התקנות פורסמו: חובת התקנת עמדות טעינה חשמלית בבנייני מגורים תחל במרץ 2023

השרה שקד פרסמה את התקנות עליהן המליצה המועצה הארצית, לפיהן יחויב כל יזם הבונה בניין בן 6 דירות ומעלה בהתקנת עמדות טעינה לכלל מקומות החניה. חניות על גבי מתקנים הוחרגו

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד (סיון פרג')שרת הפנים איילת שקד (סיון פרג')

שרת הפנים איילת שקד פרסמה בשבוע שעבר את התקנות המחייבות כל בניין דירות חדש בהתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי עבור כלל מקומות החניה. זאת בהמשך המלצתה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה מחודש ינואר בנושא. התקנות ייכנסו לתוקף חצי שנה לאחר פרסומן, כלומר יחולו על כל בניין שהבקשה להיתר שלו תוגש מתחילת חודש מרץ 23 ואילך. כמו כן, בהתאם להמלצת מינהל התכנון – מקומות חניה על גבי מתקני חניה מוחרגים מחובה זו.

על פי התקנות, בכל בניין חדש שבו לפחות שש דירות בלפחות שתי קומות, יחויב הקבלן בהתקנת לוח חשמל לטעינת רכב חשמלי המחובר לרשת החשמל, המתאים במידותיו ובתכונותיו להזנת מתקני טעינה לרכב חשמלי עבור כל אחד ממקומות החניה. עוד יחויב הקבלת בחיבור חשמל ללוחות החשמל ובהתקנת מובלים אשר יחברו את לוח החשמל לכל אחד ממקומות החניה.

עורכת הדין קרן פרשקר ממשרד רז כהן-פרשקר ושות', התייחסה לפרסום התקנות ואמרה כי "שרת הפנים אימצה את המלצת המועצה הארצית, ואף אימצה חלק מן הביקורות. התקנות שאושרו אתמול קובעות לא רק את החובה להתקין עמדות טעינה, בעקבות הביקורת על המלצות המועצה הארצית, התקנות קובעות גם את ההספק הנדרש של לוח החשמל: חיבור חשמל שלא ייפחת מ-600 וואט כפול מספר מקומות החניה".

עם זאת מתריעה עו"ד פרשקר כי "הוראת המעבר תאפשר ללא מעט בניינים חדשים לחמוק מן החובה. אפשר היה לקצר את התקופה בת ששת החודשים שרק בקשות להיתר שיוגשו לאחריה, יחויבו בהתקנה".

עורכת הדין קרן פרשקר. הוראות המעבר יאפשרו לבניינים רבים לחמוק מהחובה (תמר מצפי)עורכת הדין קרן פרשקר. הוראות המעבר יאפשרו לבניינים רבים לחמוק מהחובה (תמר מצפי)

עו"ד שרית האושנר, שותפה במשרד נשיץ ברנדס אמיר אמרה כי "ביצוע ההתאמות הנדרשות לאור הקידמה הוא דבר מבורך. חיוב בהקמת עמדות טעינה כדבר שבסטנדרט הוא צעד קדימה בכל הקשור לעידוד שימוש ברכבים חשמליים. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שההוראות לא חלות על מתקני חניה מכניים. יש לא מעט פרויקטים בהם אילוצים שונים מחייבים הכנסת מתקני חניה מכניים, וצריך יהיה למצוא פתרונות גם למקרים כאלה. בנוסף, מדובר על כך שהדבר יעשה במסגרת צריכה משותפת, כך שלמעשה כלל הבעלים ישלמו על החשמל, גם אם רק חלק משתמשים בו. אם ניתן יהיה להתקין מונים נפרדים לכל מקום חניה, גם עניין זה יבוא על פתרונו"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדהמועצה הארצית לתכנון ובנייהרכב חשמליחניהטעינה חשמלית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...