מעלים הילוך: הוות"ל העבירה לאישור הממשלה את המקטע המרכזי של המטרו M1 מגלילות לחולון

אורך המקטע כ-14 ק"מ, והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות בהן אוניברסיטת תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים. מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 שאושר באחרונה

שיתוף הכתבה
הדמיה של המטרו (יחצ)הדמיה של המטרו (יחצ)

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל),בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, החליטה היום (ב') להעביר לאישור הממשלה את התוכנית להקמת החלק הצפוני של המטרו - M1. מדובר במקטע המרכזי של המטרו, שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים. אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך למחלף גלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון ועד לצומת חולון.

הקו עובר במרכז המטרופולין, וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה וכן מרכזי חינוך ותרבות, בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים. במאי החליטה הוות"ל על פיצול תוכנית המטרו, כך שבשלב הראשון יקודם המקטע הנ"ל.  

הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים: קו מטרו M2 בסמוך למחלף השלום וקו M3 בגלילות, וכן תחנות רכבת ישראל סבידור מרכז, השלום, ההגנה, גלילות (תחנה חדשה) וצומת חולון; כמו גם תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק - צומת חולון ואוניברסיטת תל אביב, הקו הסגול - ההגנה, מסוף ארלוזורוב והקו אדום בתחנת ארלוזורוב.

לדברי הייזלר, "אישור מקטע M1 מהווה צעד נוסף חשוב בקידום פרויקט המטרו בישראל, שעתיד לשרת עשרות אלפי תושבים ביום. פרויקט המטרו מצטרף לרשת הסעת ההמונים ולתוכניות הרכבת הקלה, שגם הן מקודמות בוות"ל ונמצאות בביצוע בימים אלה". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרוות"לשלומי הייזלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...