בדרך ל-100 אלף תושבים: אושרה להפקדה תוכנית המתאר של גבעתיים

התוכנית כוללת תוספת של 11 אלף יחידות דיור ומתווה את המסגרת תכנונית לפיתוח העיר גבעתיים לעשרים השנים  הבאות. התוכנית מחייבת כי 40% מהדירות בקרבת המטרו תהיינה קטנות או להשכרה

שיתוף הכתבה
גבעתיים. תוכנית ל-20 השנים הבאות (עיריית גבעתיים)גבעתיים. תוכנית ל-20 השנים הבאות (עיריית גבעתיים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב בראשות ערן ניצן אישרה היום (ב') את תוכנית המתאר לעיר גבעתיים. התוכנית מתווה את המסגרת תכנונית לפיתוח העיר גבעתיים לעשרים השנים  הבאות וכוללת תוספת של 11 אלף יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסיה של 100 אלף תושבים. על התוכנית, עליה החל מינהל ההנדסה העירוני בראשותה של מהנדסת העיר שרית צולשיין לעבוד כבר בשנת 2016.

הוועדה המחוזית שמה דגש בהחלטתה על איכויות הבינוי ותמהיל הדיור המוצע סביב תחנות המטרו המתוכננות במסגרת קו המטרו 2M וקבעה כי תוספת זכויות תותנה בהוספת "דיור מכליל", אשר כולל בהגדרתו יחידות דיור בגודל מירבי של 65 מ"ר, דיור בהישג יד, דירות לשכירות ארוכת טווח, דיור מוגן, מעונות סטודנטים, דיור ציבורי ודירות ללא תקן חניה. במסגרת ההחלטה נקבע כי תוכניות למגורים בקרבת קו המטרו יידרשו להקצות 40% מזכויות הבניה ל"דיור מכליל".

בהיבט התעסוקה, התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה ובסמוך לתחנת המטרו בכצנלסון וזאת לטובת חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר ושיפור היוממות.

העיר השניה בצפיפותה

גבעתיים היא העיר השנייה בצפיפותה בישראל (בני ברק הראשונה, נ"ב). בעיר ששטחה המוניציפאלי 3300 דונם, מתגוררים מעט יותר מ-60,000 תושבים. בנוסף לכך, העיר היא מוקד מגורים בעל מיקום מרכזי במטרופולין, דירוג חברתי כלכלי גבוה (9 מתוך 10 לפי הלמ"ס) ובהתאם לכך נחשבת גם לאחר הערים היקרות למגורים בישראל.

כיום מקודמות בעיר, במקביל לתוכנית המתאר מספר תוכניות משמעותיות נוספות, ביניהן התכנית לפי סעיף 23 המסדירה את יישומה של תמ"א 38 בעיר שהופקדה גם היא בוועדה המחוזית, תוכנית גבעת רמב"ם, תכנית בן גוריון אשר צפויה לעלות לדיון בוועדה המחוזית בשבועות הקרובים, תכנית כורזין אשר הוחלטה להפקדה ומוסיפה שטחי תעסוקה לעיר ועוד.

לדברי מהנדסת העיר, שרית צולשיין, "שמנו דגש בתכנית על עירוב שימושים , הקצאת שטחים לתעסוקה ולא רק למגורים, שיאפשרו צמיחה כלכלית חשובה לעיר. במקביל לא וויתרנו על שמירת המרקם העירוני הייחודי לגבעתיים ואיכות החיים באמצעות הקפדה על סביבה ירוקה וחומה הכוללת בין היתר שדרות הליכה המוצללים באופן טבעי. הקפדנו שלצד הגידול במס' יחידות הדיור יינתן מענה הולם לשטחים ומבנים ציבוריים אשר חיוניים לתושב".

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: "העיר גבעתיים ממוקמת בלב המטרופולין. חשיבותה של התוכנית הכוללנית מתעצמת על רקע קידומה של תוכנית המטרו שעתידה לשנות כליל את פני האזור ותאפשר להעצים ולצופף את השימושים השונים בו, כפי שבא לידי ביטוי בתוכנית המתאר".   

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר אמר כי "מדובר בתוכנית שתאפשר את המשך צמיחתה של העיר, תוך יצירת מסגרת תכנונית מתכללת להבטחת איכות חיי התושבים. התוכנית מציעה העצמת זכויות ותוספת שימושים בהלימה למדיניות הוועדה המחוזית לפיתוח לאורך צירי מערכת תחבורת נוסעים וכן מאפשרת שילוב משמעותי של שימושי "דיור מכליל" במטרה להבטיח את נגישות המגורים סביב המטרו והרכבת הקלה למגוון רחב של משתמשים בשלבי החיים השונים".

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גבעתייםארז בן אליעזרערן ניצןהוועדה המחוזית תל אביבשרית צולשיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...