ראשון לציון נפתחת אל הים: נחתם ההסכם לפינוי "מטווח 24"

הבסיס הצבאי שחסם את קו החוף של העיר הרביעית בגודלה במשך עשורים רבים צפוי להתפנות, ולאפשר את הארכת קו החוף של ראשל"צ ב-2 ק"מ נוספים, הקמת שמורת טבע של אלפי דונמים, ובניית 10,000 יח"ד

שיתוף הכתבה

הסכם לפינוי "מטווח 24" - בסיס צבאי בשטח של כ־7,500 דונם הצמוד לחוף ימה של ראשון לציון – נחתם הערב (ד') בין משרד הביטחון ובין עיריית ראשון לציון. ההסכם צפוי לשלש את רצועת החוף של העיר וכן לאפשר בעתיד בנייה של כ־10,000 דירות לצד שטחי מסחר ותעסוקה, בצמוד למתחם האלף במערבה של העיר.

על אף מיקומה בסמוך לחוף הים, לא נהנתה עד היום ראשון לציון מרצועת חוף ארוכה, זאת בשל פעילותו של המטווח הממוקם מזה עשרות שנים על חוף ימה של העיר. לאחר פינוי המטווח, יתווספו לרצועת החוף של העיר לפחות שני קילומטרים נוספים. מעיריית ראשון לציון ומשרד הביטחון נמסר כי "כ-90% מהשטח המפונה צפוי להפוך לשמורת טבע פתוחה לציבור בה ישמרו על ערכי טבע מוגנים ותתאפשר נגישות לחוף הים". עוד נמסר כי שחרור השטח יביא לפתיחת נתיבי גישה נוספים אל חוף הים, דבר אשר צפוי לשחרר את עומסי התנועה הקיימים כיום באזור. "פינוי זה יאפשר גם בנייה כ-10,000 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה צמודות דופן למתחם ה-1000 הקיים. חלק מיחידות הדיור מיועדות לדיור בר השגה או דיור עם שכירות לטווח ארוך".

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך: "כמי שנולד וגדל בעיר כל חייו, פינוי מטווח 24 היה בגדר חלום, שאני היום כראש עירייה הולך להגשים לכל תושבי העיר. זהו הסכם היסטורי"

טקס החתימה שהתקיים בתוך שטח המטווח, נערך במעמד שר הביטחון בני גנץ, שרת הפנים איילת שקד, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, מנכ״ל משרד הביטחון אמיר אשל וראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל), אלוף מישל ינקו.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "הפינוי של האזור הזה למגורים ולרצועת חוף שתיפתח לציבור – הוא בשורה גדולה לתושבי האזור. אני מבקש להודות לאנשי משרד הביטחון שפועלים בנושא, למנכ"ל המשרד, לגורמי צה"ל, לאנשי משרדי הפנים ולעיריית ראשון לציון וראש העיר רז קינסטליך שלא הפסיק לפעול כדי שזה יקרה".

שרת הפנים, איילת שקד אמרה כי ״נרתמנו יחד עם גורמי המקצוע ובעזרתו האדיבה של שר הביטחון ומשרד הביטחון לחלץ את השטח הזה ולהשיבו לרווחת התושבים. אנו עובדים מאוד קשה להגדיל את כמות יחידות הדיור וזהו אירוע אסטרטגי ומשמעותי. יוקמו כאן מעל 9,000 יחידות דיור ואני תקווה כי בני הנוער תושבי ראשון לציון יוכלו לרכוש פה דירות במחירים טובים".

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך: "זהו הסכם היסטורי. עבורי כמי שנולד וגדל בעיר כל חייו, פינוי מטווח 24 היה בגדר חלום שאני היום כראש עירייה הולך להגשים לכל תושבי העיר. שנים דובר על פינוי המטווח ושחרור השטח העירוני ומרגע כניסתי לתפקיד ראש העירייה לפני כארבע שנים, שמתי לי למטרה לממש את החזון ולהחזיר את הים לתושבי העיר. כל זה לא היה מתאפשר ללא שעות ארוכות של עבודה מקצועית ומוקפדת של גורמי העירייה השונים. אני רוצה להודות , לשר הביטחון בני גנץ ולמשרד הביטחון, לשרת הפנים איילת שקד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדרז קינסטליךראשון לציוןבני גנץבסיס צבאימטווח 24חוף ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...