נחתם הסכם הגג עם טבריה: 7,400 דירות ייבנו בתקציב של 2.7 מיליארד שקל

במסגרת ההסכם מתחייבת המדינה להשקעה נרחבת בתשתיות העיר, והעירייה לקידום מהיר של הבנייה. מימוש ההסכם יביא להגדלת מספר התושבים בעיר הצפונית בכ-50%.

שיתוף הכתבה
שר השיכון זאב אלקין וראש עיריית טבריה בועז יוסף במעמד החתימה (עיריית טבריה)שר השיכון זאב אלקין וראש עיריית טבריה בועז יוסף במעמד החתימה (עיריית טבריה)

משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) חתמו אתמול (ג')  על הסכם גג עם עיריית טבריה לבניית 7,400 דירות בקרקעות המדינה, זאת בנוסף לשטחי מסחר ותעסוקה שיוקמו בהליך. במסגרת ההסכם הוקצו תקציבים להקמת מוסדות ציבור, פיתוח ושיקום תשתיות, בתקציב של כ-2.7 מיליארד שקל . מימוש ההסכם יסיא להגדלת אוכלוסיית העיר, המונה כיום כ-45 אלף איש, בכ-50%.

חתימת הסכם הגג לעיר נעשתה במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, ראש עיריית טבריה בועז יוסף, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון  אביעד פרידמן ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט. הסכם זה מצטרף להסכמים שנחתמו לאחרונה עם ערד, לבניית 5,000 יחידות דיור, ועם קריית גת לבניית 10,000 יחידות דיור.

במסגרת הסכם הגג בעיר טבריה יוקמו שכונות מגורים חדשות בעיר הכוללות 7,400 יחידות דיור תוך השקעה מאסיבית בתשתיות העירוניות ותשתיות העל אשר יאפשרו את פיתוח השכונות החדשות. במקביל, תתחייב הרשות המקומית לייעול תהליך התכנון, צמצום הבירוקרטיה ומתן היתרי הבניה בפרק זמן קצוב.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "החתימה על הסכם הגג מאפשרת שיווק מהיר, אינטנסיבי ומרוכז מצד משרד הבינוי והשיכון , לצד הענקת ודאות לעיריית טבריה, כי יוקצו לרשותה כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה ולקליטת התושבים החדשים".

לדברי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "ההסכם החדש שחתמנו היום יגדיל את אוכלוסיית טבריה ב50% ויביא להשקעה של 2.7 מיליארד שקל בעיר, סכום חסר תקדים. מדובר על בשורה גדולה לתושבי העיר, גם  לצעירים וגם לתושבים הוותיקים, כיוון שההסכם הוא לא רק בנייה חדשה אלא גם התחדשות עירונית שתשנה את פני העיר ותהפוך שכונות וותיקות לחדשות ומודרניות.  טבריה הולכת לשנות את פניה".

ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף אמר כי "כל מה שביקשנו במשך שנים רבות, היו הדחיפה, הסיוע הממשלתי והאמונה המלאה בטבריה שיכולה להחזיר לעצמה את הזוהר המוכר - את אותו הקסם על ים כנרת, את טבריה שטובה ראייתה, את אותה העיר שכולם רוצים לראות פורחת ומשגשגת.

"הסכם הגג שעליו חתמנו הוא בשורה אדירה לטבריה המתחדשת. החתימות של כל אחד ואחד מאיתנו על הסכם הגג, היא אמירה ברורה וחד משמעית. היא לא עוד פיסת מקום על דף הסכם - היא פיסת היסטוריה לעיר טבריה".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , סיכם: "ערב ראש השנה תשפ״ג חתמנו היום בטבריה על הסכם גג היסטורי, שיביא התחלות חדשות לעיר.  אני סמוך ובטוח כי באמצעות קידום וביצוע הסכם זה, העיר תתחזק, תתפתח ותבטיח איכות חיים לתושבים הוותיקים והחדשים שיגיעו ממש בקרוב. אני מאמין כי הסכמי הגג ושיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות, הינו חלק משמעותי בהגדלת מלאי הדירות במדינה, במטרה לספק פתרונות לזוגות הצעירים, לתת מענה לביקושים העולים ולשדרג את מרכזי העיר הוותיקה".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ינקי קוינטזאב אלקיןאביעד פרידמןטבריהבועז יוסףהסכמי גג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...