היתר בתנאים לקבוצת י.ד.ר לתוספת 39 דירות חדשות בפרויקט תמ"א ביפו

הפרויקט בשכונת דקר אושר בוועדה המקומית ודירות 4 חדרים ראשונות נמכרו ב-3.8 מלש"ח. התמורה לדיירים - 25 מ"ר תוספת + מרפסת 12 מ"ר

שיתוף הכתבה

לפני כחודש אושרה תוכנית תמ"א 38 /1 בוועדה המקומית תל-אביב בשכונת דקר יפו א'. במסגרת הפרויקט, 3 בניינים בני 6 קומות כל אחד אשר יזכו לתוספת של 2.5 קומות ו־39 יח"ד בסך הכל. התוכנית זכתה לתמורות גדולות מהמקובל – כל דירה קיבלה תוספת שטח של 25 מ"ר ובנוסף 12 מ"ר מרפסת שמש לגודל כולל של 110 מ"ר. זאת בתוספת חיזוק הבניין ויתר התמורות המקובלות בתמ"א חיזוק ועיבוי.

בתחילת 2018 התקשרו הדיירים עם משרד אור ושות'-עורכי-דין המלווה את הדיירים החל מבחירת היזם ועד לסיומו הצפוי של הפרויקט. לאחר התגבשות הרוב הדרוש, נבחר היזם - קבוצת י.ד.ר לביצוע הפרויקט ומכיוון שהעירייה לא אפשרה בזמנו הריסה ובניה באזור, החליטו הדיירים להתקדם בפרויקט של חיזוק הבניין הקיים ע"פ תמ"א 38 /1 ובקיץ 2019 הוגשה הבקשה להיתר. הפרויקט יכלול חניון עילי, חניון תת קרקעי ושטחים ירוקים לרווחת הדיירים.

הדמיה של הפרויקט טוטם הדמיות ואנמציההדמיה של הפרויקט טוטם הדמיות ואנמציה
  

אחד הקשיים העיקריים שהדיירים והיזם נתקלו בהם היה הקושי לקדם את הפרויקט בתקופת הקורונה. תקופה של סגרים ועבודה חלקית של המחלקות השונות בעירייה. בין לבין, גם הוצאה התראת מבנה מסוכן לאחד המבנים והוגשו כתבי אישום כנגד הדיירים בגין מבנה מסוכן ונאלצנו להתמודד גם עם זה מול העירייה ומול היזם.

עו"ד נוריאל אור ממשרד אור ושות'-עורכי-דין המלווה את הדיירים מתחילת הפרויקט הגיע לסיכום עם היזם על כך שיהיה זה שיבטל על חשבונו, את ההתראה ואת ההליכים שנפתחו על ידי העירייה כנגד בעלי הדירות. 

עו"ד נוריאל: "משרדנו מלווה עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית ואף אחד מהם אינו דומה לאחר, ועדיין, הפרויקט הזה הוא ייחודי הן מבחינת המבנה הנוכחי של הבניינים והן מבחינת התמורות שקיבלו בעלי הדירות. לכן, החלטת הועדה שניתנה לאחרונה היא בהחלט הישג צעד חיובי משמעותי בהקשר הזה".   

לדברי ציון אוטמזגין, מנכ"ל קבוצת י.ד.ר: "המשמעות של החלטת הוועדה היא שהעיריה אישרה את הפרויקט בתנאים. ההערכה היא שתוך 10 חודשים יינתן היתר בניה והקבלן המבצע היא י.ד.ר הנדסה. לדבריו מדובר בפרויקט פנטסטי. הדיירים נהנים מבניין חדש ומתוספת שלא היו מקבלים בהריסה ובניה. בתור חברה בעלת ותק וניסיון בתמ"א 38 אפשר להעיד שהפרויקטים יוצאים מוצלחים ומבחינת התוצאה הסופית כאילו הבניין עבר פינוי בינוי . אפשר להתרשם למשל מהתוצאה בפרויקט עמינדב בשכונת ביצרון שגם הוא עבר חיזוק ועיבוי. לדבריו, העובדה שהיזם הוא גם הקבלן המבצע משיגה תוצאה הרבה יותר טובה גם לדיירים, לבניין, לסביבה ולעיריה. כאשר כל התכנון והביצוע מתרכזים בגוף אחד, התוצאה יעילה, מהירה ואיכותית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38/1חיזוק ותוספתעו"ד נוריאל אור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...