה גם היא במספר מתחמים לבניית 750 דירות, ואפי קפיטל שתבנה 611 דירות. זוכות נוספות הן ארזי הנגב (153 יח"ד), אדור א. ד. פרויקטים (89 יח"ד), יואב את רמי בניה (145 יח"ד), קבוצת י.מ.מ (88 יח"ד), פסגות שלמה ייזום (126 יח"ד), מאור דידי (223 יח"ד), אמסילי מבנים והנדסה (65 יח"ד) ואוליצקי פיתוח מגורים (183 יח"ד).

במכרז לבניית 327 יח"ד במסלול מחיר מטרה, בשכונת נוף השדות ביישוב קדימה צורן שבצפון השרון, זכו נתיב סיטי, ספייס בניה ויזמות וקשת מעקות אלומיניום, כל אחת בכ-109 יח"ד, ובסך כולל של 320 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

במכרז לבניית 300 דירות בשכונת סער בנהריה במסלול מחיר מטרה, זכו ספייס בניה ויזמות ושתית ב-110 יח"ד כל אחת, ובובליל נכסים בבניית 80 יח"ד נוספות.

בדימונה לעומת זאת, נסגר מכרז לבניית 1,200 דירות במסלול מחיר מטרה בשכונה המזרחית ללא הצעות כלל. מכרז נוסף אשר הציע קרקע לבניית 170 יח"ד בשכונת נאות שמיר ברמלה נותר גם הוא ללא הצעות.

רכישה משמעותית ראשונה למגידו מאז המיזוג עם צים

כזכור בחודש מאי האחרון רכשה קבוצת רני צים  את קבוצת מגידו על מנת להיכנס לתחום הנדל"ן למגורים. תמורת העסקה שילמה עמדה על 307 מיליון שקל. זוהי אם כן רכישת הקרקע המשמעותית ביותר שמבצעת מגידו תחת הבעלות החדשה.

מנכ"ל קבוצת מגידו צבי ויינר אמר כי בנייתן של מאות יחידות הדיור שבהן זכתה הקבוצה אמורה להתחיל בעוד כשנתיים. "אזור הנגב המערבי הוא בין עתודות הקרקע הבודדות במדינה שיש להן אופק של התפתחות משמעותית מבחינת בנייה למגורים, מסחר ותעסוקה, שכן ברובו הוא אינו מיושב, למרות מיקומו האסטרטגי ונגישותו מבחינה תחבורתית הן באמצעות רכבת ישראל והן באמצעות סמיכותו לכביש חוצה ישראל. אופקים היא כבר מזמן לא עיירת פיתוח. היא עיר בתנופת חדשנות ובניה הצועדת קדימה בכל התחומים . העיר נמצאת כשעה נסיעה ממרכז הארץ וקרובה מאוד למטרופולין באר שבע, כאשר עם פיתוח הכביש החדש מהשכונות החדשות של אופקים לכיוון בירת הנגב מרחק הנסיעה יתקצר לפחות מעשר דקות נסיעה בלבד".

רני צים , יו"ר רני צים מרכזי קניות: "זכיה זו של רני צים, באמצעות חברת צים-מגידו, מאפשרת לנו ליישם את אסטרטגיית ההתרחבות והצמיחה של החברה לכניסה לתחום המגורים ברחבי כל מדינת ישראל, לאחר שעד כה פעלנו בתחום המגורים בחברה הערבית בלבד, והיא מהווה נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה להפוך את רני צים מרכזי קניות לשחקנית מובילה בשוק הנדל"ן הישראלי. אנו מצויים בתנופת פעילות משמעותית, הן בתחום מרכזי הקניות והן בתחום המגורים ונמשיך לפעול להמשך צמיחת החברה גם בשנים הבאות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםצבי ויינרמגידורשות מקרקעי ישראלאופקיםקדימה צורןנהריהדימונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...