מיזמי ההתחדשות העירונית הקפיצו את הרווח הנקי של אזורים ב-19%

החברה אמנם מכרה פחות דירות במחצית הראשונה של 2022 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך הצליחה לרשום עלייה בשיעור הרווח הגולמי, מ-19% ל-26%. עקב שיעורי השיווק גבוהים בפרויקטים של החברה, מלאי יחידות הדיור למכירה בתקופת הדו"ח היה מצומצם

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אזורים, רון אבידן (תמר מצפי)מנכ"ל אזורים, רון אבידן (תמר מצפי)

הרווח נקי של אזורים עלה ב-19.2% במחצית הראשונה של 2022 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-128 מיליון שקל, כך עולה מדו"חות הקבוצה לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2022. היקפי הפעילות של החברה בתחום ההתחדשות העירונית המשיכו לצמוח באופן משמעות - מחצית מהפרויקטים שלה שנמצאים בשלבי בהקמה ובשיווק הם בתחום זה – 1,427 מתוך 2,821 יחידות דיור. 


ההכנסות של אזורים, שבראשה עומד המנכ"ל רון אבידן, במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו בכ-553 מיליון שקל, לעומת 762 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2021. למרות הירידה בהכנסות, חלה עלייה בשיעור הרווח הגולמי, מ-19% ל-26%, שהביאה לרווח גולמי בסך של 142 מיליון שקל לעומת 147 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

הכנסות אזורים ברבעון השני הסתכמו ב-291 מיליון שקל, לעומת 404 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ב-77 מיליון שקל, לעומת 84 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. מחיר מכירה ממוצע (לא כולל מע"מ) של יחידת דיור עלה בתקופת הדו"ח ב-25% והסתכם ב-2.5 מיליון שקל, לעומת 2 מיליון שקל בתקופה מקבילה.


במחצית הראשונה של 2022 מכרה אזורים 268 יחידות דיור, בהיקף כולל של 661 מיליון שקל (לא כולל מע"מ),לעומת 885 דירות בהיקף של 1.782 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפרויקטים העיקריים שבהם נרשמו מכירות במחצית הראשונה של 2022 הם בתחום ההתחדשות העירונית: N סוקולוב ו-N בארי בנתניה, שער העיר בגבעת שמואל, Moment בבת ים וכן Exchange ברמת גן וסנטרל פארק בבאר שבע.


עקב שיעורי השיווק גבוהים בפרויקטים של החברה, מלאי יחידות הדיור למכירה בתקופת הדו"ח היה מצומצם, ורובו שויך לפרויקטים שסיומם צפוי ב-2025. כמו כן, אשתקד נערך מבצע המכירות הייחודי שהובילה החברה בשיתוף עם מועדון "חבר", בפרויקט התחדשות עירונית MOMENT בבת ים, שבמסגרתו נמכרו יותר מ-400 יחידות דיור בתקופה קצרה. 


בנוסף, בתקופת הדו"ח החברה הרחיבה משמעותית את פורטפוליו הפרויקטים שלה - הן באמצעות התקשרות בכמה עסקות רחבות היקף ואסטרטגיות, הכוללות את הסכמי הקומבינציה בשכונת הר נוף בירושלים ושכונת נחלת יצחק בתל אביב, והן באמצעות רכישת הקרקעות ברחוב המסגר בתל אביב, מתחם פי גלילות בירושלים וקרקע במתחם אמת המים בדרך חברון בירושלים. במחצית הראשונה של 2022 הסתכם ההון העצמי של החברה ב-1.832 מיליארד שקל, לעומת 1.706 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

 

סמנכ"ל הכספים של אזורים, לוי שטרסלר אמר כי "במחצית הראשונה של 2022 פעלנו להגדלת פורטפוליו הפרויקטים באופן משמעותי באמצעות התקשרויות קומבינציה ורכישת קרקעות. כמו כן, זכינו במכרזי התחדשות עירונית רבים באזורים המבוקשים. הפרויקטים הרבים שנמצאים בשלבי רישוי ותכנון שונים, לצד הכמות הרבה של פרויקטי ההתחדשות העירונית שרבים מהם נמצאים בשלבי הבשלה מתקדמים, מאפשרים לנו לממש את אסטרטגית הצמיחה של החברה ולבסס את מעמדה כמובילה בתחום המגורים". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאזוריםרון אבידןלוי שטרסלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...